Project Wapenkast

Olaf

Well-Known Member
Trophies
11
Hierbij een projectje van mijn Wapenkast. Heel simpel, een omgebouwde Archiefkast.
In de lades komen nog bodemplaten en schuim voor in de toekomst bijkomende replica’s.
Uiteraard zit er ook verlichting ingebouwd.

IMG-20190102-193529.jpg


IMG-20190102-193612.jpg


IMG-20190102-193713.jpg


IMG-20190104-215624.jpg


IMG-20190106-003657.jpg


IMG-20190111-180831.jpg


DSC-0023.jpg


DSC-0024.jpg
 
Cool :) Succes!

Alvast een tip:
Wikkel de metalen haken in met doorzichtig plakband (of iets anders), dat voorkomt kleine krassen op je replica. In het begin valt het mee, maar na een paar keer krijg je steeds meer van die krasjes op de contact-punten. Vooral bij replica's van metaal. En dat is zonde :)
 
Cool :) Succes!

Alvast een tip:
Wikkel de metalen haken in met doorzichtig plakband (of iets anders), dat voorkomt kleine krassen op je replica. In het begin valt het mee, maar na een paar keer krijg je steeds meer van die krasjes op de contact-punten. Vooral bij replica's van metaal. En dat is zonde :)

Klopt. Al aan gedacht. Toch bedankt voor de tip!
 
Leuk project, ziet er goed uit. Misschien zelf ook zo'n variant maken.
Kan alleen geen archiefkast met lades erin vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Olaf
Leuk project, ziet er goed uit. Misschien zelf ook zo'n variant maken.
Kan alleen geen archiefkast met lades erin vinden.

De lades zijn optioneel. Zijn lades waar je mappen in kan hangen/bewaren. Misschien een mogelijkheid om daarop te zoeken
 
Hoe heb je die platen aan de kast vastgemaakt, ik heb nu een kleine archiefkast maar zou graag mijn replica's ook zou willen ophangen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Olaf
Hoe heb je die platen aan de kast vastgemaakt, ik heb nu een kleine archiefkast maar zou graag mijn replica's ook zou willen ophangen.

Ik heb een frame in de kast gelijmd. Boven, onder, links en rechts. En een + frame in het midden. Daar de plaat op gelijmd en geschroefd. En met de zijkanten hetzelfde. Ik denk dat het 1-2 cm van de achterwand is en de + in het midden is ook een cm dik ofzo. Stevig genoeg voor mn Replica's en de zijkanten bieden extra steun.
 
Terug
Bovenaan