Toothpick

Well-Known Member
Trophies
25
Omdat ik mijn Britse uitrusting zo realistisch mogelijk volgens de Afghanistan loadout wil hebben kwam het puntje radio ook naar voren.

De Britten gebruiken zoals veel leger eenheden de H4855 en deze worden wel eens via Ebay verkocht (of marktplaats) maar zitten niet op de PMR frequenties. En men vraagt er vaak de hoofdprijs voor.

Hierop ben ik mijn zoektocht begonnen en kwam ik iemand tegen die wel een Body voor mij kon printen. Met een deskundige op het gebied van (micro)elektronica zijn we in het project gedoken om van de lege body een werkende H4855 te maken.

mabeio.jpg


Met passen en meten en wat aanpassen van de body kregen we de aan/uit knop er in en ook de draaiknop om de kanalen mee te kiezen.
2j3nqiu.jpg

Dan alle draadjes lang genoeg maken en vast maken aan de printplaat dat dit straks er wel in past zonder overvloed aan draad.
dwpg1x.jpg

Ook de PTT knop installeren zodat hij werkende PTT heeft.
24lr0p1.jpg

Vervolgens telkens passen en meten en zo ook nu met de antenne unit.
Tenslotte moet dit ook goed zitten en werken anders was het gewoon een dummy geweest.
21ael1c.jpg

En dan erna natuurlijk de aansluiting voor de hoofdtelefoon maken.
Ook hier was het weer aanpassingen maken in de body zodat deze er in kon en zorgen dat de juiste draden op de juiste plek gesoldeerd werden en niet te lang omdat de ruimte al zo krap is in de body.
1y5yrd.jpg


Vervolgens ook de batterij er in maken en zorgen dat deze opgeladen kan worden en de knoppen er op. Dan is hij bijna klaar.
2q1rzw9.jpg


Na vele testen eerst met Bowman headset later de connector omgesoldeerd naar Earmor om op die manier ook te testen of alles werkt.
1zmds3r.jpg


Wil je er zelf ook 1 hebben? dan kun je ze hier pre-orderen.
 
Mooi gemaakt! :cool:

Had zelf ook ooit eens gedacht zoiets te maken (alleen komt het er bij mij nooit van).
Zijn de STL bestanden wellicht ergens beschikbaar?
 
Nope. Hij plaats 'm niet online. Maar als je alleen body wilt hebben laat maar weten dan kan ik er 1 voor je bestellen.
 
Terug
Bovenaan