Review: D-Boys Scar-L

Haha heb ook een paar keer proberen te graven met mijn m4 maar dat ging niet goed. Ik hou alle upgrades van mijn replica’s bij in een word bestand maar het meeste zit wel allemaal in mijn bovenkamer opgeslagen.
 
Haha heb ook een paar keer proberen te graven met mijn m4 maar dat ging niet goed. Ik hou alle upgrades van mijn replica’s bij in een word bestand maar het meeste zit wel allemaal in mijn bovenkamer opgeslagen.

Wel een goed idee ja. Er komen komende week bij mij 3 nieuwe replicas binnen. Dus dat word internals bijhouden xd
 
Goede review , wil ooit nog eens een Scar L of H als ik er wat geld voor heb, waanzinnige mooie replica hoor .

Robin
 
Coole revieuw @Rebelattack!

Toevallig onlangs ook aan een d-boys scar van 1 van onze team leden gesleuteld en het lijkt wel of ik m’n eigenlijk beleving terug zit te lezen :p

Maar daar is intern idd ook alles vervangen... 13:1 gears, nieuwe nozzle met o ring, full metal piston, Shs high torque motor, airsoftpro hop up, etc, etc.

Hij gebruikt hem nu met een drummag als support gun en dat ding gaat als de brandweer! Met een 11.1 lipo zit hij op een ROF van 22 (wordt niet op die manier mee gespeeld hoor...) maar wel leuk dat het kan :)

Succes met je upgrade battle! Ben benieuwd wat daar uit gaat komen :)

Groet,
Peter
 
Ah cool om te horen, ja het was leuk, hij zit nu weer in elkaar, afgelopen week tappet plate gemod, nozzle vast gelijmd en andere veer geïnstalleerd en door de chrono gehaald en zit nu op een mooie 330-340 FPS met nul hop en had ook mijn barrel extension piece gekregen van taiwangun dus had even met wat attachments een swag foto gemaakt:

lWa2ef9l.jpg


Einde van de maand ga ik waarschijnlijk testen in het airsoft centrum en als dat gedaan is maar beslissen of ik hem houd of toch door verkoop.

PS: 13:1 gears en 16 TPA en dan 22 RPS is een beetje laag of is dat bij wijze van spreken?
 
Netjes!

Denk dat de ROF in dit geval bepaald wordt door de mag.... heb het idee dat die het niet kan bijhouden :p maar het was meer een gevalletje “niet omdat het moet, maar omdat het kan”. Hij speelt op een 7.4 lipo en dan doet hij volgens mij iets van 15 bb/sec. zat om de tegenstander laag te houden :)

Maar inmiddels heeft hij ook al een echte support replica gehaald, dus dan begint het sleutelen weer gewoon opnieuw :)
 
Ja maar toch op 18:1 hit je al met een 16 TPA neo motor en een 11.1V al 25 RPS, theoretisch haal je op een 13:1, 16 TPA en 11.1V de 35 RPS. Ik probeer hier niet lullig te doen, ik vind het alleen zo raar.
 
  • Leuk
Waarderingen: chris93
Is ook zeker niet lullig!

Maar ik denk dat de motor van de drummag gewoon niet sneller kan... dan zal de replica wel sneller draaien, maar als de bb’s niet komen houd het op... zal hem nog eens testen met een andere mag, maar ‘t is niet mijn replica...

@chris93 volgens mij staat de mosfet vol open, maar om eerlijk te zijn heb ik dat toen niet gecontroleerd...

Eind van de maand speelt hij er nog een keer mee en daarna wil hij z’n M249 opbouwen... dus zal hem voor of na aankomende skirm nog ff een keer door de chrono halen (en dan ook ff de mosfet controleren:))
 
Probeer anders ook een standaard mid cap of hi cap dan kan je zien of het de drum mag is of mogelijk iets anders. Ik had bijvoorbeeld gister dat ik met bushings te strak had geshimmed, het klonk daardoor voor geen meter, mosfet werd warm en motor ook. Ik hoor graag wat er uit komt :). Wordt een moeilijke beslissing of ik hem weg doe of niet.
 
hmm dan zou ik effe alles na lopen en als het ligt bij de mag je rof aan passen naar de snelheid van de mag

tis niet ideaal maar je kan dan wel langer schieten

maar zoals je idd aangeeft het is niet jouw replica en als hij te vreden is is het ook goed denk ik dan

@Rebelattack wat vind je eigenlijk nu van je scar en upgrades en is het een beetje zoals verwacht?
 
