Replica weigert soms

Patryckgvde

New Member
9 jan 2023
2
0
Trophies
1
Ik ben in het bezit van een lancer tactical m4. Hele fijne beginners replica, echter weigert hij steeds vaker op de semi, als ik hem door druk naar de full auto en paar keer schiet en hem terug set in de semi kan ik weer tijdje vooruit. Het begint mij wel goed te irriteren.

Als ik er een mosfet tussen zet, ben ik dan van het probleem af?
 
Dat kan mogelijk werken, tenzij er iets anders aan de hand is.

Het klinkt een beetje alsof de gearbox te zwaar loopt (voor de motor of accu). Dit kan komen door vuil, slijtage, een batterij die oud of gewoon niet sterk genoeg is. het kan zelfs een gear of piston zijn die niet soepel loopt of te strak in de gearbox zit om wat voor reden dan ook.

Doet hij dit al vanaf het begin of kwam het pas later?
Wat voor batterij gebruik je?

Heb je upgrades oid uitgevoerd of de replica eens open geschroefd waarna het begon? of juist open gehad vanwege het probleem en kwam je schade/slijtage oid tegen?

Bij een stock aeg kan dit zelfs voorkomen als je sneller in semi probeert te schieten dan dat de aeg bij kan houden.
Een mosfet etc zou hier dan wel (tot zekere hoogte) mee kunnen helpen, maar vaak doet een goede lipo batterij ook al veel, zeker in verhouding met de standaard mee geleverde Nimh batterijen. Deze mogen wat mij betreft liever niet meer standaard mee geleverd worden.
 
Laatst bewerkt:
Klinkt mij in de oren als een verkoolde trigger contact.

Hoe oud is de replica / veel gebruikt?
Welke accu gebruik je??
 
Klinkt mij in de oren als een verkoolde trigger contact.

Hoe oud is de replica / veel gebruikt?
Welke accu gebruik je??
Kan ook zeker! dan is het (voor nu) op te lossen met een stukje schuurpapier.
Om verder te komen zal je iig de gearbox moeten openen.