Replica verzenden ?

Ktm rider

Well-Known Member
4 feb 2018
60
2
Trophies
5
Hallo

Ik wil me replica verzenden naar de UK
Wat moet ik hier op het pakket aangeven of mee doen
wat moet ik erop zetten zodat er geen problemen ontstaan
Ik weet als je uit de uk een replica besteld dat je je navb door moet geven
Maar hoe zit het als ik wat naar de uk wil verzenden

Mvg
 
naar de uk verzenden is relatief eenvoudig. Je houd alle regels aan die je normaal zou aanhouden, dus netjes verpakken etc. iemand in de uk heeft geen licentie oid nodig, maar wel een zogenaamde valid defence: een gegronde reden om toegang te hebben om replicas te bezitten. De meest gebruikte defence is dat je een actief airsofter bent, wat word bewezen door een zogenaamd UKARA nummer. dit nummer is het bewijs dat iemand actief is in de community.

Je wilt de persoon waar je de replica naar verstuurd vragen naar dit nummer. Het is de makkelijkste (en vanuit hier eigenlijk de enige) manier om te controleren of iemand een valid defence heeft en dus een replica mag bezitten. Helaas is er niet zoals dat de nabv heeft een manier om dit nummer te checken op correctheid helaas, maar het is beter dan niks. Ik zou ook een kopie van id vragen en deze in het pakket bijvoegen.
 
UKARA gaat via engelse shops. Je kunt deze dus ook mailen om te vragen om het ukara nummer na te kijken.
 
Toen ik mijn ptw naar Engeland heb verstuurd ging het vrij simpel.
Goed inpakken zodat van buitenaf niet zichtbaar is wat er inzit. Vervolgens gewoon bij postnl aanbieden. Ik heb er voor gekozen om hem verzekerd te verzenden.