Preview Custom Handmade MP18.I + Custom kist/meubel

Trophies
2
Hierbij wil ik jullie alvast een voorproefje geven van mijn project dat ik eerder vermeldde bij mijn voorstelronde: https://airsoftclubnederland.nl/community/threads/voorstelronde-bjorn.5559/#post-79720

September 2018 startte ik het project een Airsoft MP18.I replica, 100 jaar na de Eerste Wereldoorlog.
Inmiddels weet niet iedereen meer van deze gigantische gebeurtenis af.
Dat is tevens een van de redenen dat het enige wat we van geschiedenis leren, dat we van onze geschiedenis Niets geleerd hebben. Om toch het verhaal levend te houden en mijn keuze om in spelverband het zelf te kunnen ervaren, al is het maar om even stil te staan bij hoe het er vroeger nog vele malen erger eraan toe ging.

Als een soort bekroning op mijn interesse voor WOI en ter ere van een van de grondleggers van het Submachinepistool, besloot ik voor een unieke combinatie tussen mijn interesse en airsoft te gaan spelen met een custom gemaakte MP18.I De MP18.I werd in 1918 ingezet door het Duitse rijk tijdens WOI, echter kwam het wapen "te laat" voor de Duitsers om voor een overwinning te zorgen.

De MP18.I heeft verscheidene karakteristieken gemeen met de STEN, vandaar dat mijn custom MP18.I replica gebouwd is met een gekochte AGM STEN. De werkende delen van een replica samenstellen zoals: de gearbox, electronica, trigger, etc. ging mij helaas de pet te boven voor nu. Door een AGM sten te customizen werd het voor mij echter wel haalbaar.

Naast de customized replica heb ik ook een transportkist/display gebouwd om het project helemaal compleet te maken. ( Stiekem begon ik het bouwen in de werkplaats en de rust die het me gaf te missen)
De kist is een eigen design wat mee kan in een WOI thema, daarnaast kan de kist voorzien worden van poten wat het transformeert in een staande display case.

De kist blijft echter nog voor heel even gesloten voor het publiek.
Ik ben momenteel bezig met alles voorbereiden voor de release in Jan-Feb 2019.
Naar verwachting wil ik starten met 3 youtube videos m.b.t. de bouw en een soort showcase over de replica en kist. De beelden zijn inmiddels opgenomen in een studio en moeten nu enkel nog bewerkt worden.

Mocht je interesse hebben in mijn airsoft werk in ontwikkeling maar ook ander werk van mij, dan verwijs ik jullie graag door naar mijn bestaande youtube. https://www.youtube.com/channel/UCl5w4djXSR55hFnKj1HsvAw
Op dit kanaal zullen ook mijn Airsoft gerelateerde video's geplaatst worden.

Bedankt voor jullie tijd, ik zie jullie graag terug op het forum en in de comments!
Vragen? Stel ze gerust, ik kom graag in contact met andere liefhebbers!

Greets

Bjornu
DSC_0016WEBFIX.jpg
 
Cool project! Ik ben benieuwd. Succes en vooral veel plezier ermee!
 
Kudos voor je project, zeker met de kist e.d. erbij.

Alleen jammer dat binnenkort Octagon ook met een mp18 op de markt komt (april release)
 
Kudos voor je project, zeker met de kist e.d. erbij.

Alleen jammer dat binnenkort Octagon ook met een mp18 op de markt komt (april release)
Ik heb het gezien ja, maar kopen kan iedereen natuurlijk. Maken is een ander verhaal en leek mij ook een stuk leuker. Mijn mp 18 lijkt er erg op, het principe is geloof ik grotendeels hetzelfde uitgevoerd
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan