Project Tea & crumpets!

Toothpick

Well-Known Member
4 sep 2014
1.448
660
Trophies
25
Aangezien ik niet helemaal denk dat deze bij "Projecten" hoort post ik hem hier. Indien alsnog onder projects verplaats hem dan gerust.

Tea & crumpets!
39_1498678486_s.png


Het was mijn bedoeling om na het compleet hebben van mijn British gear en ook mijn British badge om crumpets mee te nemen naar de eerstvolgende skirm met ACN leden. Dat was het event op Bunker hill in augustus.
Helaas lukte het door privé omstandigheden niet. Dus afgelopen vrijdag thuis project
Tea & crumpets! gestart voor mijn vrouw en zoon.

Via google kwam ik bij het recept.

Ingrediënten
Porties: 12



    • 550 ml volle melk
    • 2 theelepels actieve gedroogde bakkersgist
    • 2 eetlepels suiker
    • 450 gr bloem
    • 2 theelepels zout
    • boter of olie voor het invetten van een koekenpan
    • ronde uitstekers
Ik had maar 1 ronde uitsteker dus heb ik 5 hartvormige uitstekers gebruikt. Ook geven ze aan dat het voor 12 porties is maar ik heb er 22 kunnen maken.

  1. Verwarm de melk in de magnetron of een steelpan tot deze lauw is. Als hij te warm is, laat je hem afkoelen.
  2. Voeg de gist en suiker toe aan de melk, roer goed door elkaar. Dek de kom af met een theedoek en zet apart op een warme plek om te gisten gedurende 10 minuten. Een zonnige plek is prima. Als de gist niet schuimig is na 10 minuten, giet je het uit en begin je opnieuw. Het kan zijn dat de melk te heet was of de gist te oud.
    9062c1.jpg
  3. In een andere kom, zeef je de bloem en het zout. Zet gedurende 10-20 seconden in de magnetron om de bloem iets te verwarmen (hoewel deze stap niet noodzakelijk is, versnelt het het proces) Maak een kuiltje in het midden van de bloem.
  4. Als het gist mengsel schuimig is geworden, giet je het in de bloem en roer met een garde in cirkelvormige bewegingen. Klop het mengsel tot het glad is. Het moet een lobbig beslag zijn, als het te dik is, voeg je een beetje meer melk toe, maar het mag ook niet te vloeibaar zijn.
  5. Dek de kom af en laat het beslag op een warme plek 45-60 minuten in omvang verdubbelen.
    wuot37.jpg

    Ik heb de oven op 50graden gezet en zo de warme plek gemaakt
  6. Verhit een zware koekenpan op midden-hoog vuur. Vet de bodem met wat boter of olie in. Vet 6 ringen aan de binnenkant in en leg ze in de pan om op te warmen.Je kunt ringen van 7,5 cm gebruiken, maar ik vind grotere (10 cm) ringen fijner.
  7. Als de ringen heet zijn, schep je twee grote lepels van het mengsel in elke ring, zodat de ringen 3/4 vol zijn. Bij gebruik van kleinere ringen, vul je ze tot aan de top, ongeveer een volle eetlepel vol.
    2djtbu1.jpg
  8. Bak 5 tot 7 minuten tot de bovenkant vol gaten zit en niet meer nat uit ziet. Verwijder de ringen met een tang. Met behulp van een spatel, draai je de crumpet en bak je ze aan de andere kant een minuut of twee, of totdat ze goudbruin zijn.
  9. Eet ze terwijl ze nog warm zijn met boter en jam.
3rb6o.jpg

Dit was de eerste batch welke aan 1 zeide iets te ver gebakken waren. Maar smaakte wel goed.
Ze zijn belegd met Aardbeien jam en Appelstroop. Maar ook erg lekker met gewone stroop.


Als drager van de Tea & crumpets! badge vond ik wel dat dit toch iets is dat je ook moet kunnen behalve alleen kloppende British loadout hebben.​


 
Laatst bewerkt:
Te gek @Toothpick !!! Heel cool dat je dit alsnog hebt gedaan. Geniaal idee dat je dit naar de eerste skirm wilde meenemen ook ^_^
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick