Project: mijn verzameling en andere projecten

Maffo

Well-Known Member
Trophies
17
Welkom tot mijn hoekje! Sommigen van jullie zullen de link naar mijn verzamelingspost hebben gezien op een ander forum. Ik vond het tijd om deze naar het forum waar ik het meest actief ben te verplaatsen: deze.
Hierbij dus, mijn verzameling (het nooit eindigende project) en al mijn andere projecten.

26 oktober 2016

Ik ben een beetje een rare verzamelaar. Ik hou niet ervan om replica's te houden die ik niet gebruik of praktisch zijn en ik heb niet genoeg geld (en ruimte!) om een grote verzameling aan te leggen.
Dus ik ben een "draaideurverzamelaar": Ik koop replica's, gebruik ze en bekijk ze. Sommigen blijven echt plakken en sommigen gaan weer verder om ruimte te maken voor iets nieuws. Dus ik maak regelmatig fotos van wat ik heb. Ik dacht: laat ik nu een thread maken waar ik deze verzameling "ten toon" kan stellen voor mezelf en anderen.

Kom regelmatig terug voor updates:

Replica's

Dit was de set waarmee ik ben gestart:

Deze afbeelding is verkleind. Klik op de afbeelding om deze op ware grote te bekijken.

Cyma CM043B (Galil) onder en CM028 (ak) boven. 1 mei 2016

Leuk, maar ik wilde beter en ook anders, dus ik begon verder rond te kijken op de tweedehands markt. Tip: Als je niet meer wilt kopen, ga dan niet kijken wat er allemaal te koop is voor een leuke prijs, want het laat je niet meer los haha.



Deze afbeelding is verkleind. Klik op de afbeelding om deze op ware grote te bekijken.

van boven naar onder, links naar rechts: E&L AKS-74, E&L AKS-74U, ICS L85A2, WE 1911, JG skorpion
17 juli 2016

Een leuke set replica's. Veel hogere kwaliteit dan waarmee ik startte. Ik vond de ICS L85A2 veel te zwaar aan de achterkant, en de aks-74u had kuren die ik zelf niet kon fixen, dus gingen ze weg. De 1911 was leuk, maar ik wilde zo graag een sovjet sidearm hebben, dus ging ik verder op zoek. Queue de volgende foto:


Deze afbeelding is verkleind. Klik op de afbeelding om deze op ware grote te bekijken.

Realsword Type 97B, E&L AKS-74, Ares ppsh, asg/dan wesson 6 inc revolver, SRC tt-33, KJW m9 beretta Vertec, JG skorpion 27 augustus 2016

Wow wow wow. Ik had dit nooit kunnen dromen maar toch is het zo: ik bezit nu een realsword. Ook een bullpup net zoals de l85, maar de verschillende zijn dag en nacht. Deze replica ligt heerlijk in de hand en is van excellente kwaliteit. Een echte tijger, ook al op een 7.4V Lipo.

De Ppsh en de revolver waren gewoon cool, punt. Ze zijn prachtig en imposant, de revolver door zijn looks en de ppsh vanwege die drum en de mechanische blowback.

En dan de tt-33, dit is een heel leuke sovjet sidearm. Helaas gaan er maar 11 bbs per magazijn in. Gelukkig ligt er naast hem de back-up om dit goed te maken, een kjw beretta. Stevig en zeer fijn schietend zowel op gg als co2. De skorpion is een vernijnig klein bijtertje die niet hard schiet, maar wel full auto en goed klinkt.


Deze afbeelding is verkleind. Klik op de afbeelding om deze op ware grote te bekijken.

Realsword type 97B, LCT ak 74U, we glock 17 gen 4 met glr 440 stock, SRC tt-33 limited edition 26 oktober 2016

De realsword is er nog steeds, die is gewoon te lekker ookal heb ik nog wat problemen met magazijnen. De E&L aks74 is vervangen door een zeer mooie LCT ak74U. Dat is ook direct de allereerste replica die ik persoonlijk nieuw heb gekocht. Zeer spoedig wordt hier een daytona ak van gemaakt.
Ook is de kjw beretta vervangen door ene glock. Beide zijn heel erg cool en de glock heeft verrassend veel mogelijkheden om er een karabijn van te maken.

