Project: mijn verzameling en andere projecten

Die core's zijn leuke apparaatjes. Heb ik voor een beginnende maat ook aangeraden en die heeft er heel veel plezier mee.
 
Ik zat zelf ook aan zoiets te denken! Ben nu in contact met skirmshop, die gaan me helpen upgraden.
Bijna alle guts eruit, mooi spul erin :)
 
Ik zat zelf ook aan zoiets te denken! Ben nu in contact met skirmshop, die gaan me helpen upgraden.
Bijna alle guts eruit, mooi spul erin :)

Skirmshop is mijn go-to Nederlandse winkel als het om upgrades gaat. Verkopen echt het beste op de markt voor heel strakke prijzen. Dat betekend echter niet dat je je het wol over de ogen moet laten trekken, het blijft een winkel natuurlijk.

Ik denk dat de volgende onderdelen op de core niet geupgrade te hoeven worden: Hopup unit, gearbox shell, anti reversal latch, cylinder. Met de rest zijn er zeker betere opties.

Wat ik zou doen, ervan uitgaande dat je echt voor het beste gaat (alleen met skirmshop onderdelen): Gate titan v2 volledige set met advanced software, shs 12:1 gears, tienly gt-5000 long motor, prometheus loop op de juiste lengte, prometheus purple flathopped met omega concave nub, shimmen, aoe correctie, m100 veer.

En wat rebel zegt klopt, het kan goedkoper zelf. Niet alleen spaar je arbeidskosten uit, je bespaard ook op onderdelen.
 
M100 veer op een 12:1 ratio set en 30k (*blijkbaar 19TPA, alsnog een risico) motor, gezien skirmshop de 22tpa van Tienly niet verkoopt, is naar mijn mening een garantie op PME. Zeker op 11.1V maar zelfs op 7.4V moet je er voor op passen.
 
Je hoort het, je zal een zwaardere veer moeten gebruiken en licht shortstroken. Ik ben daar minder goed mee bekend, dus daar zal je naar moeten vragen.
 
Ik ben van plan bij hun te bestellen maar het er zelf in te zetten.
Gelukkig heb ik ook jullie voor advies, gezien Skirmshop niet reageert op mijn e-mails... ;)

Wat ik zou doen, ervan uitgaande dat je echt voor het beste gaat (alleen met skirmshop onderdelen): Gate titan v2 volledige set met advanced software, shs 12:1 gears, tienly gt-5000 long motor, prometheus loop op de juiste lengte, prometheus purple flathopped met omega concave nub, shimmen, aoe correctie, m100 veer.

Titan vind ik nu nog te duur, dat komt misschien later.
Ik hoef niet een hele hoge rate of fire (20rps), dus misschien:
  • SHS 16:1 gears?
Trigger response > ROF, en nogmaals, 20rps is genoeg.
  • tienly gt-5000 30k dan niet een beter idee? (of elk ander merk)
  • PDI loop v.s. prometheus?
  • Shimmen ga ik doen
  • AoE ga ik doen
  • Veer ga ik doen
Onderdelen kunnen eventueel ook van andere shops komen (Qtac bijv) dus de keuze hoeft niet beperkt te worden tot Skirmshop.
 
18 november 2018: An update too far
Alternatieve titel: Ooit het gevoel te ver te zijn gegaan?
Pmhm1Wm.jpg

B.N.O: JG Mp5, velites G-II, jg skorpion, Stti mk23, TM hicapa 5.1, We makarov


04bvIUl.jpg

B.N.O: Daytona lct aks 74U, E&L MPI 74/47, realsword type 56, tweemaal Dragon DG 47, Classic army slr 105/ ak 74

rqFDM7T.jpg

Specna arms SA-C03 CORE, ics m4a1, vfc hk417 dmr, vfc hk416D, ics m16. a&k lr300


YgSU5sw.jpg

Realsword Dragunov

Ik niet.

Nouja, ik heb zeer mogelijk iets teveel zitten kopen de laatste tijd. Mijn m4 collectie staat op het punten mijn a collectie te overstijgen. Dat is het moment waarop sterk ingrijpen nodig is. Dus enkele m4's gaan weg. Waaronder de specna arms core m4 die ik recentelijk heb gereviewed. Deze ga ik nog even houden voor 1 skirm voor de praktische ervaring.

De grote aanwinsten deze update waren de ics modellen en de hk set. De ics modellen zijn erg leuk. Split gearbox is zo ongelovelijk fijn om aan te werken. Het blijf indrukwekkend dat ics hier redelijke ingrijpende veranderingen aan de gearbox shell heeft gemaakt zonder dat de interne onderdelen zijn aangepast.

De HK's zijn echt kunstwerken. VFC maakt qua externals de beste 416/417's op de markt. De 416D is er een die ik ook al eerder in mijn collectie had. Maar de koper had hem weer te koop gezet, waarop ik het niet kon laten deze weer terug te kopen. Slecht Maffo, slecht, Dit was trouwens puur omdat ik er nog een vervangende nieuwe generatie vfc gearbox voor had liggen, in mijn verdediging.

De VFC 417 is echt super vet. Geheel geupgrade met de sniper conversion kit extern en diverse upgrades intern. Het is een waardige companion voor de svd. Nu nog een keer met een vriend sniper team spelen tijdens een skirm haha.
 
Hele mooie verzameling Maffo. Ik heb je Specna Arms Core review gelezen, goed omschreven! Erg herkenbaar uit mijn eigen SA-C12.

Skirm je ook veel of hou je vooral van replika's aanschaffen? :p
 
Nou Robin, ik probeer nu al een maand weer eens te gaan skirmen, helaas zonder resultaat. De wil is er maar de plek in de agenda's rondom me laat te wensen over vrees ik, maar volgende maand gaat het er weer van komen. Ik probeer ook daarom af en toe naar het nac te gaan om wat af te stellen en te schieten.
 
Hey Maffo,
Net je verhaal beetje doorgespit leuk om te lezen.
Had je toevallig al een skirm gedaan met de Vetiles G-II?
Zit er overna te denken er zelf een aan te schaffen. Was benieuwd naar jou ervaringen.
En die SVD is wel erg cool. Gr
 
Ik heb de Velites G-II nu al een tijdje, dus ik kan je er wel kort mijn ervaringen ermee vertellen. Ik heb de replica nog helemaal niet gebruikt in het veld, omdat ik problemen had met het vullen van de replica. Ik denk dat dit ten dele een probleem is met de replica en ten dele een gebruiksfout. De valve heeft geen o-ring waar je fillnozzle ingaat, dus ik verloor veel gas. Dit heb ik nu gefixt met het plaatsen van een eigen o-ring daar. Plus doordat het gas reservoir in de pistolgrip vastzit, is het vullen zeer awkward. De angle ervoor is specifiek. Ik steek nu de replica onder mijn arm met de pistolgrip naar voren en boven. In deze positie kan ik het reservoir zonder problemen vullen. Ik kan je nog weinig zeggen over de gas efficiëntie dus.

Ik heb het vorige week de G-II wel geprobeerd in het nac. Het schiet zeer respectabel voor een shottie, je zal rond 30 meter op de 6 bb stand nog prima iemand kunnen raken. Ik ben er voor een cqb replica prima tevreden mee.

Voor de prijs is het een prima gebouwde replica en ik denk dat je er veel plezier mee kan hebben. 22 december is de vuurdoop ervoor, dus als je me erna nog een keer bericht kan ik je er meer over vertellen.
 
Hey Maffo,

Dankje voor je reactie. Die O ring klinkt idd als iets niet goeds van leverancier uit. En mijn twijfel zit idd in het vaste gas magazijn in de grip. Ik was hem vanplan te gaan gebruiken als cqb en als side arm voor me M40A3 sniper. Keer wat anders dan standaard pistool. Ik gok dat het gas zo rond de 3 patronen meegaat. Maar tijd zal het leren. Mocht je voor kerst hem nog gebruikt hebben laat me het maar weten. Hoe ik er nu tegen aan kijk is het mijn kerst cadeautje. :)
 
12-1-2019: Stomme ideeën en een 3d printer gaan altijd goed samen: de poor mans pp-19-01

Vandaag heb ik van een vriend een ak-mp5 magazijn adapter gekregen die hij voor me had geprint.

Hierbij presenteer ik jullie dan met trots: the poor mans pp-19-01.

Met in de hoofdrol, een dboys rk-10 zonder klapkolf, maar nu wel met de mogelijkheid mp5 magazijnen te slikken. Ik ben er helemaal blij mee. Niet echt realistisch, wel erg vermakelijk.
GQBhWDA.jpg


DFzhrSU.jpg
 
:eek:

Heiligschennis!!! Naar de brandstapel met u!!!

Maar effe serieus: lijkt een beetje op een .22 ak. Wel grappig gevonden gemaakt. :D
 
Als ik samen met de izhmash ontwerpers (ontwikkelaars van die andere officiële 9mm/9*18mm ak's) naar de gulag wordt gestuurd, vind ik dat niet zo heel erg hoor ;)
 
Terug
Bovenaan