Review Army Armament Glock 1911.

Akita

Well-Known Member
9 mei 2018
672
429
Trophies
20
Hierbij de review van bovengenoemd apparaat.

Ondanks dat ik geen enkele ervaring heb met Army Armament vond ik dit apparaat leuk genoeg voor de heb en heb deze, toen ik hem tegen kwam besteld bij een shop in Hong Kong waarvan ik de naam niet kan uitspreken of schrijven, gelijk besteld. De communicatie met deze shop ging eerst redelijk stroef maar kennelijk sprak er wel iemand Engels en toen ging het als een speer. Na de laatste administratieve obstakels was de replica binnen anderhalve week binnen. Goed ingepakt in een doos, ruim omwikkelt met bubbelplastic en in een zak. Pistool was in de doos ook nog eens verpakt in luchtdichte plastic zak, evenals het magazijn.

Het pistool zelf is een beetje apart. Full metal, goed functionerende richtmiddelen en de afzonderlijk onderdelen zijn van goede kwaliteit. Gewicht is accuraat net als de meest gangbare 1911 modellen in de airsoft wereld. Het magazijn houdt 23 bb's en werkt op greengas. Ondanks dat de onderdelen zelf goed zijn is de vraag wie dit in elkaar heeft gezet. Slede rammelt een beetje maar het meest vreemde is de outer barrel. Met de slede naar achteren gelocked kun je deze bewegen van voor naar achteren en wel ongeveer een halve centimeter. Positief is dan wel weer dat het geen enkel effect heeft tijdens het schieten. Tijdens de eerste indoor testen schoot de Glock 1911 eigenlijk niet anders dan ieder ander stock pistool vers uit de doos. De hopup zoek ik alleen nog steeds (ben man. Lees geen handleiding. Was ook in Chinees dus laat maar).

Eerste fieldtest vandaag bij Balls and Arrows in Lelystad. De Glock klokte bij de fps redelijk strak 320 / 321 fps bij 5 schoten. Geen haperingen ondanks de koude temperaturen en toch redelijk goedkoop Protech greengas. Het gekke ding doet het gewoon bij ongeveer +2 graden Celsius zonder gas te verliezen. Schiet behoorlijk zuiver en ligt zeer lekker in de hand. De grips met Glock logo lijken voor mijn handen gemaakt en het geluid is niet overdreven. Hetzelfde geldt voor de kickback: stevig maar niet teveel. Je hebt de Glock gelijk weer onder controle voor het volgende schot. Helaas niet de maximale range kunnen testen aangezien ik sniper rol deed. Ik heb dus alleen op de banen bij B&A getest en in het veld 2 keer geschoten voor de fun.

Conclusie: ondanks de vreemde outer barrel constructie die kan bewegen (ga hier toch eens een techneut naar laten kijken) en de ietwat rammelende slede, is dit helemaal geen slechte aankoop. Pistool schiet mooi, ligt goed bij mij in de hand (heb geen grote handen) en voor 75 euro inclusief verzendkosten lach ik mij een kreuk. Vrees zelfs dat dit mogelijk mijn nieuwe standaard side-arm gaat worden tijdens sniperen zo goed is hij bevallen. Leuk detail is dat je met dit ding totale verwarring veroorzaakt op de skirm. Bij de fps zeggen dat je je nieuwe Glock vandaag gaat testen en dan een 1911 model tevoorschijn toveren. Drie rijen waarvan je ze ziet denken; "NOOB!!!". En dan de Glock markings laten zien. Totale verwarring. Discussie wat beter is (Glock of 1911)? Is door mij vandaag gewonnen. Vooral de real steel liefhebbers snapten er niks meer van. Kreeg zelfs de vraag of ik dit zelf had gefabriceerd. Al met al een voor mij geslaagde aankoop.
 

Bijlagen

  • GEDC0025.JPG
    GEDC0025.JPG
    96,8 KB · Weergaven: 354
  • GEDC0026.JPG
    GEDC0026.JPG
    90,8 KB · Weergaven: 318
  • GEDC0024.JPG
    GEDC0024.JPG
    111,8 KB · Weergaven: 319
  • GEDC0021.JPG
    GEDC0021.JPG
    39,1 KB · Weergaven: 327
  • Leuk
Waarderingen: ThatOneNoob en Roy Pie