5 november 2016: de dg aks74U


ik heb mijn lct ak 74U omgebouwd naar een daytona. Dit maakt het zo dicht bij een echte ak als mogelijk zonder dat je een realsword met enorme moeite zou ombouwen ofzo (geen idee of wat mogelijk is eigenlijk).


Deze afbeelding is verkleind. Klik op de afbeelding om deze op ware grote te bekijken.


Deze afbeelding is verkleind. Klik op de afbeelding om deze op ware grote te bekijken.


Deze afbeelding is verkleind. Klik op de afbeelding om deze op ware grote te bekijken.


Je hebt een enorme bolt waar echt gewicht achter zit, de gastube word nu weer gebruikt voor de typische ak stijl recoil veer. En allemaal mechanisch, aangedreven door hpa. Dit ding is geweldig. Het heeft nu echte propere recoil en schiet heerlijk. Hij is ook wat zwaarder geworden haha.

Hier heb je nog een video van het ding schietend:

21 november 2016: de cyma lct rpk


Ik heb weer wat nieuws:


Deze afbeelding is verkleind. Klik op de afbeelding om deze op ware grote te bekijken.


Dit is een cyma cm 052-s. Een rpk dus. Een prachtige lmg die me zeer aanstaat en de innerlijke rus aanspreekt zonder je rug te breken
icon_e_smile.gif
. Ik heb er direct wat dingen aan veranderd:


Deze afbeelding is verkleind. Klik op de afbeelding om deze op ware grote te bekijken.


Ik had de lct gearbox over van mijn lct ak 74U. In plaats van die te verkopen heb ik die en de lct hop-up hierin geplaatst. Het is nu dus een soort goedkope lct rpk haha. Ik ga hem dit weekend gebruiken en ik ben heel erg benieuwd.
 
Laatst bewerkt:
----------------------------31 januari 2017: overzicht-----------------------------

Het is weer tijd voor een update van mijn collectie. De algemene beschrijvingen zijn grotendeels in het engels, want die had ik al eens geschreven voor ergens anders.


Deze afbeelding is verkleind. Klik op de afbeelding om deze op ware grote te bekijken.



Deze afbeelding is verkleind. Klik op de afbeelding om deze op ware grote te bekijken.



Deze afbeelding is verkleind. Klik op de afbeelding om deze op ware grote te bekijken.



Deze afbeelding is verkleind. Klik op de afbeelding om deze op ware grote te bekijken.


foto 1:
Tokyo Marui 1911a1, Excellent pistol. Looks really good and shoots really well too. I am impressed with the level of detail they put in with all the correct markings. Shame of the magazines though, they are double stack but that means even less gas capacity then it already had. Although it is plastic, you do not notice it really except it being quite light.

SRC tt-33 limited edition, Highly unpractical, but its is a beauty. Got this from a man who had painted it green, then added camouflage or wear with black sharpie. It was awfull, but luckily he did not sand the pistol, so just some thinner and the paint came off. Has not safety except hammer down, and a measly 11 bb's per magazine.

Galaxy spring makarov, I have always wanted a makarov, but all the gbb versions right now are just not very good. So to ease the pain a friend gave me this one instead
icon_e_smile.gif
.

two kjw p226. Traded these for the glock 17 in earlier pictures. I have handled a tm p226 and the plasticness of that annoyed me. These two are solid metal and i quite like them.

foto 2:

Daytona gun LCT ak 74U, My baby. I have not yet fielded it properly, but man is it great to shoot. Great kick, great heft and just racking the charging handle makes me smile.

LCT vss vintorez, I am a lct Fan. I like my DG lct ak74 and i really like this one too. It just feels really nice and even though it is quite heavy it is also suprisingly balanced. Excellent wood on it too.

Tokyo Marui Famas, This is a collectors piece. It was in an awful condition when i got it. It had duct tape on it, it was covered in really nasty dust and we found half a forest in the gearbox. It probably hadnt run for like 6 years, but it worked! I got it for a really good price so i am very happy with it.


JG 608 g36C This is a loaner and reserve replica for me. I have always said that JG makes some great replica's, and the jg 608 is one of them. Solid, dependable and very flexible thanks to its interchangeable magwell.

Galaxy spring makarov, two kjw p226, Tokyo Marui 1911a1, SRC tt-33 limited edition, .

Foto 3: Cyma cm-052S rpk weathered. This was a bit of a project fun. Got it through some trading. It is a s version with the foldable stock. The cyma foldable stock sucks though. So after trying to weld it shut, doesnt work, i just glued it shut. Works just fine haha. I also weathered the wood on it by burning the wood and stained it. I also ripped out the cyma gearbox and installed the spare lct gearbox i had left from the lct ak74U. So basically is a very cheap faux-lct now haha.

foto 4: cyma cm-040D moderne russische stijl-ish(?) Misschien herken je deze. En dan ben je correct, dit is de ak die t-wisted verkocht hier op airsoft.nl. Maar ik heb die niet van t-wisted gekocht, maar van degene die het van t-wisted had gekocht
icon_e_smile.gif
. Anyway het ligt nu helemaal uit elkaar. Het is een absoluut beest, maar heeft een nieuwe selector en stock release button nodig. De r-hop patch was ook niet meer goed, dus die word ook vervangen. Dit zit er nu in:

Internals:

Madbull steel 6.03 inner barrel R-hopped. (r-hop needs some work though)
Tienly high speed motor (gt 40,000)
GATE AAB Mosfet
ICS Piston (Halfteeth)
Guarder Cylinder
Guarder Pistonhead
Guarder Cylinderhead

Externals:

Asura dynamics frontgrip
LCT Toprail
LCT Flashhider
Hephystos stocktube
ICS Stock

en dit is wat ik er waarschijnlijk nog extra in ga stoppen, want deze replica is nog niet beest genoeg:


Deze afbeelding is verkleind. Klik op de afbeelding om deze op ware grote te bekijken.



Deze afbeelding is verkleind. Klik op de afbeelding om deze op ware grote te bekijken.


ja dit wordt een heel erg leuke replica hehehehe.

--------------------------------------31 juni 2017: overzicht------------------------------
Het is nu al een tijd geleden dat ik hier een update heb gepost. De collectie heeft weer wat veranderingen ondergaan, dus een goed moment voor een update. Ik ga niet over alles wat je ziet, maar over een drietal replica's in het bijzonder.

Deze afbeelding is verkleind. Klik op de afbeelding om deze op ware grote te bekijken.

vlnr,bno: daytona lct aks-74U, e&l aks-74, cyma cm039 akm, lct rpk, cyma cm040 ak105 (dsg build, incompleet), lct vss, a&k lr300 shorty, kjw hi-capa, tm p226, src tt-33

Deze afbeelding is verkleind. Klik op de afbeelding om deze op ware grote te bekijken.


Deze afbeelding is verkleind. Klik op de afbeelding om deze op ware grote te bekijken.


Deze afbeelding is verkleind. Klik op de afbeelding om deze op ware grote te bekijken.


Daytona aks-74U
Mijn daytona is nu na lange tijd eindelijk 100% operationeel. De replica had nog wat kleine aanpassingen nodig. Het grootste probleem was dat bb's er in stukjes of met een zeer slechte traject eruit kwamen. Het probleem was dat de magazijnen de bb's niet snel genoeg feeden. Daardoor werden ze of in stukjes geslagen door de airshaft (die in een daytona gedeeltelijk functioneert zoals een nozzle op een aeg, alleen met meer kracht erachter) of net geraakt waardoor ze werden beschadigt. De oplossing was simpel: betere veren in de magazijnen. Ik heb in mijn ak 74 magazijnen nu maple superfeed magazijnen gedaan. Nu werkt de dg als een droom, feed goed en schiet goed.

a&k lr-300 shorty
Mijn nieuwste aankoop. Ik had al een tijdje deze replica op het oog, en ik kon deze nu dankzij help op dit forum voor een goede prijs verkrijgen. (120 euro) De replica past perfect bij mijn stalker outfit, flecktarn met loner patches:


Deze afbeelding is verkleind. Klik op de afbeelding om deze op ware grote te bekijken.


De lr-300 heeft een redelijk prominente plek in stalker, dus ik wilde het graag hebben. Zoals jullie kunnen zien heb ik voor de rest vooral rusfed spul, maar ik wilde graag ook nog een m4 variant hebben. De lr-300 is een m4 die net iets anders is, het heeft een unieke look die me erg aanspreekt. De externals zijn top, de internals hebben eigenlijk direct werk en gedeeltelijke vervanging nodig. De gears zijn beroert en de nozzle is om te huilen goedkoop. Maar ik zou het nog steeds aanraden als je een lr300 wilt en je technisch bent aangelegt.

TM P226
Ik had hiermee ook een hoop problemen. De replica had een beroerde gas-efficiency, soms maar de helft van een magazijn met nuprol 4.0. Het blijkt dat dit niet aan de replica lag, maar de magazijnen. De out-put valves laten teveel gas toe terwijl de gasrouters niet al te best zijn. Gelukkig kon meppie me helpen met het vinden van het probleem, en met 3 tm valves. Dus hopelijk werkt deze nadat ik de boel heb vervangen als een droom.

------------------1 september 2017: overzicht---------------------------------

Tijd voor een update! Hierbij mijn collectie op 1 september 2017:


Deze afbeelding is verkleind. Klik op de afbeelding om deze op ware grote te bekijken.


CYMA CM040 ak105, A&K LR300 Shorty
Cyma cm 035 aks74U, Cyma fn f2000
LCT Daytona gun aks 74U, Galaxy mp5k
WE Makarov, TM Hi-capa 5.1

Recent heb ik de cyma f2000, een zeer nieuwe model, gereviewed. Die eerste impressies kan je hier vinden:
http://www.airsoftclubnederland.nl/comm ... post-47404

De cyma ak 105 is net terug van combat Geldermalsen. Het was een zit en oef wat een rekening, maar deze draait nu helemaal perfect met een indrukwekkende set internals: shs 12:1 gears, tienly gt4000 motor, alu loop met flathop, lonex piston, lonex hop-up.

Nu nog de a&k lr300, de nato aeg tegenhanger. Daar gaat hopelijk snel een gate titan in, in combinatie met shs 13:1 gears en een jg blue motor. Als die af is nog enger dan de ak 105 haha.
 
-----------------------------11 januari 2018: overzicht---------------------------------

z6e7N.JPG

z6e7N

QJZlXPc.jpg

ONB:

vfc hk416D
kjw m9
lct daytona aks74U
cyma cm040d ak 105
we makarov
a&k lr300
tm hi-capa
ics cxp 8

links:
cyma cm041sd mp5sd

rechts:
cyma cm 870


De vfc hk416 en de kjw m9 hebben alletwee een f-markering. Deze zijn speciaal aangekocht voor de tocht door airsofthel Duitsland naar Tjechie, voor borderwar deze lente. De vfc is prachtig, zowel intern als extern.

Extern gebronst.. intern een nanoaab mosfet en microswitch, pps airsoft loop met sugrupatch, en een shs high torque motor. enige probleem is een lage fps (265) en een ogenschijnlijke kabelbreuk, beide hopelijk snel te verhelpen.

de lct daytona aks74U is mijn main. Elke keer dat ik die schiet verschijnt een lach op mijn gezicht. De prachtige lct externals (met rs pistolgrip) en daytona internals maken een van de meest realistische replica's die je kan hebben. De kick ervan is prachtig, en op fullauto voel je jezelf doof worden, of de wereld iets stiller.

Onder de aks74U vinden we mijn zogenaamde aeg mains: 1 voor de nato zijde en een nog ongespecificeerd project, 1 voor rusfor.

de ak105 is van binnen geheel aftermarket op de gb shell en selector plate na. Het was een crime, maar na 6 maanden werk is die bijna perfect.

de a&k lr300 is mijn laatste grote project. Met de gate titan is dit nu mijn favo aeg geworden. de trigger respons is geweldig, en de full auto is eng. De binnenkant is ongeveer 6 maal de waarde van de externals haha.

qua sidearms heb ik de mantra: 1 voor de sier, 1 praktisch.
De tm hi-capa is de praktische, de we makarov de sier. Al is de we makarov een verassend degelijke siderarm, maar alleen na een hoop getinker aan de hop-up en een aanpassing aan de loop extensie.
 
Laatst bewerkt:
Laatste project hoek: een nog geheime impressie kit

Ik laat jullie voor nu achter met mijn meest recente project. Ik ben bezig met mijn eerste impressie. Waar deze van is laat ik voor nu nog even geheim, maar hier is een voorproefje:

SHOC_Wind_of_Freedom.png


Verwacht spoedig een eerste project update!
 
