Problemen Ares Amoebe M4 KM7

Dennis_k

Member
30 aug 2019
21
20
Trophies
3
Beste airsofters,

Ik ervaar sinds een aantal weken problemen met mijn Ares M4.
Het begon eigenlijk allemaal met het klem zitten van de voedingskabel van de batterij naar de motor.
Doordat deze kapot is geraakt tijdens het aandraaien van de bufferstock heb ik deze gerepareerd door middel van solderen.

Het is daarna niet echt meer gelukt om de replica werkend te krijgen.
Soms lukte het om er een paar BB's mee te verschieten, andere keren gebeurde er niets.

Ik heb daarom afgelopen maandag een nieuwe EFCS unit gekocht. Na het aanbrengen het ik vol hoop alles weer in elkaar gezet en de batterij aangesloten. Mijn verwachtingen waren hoog, alleen gebeurde er letterlijk niets. 3 keer lukte het om beweging te krijgen in het apparaat, maar hierna niets meer. Nogmaals de Lipo's opgeladen om te kijken of het daar aan ligt, maar ook die zijn vol.

Begin langzamerhand een beetje radeloos te worden en wil eigenlijk geen geld meer investeren in de replica, ik heb zelfs al bij de vuilnisbak gestaan (mag dat eigenlijk met een kapotte replica?)

Mijn laatste hoop heb ik hier gevestigd. Hebben jullie misschien ideeën wat er nu nog mis kan zijn?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groet,

Dennis
 
(mag dat eigenlijk met een kapotte replica?)

Nee, die hoor je in mij in te leveren ;)

Zonder gekkigheid. Nee, hij mag niet zo de kliko in... Dit mag enkel als hij in dusdanig staat verkeerd dat hij niet herkenbaar is als replica.

Naar het politiebureau brengen mag ook. Maak dan wel eerst even een afspraak en meld even waar het omgaat (en neem hem onherkenbaar mee) . Denk namelijk dat je anders de reactie van de de agent wel kan raden :).
 
  • Leuk
Waarderingen: Dennis_k
Heb je de gearbox ook los van de body getest?

Hoe bedoel je los van de body? Ik heb wel het onderste gedeelte in elkaar gezet, met alleen de motor in het handvat.
De gearbox is wel uit elkaar geweest om te kijken of daar wat mis was. De tandwielen vallen allemaal soepel in elkaar en draaien eenvoudig rond om zo de piston(?) naar achter te halen.
 
"Hoe bedoel je los van de body? Ik heb wel het onderste gedeelte in elkaar gezet, met alleen de motor in het handvat."

Op die manier ja. Wat was daar het resultaat van?

Je zou het zelfs nog zonder piston / veer kunnen proberen. Dan kan het vrij lopen. Al ken ik dit alleen zonder efcs. Ik weet niet hoe de efcs zich hier in gedraagt. o_O
 
  • Leuk
Waarderingen: Dennis_k
Ik heb de replica weer uit elkaar gehaald.
Motor direct op de batterij werkt. De motor draait wanneer de trekker wordt ingedrukt.
Daarna alles weer in elkaar, alleen zonder de piston en veer.

De ene keer lukt het om 3x de gearbox te laten draaien, de andere keer niet. Na het verdraaien van de gears naar een andere positie lukt het weer om het apparaat een aantal malen te activeren. Ik denk zelf dat misschien e.e.a. heeft te maken met de manier waarop de gearbox in elkaar zit? De replica ligt nu in onderdelen opgeborgen omdat ik vanmiddag een aantal dagen naar het buitenland vertrek. Misschien zien jullie iets? Het blauwe clipje is inmiddels al omgedraaid, deze zat verkeerd om.

IMG_0105.jpg
 
"Na het verdraaien van de gears naar een andere positie lukt het weer om het apparaat een aantal malen te activeren. '

Volgens mij werkt de amoeba met sensoren icm de efcs.
Als jij zegt dat het verdraaien helpt, lijkt 1 van de sensoren mogelijk niet goed uit te komen. Waardoor hij hem niet als schiet klaar ziet.

Misschien ook relevant. Wat voor accu gebruik je?
 
  • Leuk
Waarderingen: Dennis_k
"Na het verdraaien van de gears naar een andere positie lukt het weer om het apparaat een aantal malen te activeren. '

Volgens mij werkt de amoeba met sensoren icm de efcs.
Als jij zegt dat het verdraaien helpt, lijkt 1 van de sensoren mogelijk niet goed uit te komen. Waardoor hij hem niet als schiet klaar ziet.

Misschien ook relevant. Wat voor accu gebruik je?

de Sensoren van de Ares zijn vervangen voor nieuwe. Ik gebruik nu een 7.4 en een 11.1 Lipo batterij. Replica heeft met beide ook goed gefunctioneerd.
 
Dan word het wel erg lastig :oops:


Uit je eerste post
"Het is daarna niet echt meer gelukt om de replica werkend te krijgen.
Soms lukte het om er een paar BB's mee te verschieten, andere keren gebeurde er niets"

Haalde je hem helemaal open om weer een paar schoten te doen of hoe ging dit precies...
 
Omdat het vliegtuig vertraging heeft kan ik nog even reageren:

er gebeurde een aantal dingen:
Met het aandraaien van de bufferstock brak ik de kabel tussen de batterij en de motor. Nadat ik dit had gesoldeerd alles weer in elkaar en een aantal BB’s mee verschoten. Hierna stopte het apparaat met functioneren. Alles uit elkaar gehaald om te kijken of het aan de gears lag. Hierna een nieuwe EFCS unit gekocht met nieuwe bekabeling eraan, in de hoop dat de replica weer zou functioneren.
Dus na hoopvol alles weer in elkaar te hebben gezet de trekker over gehaald. Het apparaat functioneert soms wel een aantal schoten, soms helemaal niets. Als ik aan de gears draai, dan weer wel. Vandaar ook de foto van de gearbox open. Misschien ziet iemand iets in de manier waarom de tandwielen in elkaar liggen.