Didn't even get to play with it yet :|, ik ben van plan om na mijn examens wel een keer naar het airsoft centrum te gaan en weer te gaan skirmen, maar het cycled lekker en ik heb geen rare FPS inconsistenties of andere dingen zoals feeding issues. De ambi fire selector is een bitch dus die heb ik uitgeschakeld. Voor de rest is de aftermarket hop up chamber een geweldig ding tov de stock unit. In het kort wil ik dus eigenlijk zeggen, als ik geen limiet had op me budget had ik nog wel wat meer vervangen. Vooral de stock barrel, in de gearbox is het allemaal prima voor een lage stress build, maar ik had graag een 11.1V gebruikt, als ik hem houd zal ik wss ook nog in de toekomst wel meer vervangen, maar voor nu wordt hij of verkocht of zou het een back up zijn.
 
Didn't even get to play with it yet :|, ik ben van plan om na mijn examens wel een keer naar het airsoft centrum te gaan en weer te gaan skirmen, maar het cycled lekker en ik heb geen rare FPS inconsistenties of andere dingen zoals feeding issues. De ambi fire selector is een bitch dus die heb ik uitgeschakeld. Voor de rest is de aftermarket hop up chamber een geweldig ding tov de stock unit. In het kort wil ik dus eigenlijk zeggen, als ik geen limiet had op me budget had ik nog wel wat meer vervangen. Vooral de stock barrel, in de gearbox is het allemaal prima voor een lage stress build, maar ik had graag een 11.1V gebruikt, als ik hem houd zal ik wss ook nog in de toekomst wel meer vervangen, maar voor nu wordt hij of verkocht of zou het een back up zijn.

oh well dat dacht ik al ik zelf heb helemaal niks met scars maar dat is vanwege de looks
opzich als hij het beter doet dan verwacht en je bent te vreden dan heb je je doel
 
Coole revieuw @Rebelattack!

Toevallig onlangs ook aan een d-boys scar van 1 van onze team leden gesleuteld en het lijkt wel of ik m’n eigenlijk beleving terug zit te lezen :p

Maar daar is intern idd ook alles vervangen... 13:1 gears, nieuwe nozzle met o ring, full metal piston, Shs high torque motor, airsoftpro hop up, etc, etc.

Hij gebruikt hem nu met een drummag als support gun en dat ding gaat als de brandweer! Met een 11.1 lipo zit hij op een ROF van 22 (wordt niet op die manier mee gespeeld hoor...) maar wel leuk dat het kan :)

Succes met je upgrade battle! Ben benieuwd wat daar uit gaat komen :)

Groet,
Peter
Bijna alle stock apparaten schieten rond de 15rps met 7.4v en 20rps met 11.1v, er is dus echt iets mis. Ja de aa van je maat schiet wel 'voor nu' maar het zou zonde zijn als er vroegtijdig het een en of ander kapot zou gaan. Misschien een appart topic aanmaken mocht jij/hij hier verder over willen gaan.
 
Bijna alle stock apparaten schieten rond de 15rps met 7.4v en 20rps met 11.1v, er is dus echt iets mis. Ja de aa van je maat schiet wel 'voor nu' maar het zou zonde zijn als er vroegtijdig het een en of ander kapot zou gaan. Misschien een appart topic aanmaken mocht jij/hij hier verder over willen gaan.

Thanx voor de heads up!

Alles is 3 dubbel gecontroleerd voordat het weer in elkaar ging... en dat ging allemaal netjes soepel (hij is zelfs nog een keer nagelopen door Com-Bat aangezien de mosfet niet goed werkte en ze in eerste instantie er niet in geloofde dat de mosfet niet lekker werkte, uiteindelijk is de mosfet vervangen en was het probleem opgelost).

Zoal eerder aangegeven denk ik dat de mag het gewoon niet aan kan... dus de replica gaat sneller dan dat de mag kan feeden. Binnenkort ff met een andere mag testen.

Nogmaals bedankt voor het meedenken en bovenstaande is echt niet eigenwijs bedoeld ouzo, maar ik ben ik vrij zeker van dat de replica technisch verder goed in elkaar steekt. Er wordt niks warm en inmiddels zijn er ook alweer 10.000 + bb's doorheen gegaan (hij is nogal trigger happy en neemt z'n rol als support gunnen zeer serieus :p)

Groet,
Peter
 
Kan kloppen.
Ik had een G36 met high speed en drummag eronder en om de zoveel schoten kreeg ik dry fires.
De electrieke drum kon het gewoon niet bijbenen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter Boudewijn
Ik hoor graag jullie meningen over mijn review in het algemeen, schrijf stijl, interpunctie, opbouw, want dan kan ik dat nog verbeteren.

Mooie review, ik zou graag nog de prijs erbij willen zien! Ja, dat kunnen we ook googlen, maar is denk ik wel standaard bij een review en geeft de lezer wat perspectief! Veel plezier met je SCAR:)