Laatst bewerkt:
17 juni 2018: een verzameling update

zluRdKS.jpg

V.L.N.R:
Daytona/lct aks-74U, Realsword type 56, d-boys rk-10, a&k lr300, cyma ak 105, cyma cm350m, Tokyo Marui hicapa 5.1, stti mk23, we makarov

De realsword en stti zijn de grootste aanwinsten van het moment. De realsword had ik gekocht als reserve voor borderwar. Door omstandigheden is die gepromoveerd tot hoofdreplica gedurende dat evenement. In die rol deed die het prima. Prachtige replica, echt de beste externals van alle airsoft ak's op de markt.

De stti mk23 wilde ik hebben omdat ze cool zijn. En ik wilde graag een 'sniper' voor weinig hebben. Dit is een prima keuze daarvoor haha. Hij heeft nu alle upgrades gekregen die het nodig heeft. Probleem is alleen dat die nu nog maar 250 fps schiet. Dat zou met een 138mm maple leaf crazy jet veel hoger moeten liggen. Theorie is nu:
Gas heeft te weinig druk doordat de fles bijna leeg is
Loop doet fucky dingen met de chrono
Loop doet slechte dingen met de fps op zichzelf

Hopelijk eerder verklaring 1 of 2 dan 3. We gaan het zien met meer testen.

4tkVEoX.jpg

V.L.N.R:
Meest excellent zwarte camo van de kat variatie, DDR strichtarn, russische Izlom, Nederlandse dpm, Desert dpm, russische gorka

 
Laatst bewerkt:
Ohw geen zorgen, ik heb al stalker patches die op mijn flecktarn kit zitten :).
 
en een update!


10 augustus 2018: overzicht

TVNRVVm.jpg


V.L.N.R: E&L aims, Realsword type 56, Daytona/lct aks-74U, a&k lr300, Tokyo Marui we makarov, we g17, hicapa 5.1, jg mp5, tweemaal dragon dg47, cyma cm350m(verkocht)

Ake5xKI.jpg


Velites G-II

Het is tijd voor een update. Het arsenaal is weer een klein beetje veranderd. Er is een extra intro-replica bijgekomen in de vorm van de jg mp5. Prima ding, weinig verder over te zeggen.

De spannendere veranderingen zijn rond het grote materieel. De cyma ak 105 is weg. Nouja, de buitenkant is weg, want de binnenkant is verhuist naar de E&l aims. De hoop is om deze in de nabije toekomst hierin te veranderen:

MPi-K-AK-5.jpg


Een mpi aks 74N. Ik heb een DDR (Oost-duitse) kit waar deze perfect bijpast. DDR impressies zijn zeldzaam voor diverse redenen (saai, onbekend), maar ze zijn een belangrijk deel van de warschau pact en verrassend interessant. De spullen zijn ook goed beschikbaar en betaalbaar.

Bijna alle aeg replicas zijn aan gesleuteld. Ik Heb in de E&L aims en A&k lr300 een experimentele t-hop geplaatst. Steeds meer komen er buckings op de markt die beweren een complete oplossing te zijn die net zo goed is als een r-hop. Dit is er een van tnt. Ik ben heel erg benieuwd hoe deze functioneert.

In de twee dragons en de realsword zijn modify flathops gezet. Ik ben over deze buckings zeer tevreden door de 13 euro die je ervoor betaald. De realsword is ook gerewired met een mosfet. Dit was de eerste keer dat ik een replica compleet heb gerewired. Het ging in 1 keer goed!

En dan nog de laatste aanwinst: de secutor Velites G-II. Dit is een rebrand van de Jag arms versie. Deze Serbu Shorty is echt vet en maakt het goed mogelijk om een shottie als sidearm te gebruiken. Ik ben zeer benieuwd hoe deze werkt op het veld.

En spoedig, zeer spoedig hoop ik nog iets anders te verkrijgen. Het is duur, maar het is echt iets bijzonders. Kom later terug voor meer :).
 
Leuke (wisselende) verzameling! Zou wel eens een keer met een aku willen spelen. Lijkt me een gave replica.
 
8-9-2018: update van de mpi aks-74 en een nieuwe aanwinst

Ik heb de onderdelen die ik nodig had voor de mpi binnen. Nu was dat alleen een handguard, dus dat was niet een erg lang process. Met licht veilwerk past deze prima op mijn e&l aims. Jammer is wel dat de lower handguard niet helemaal goed zit, maar het zit goed genoeg.

In dezelfde trend heb ik voor bij mijn rs svd nu ook een nieuwe sidearm: een jg vz.61 skorpion. Super leuk speelgoed dat helaas wordt beperkt door de zeer beroerde aep gearbox. Ik heb er al twee eerder gehad die ik altijd vanwege deze beperking weer heb verkocht. Voor deze heb ik nu echter andere plannen. Ik hoop door deze te upgraden de fps up te kunnen krikken naar 280 en de rps naar aeg standaard (13rps ongeveer) te krijgen. Dit gaat ongeveer 4 maal zoveel kosten als dat de replica zelf is (200 euro). Is een hoop zeker, maar ik denk dat het het waard is. Plus zijn er plannen om deze te r-hoppen. Dit heb ik al eens met een eerdere skorpion gedaan en is eigenlijk te grappig om niet nog eens te doen.

tw2iSyZ.jpg
 
8-9-2018: update van de mpi aks-74 en een nieuwe aanwinst

Ik heb de onderdelen die ik nodig had voor de mpi binnen. Nu was dat alleen een handguard, dus dat was niet een erg lang process. Met licht veilwerk past deze prima op mijn e&l aims. Jammer is wel dat de lower handguard niet helemaal goed zit, maar het zit goed genoeg.

In dezelfde trend heb ik voor bij mijn rs svd nu ook een nieuwe sidearm: een jg vz.61 skorpion. Super leuk speelgoed dat helaas wordt beperkt door de zeer beroerde aep gearbox. Ik heb er al twee eerder gehad die ik altijd vanwege deze beperking weer heb verkocht. Voor deze heb ik nu echter andere plannen. Ik hoop door deze te upgraden de fps up te kunnen krikken naar 280 en de rps naar aeg standaard (13rps ongeveer) te krijgen. Dit gaat ongeveer 4 maal zoveel kosten als dat de replica zelf is (200 euro). Is een hoop zeker, maar ik denk dat het het waard is. Plus zijn er plannen om deze te r-hoppen. Dit heb ik al eens met een eerdere skorpion gedaan en is eigenlijk te grappig om niet nog eens te doen.

tw2iSyZ.jpg

Wat een beauties! :D

Heb zelf ook een Dragunov SVD met rs hout/scope. Das mn grote liefde en trots haha. Die AK is ook vet met dat nieuwe hout.

Wat wil/ga je zoal aan die Vz. 61 doen? Ben nu wel benieuwd ;)
 
lipo mod, betere loop, zwaardere veer een betere seal. Eigenlijk ga ik best wat eraan veranderen. Dit is mijn lijstje op het moment:

ez7Kj8C.png


En op de ak zit geen hout, maar plastic. De Oost-duitsers hadden plastic handguards en kolfen op hun pangers zitten.
 
Ik wil de jg ook beschikbaar houden voor de standaard nimh's voor nu. Kan het altijd later aanpassen nog. Jup, 50 euro replica, 200 euro aan upgrades haha. Ach en qua shims, ik heb er zohiezo extra nodig.
 
lipo mod, betere loop, zwaardere veer een betere seal. Eigenlijk ga ik best wat eraan veranderen. Dit is mijn lijstje op het moment:

ez7Kj8C.png


En op de ak zit geen hout, maar plastic. De Oost-duitsers hadden plastic handguards en kolfen op hun pangers zitten.
Nice! Dat wist ik nog niet ;)
 
24 oktober: specna arms core m4

Dus, ik heb zgan maar tweedehands een specna arms core m4 gekocht. Ik had hier al sinds de introductie mijn oog op voor een review, dus hierbij. Verwacht spoedig een review!
cekDczH.jpg
 
Mocht je review online komen, dan ben ik erg benieuwd!

Vooral naar de gebruikte materialen, internals en het gewicht.
Wat zou jij aanpassen mocht je zegmaar +-150 voor upgrades hebben?

#Hype
 
Tja wat zou ik doen ermee, goede vraag. Voor 150 kan je echt heel veel, het hangt net af van wat je wilt en wat je kan.

Maar heel algemeen: betere loop (staal), flathop bucking, 12:1/13:1 shs gears, zci high torque motor, mosfet, 16 awg bedrading.
 
Terug
Bovenaan