PRC 512 met H4855 en GPS

Toothpick

Well-Known Member
Trophies
25
Na mijn eerste project: de H4855 wist ik al dat er een 2e project zou komen.

Ik was namelijk deze foto tegen gekomen en had toen zoiets van dit wil ik ook:
201834mbsy9kb93c9t8ovy_1400x.jpg
Nu had ik meerdere bestellingen van de H4855 en kon ik met dit project nog niet bezig. Maar nu de tijd gehad om dit project klaar te maken.

Omdat ik deze als main radio wou hebben wou ik hem wel als dual PTT. Dus bij het bestellen van mijn H4855 voor het eerste project heb ik gelijk ook een H4855 met dual ptt uitvoering besteld.
Omdat ik de GPS module kado had gehad van de fabrikant van de H4855 kon deze er ook gelijk bij.

Ik heb een Baofeng UV-82HP gebruikt en een dummy PRC 512 als basis voor mijn radio. Bij de Baofeng en de dummy moest ik alleen wat materiaal weghalen om het passend te maken. De Batterij is met een XT-30 connector aangesloten op de radio zodat ik bij laden de batterij er uit kan halen en gewoon in de lader kan zetten.
IMG_20190511_144247.md.jpg


Hier een close-up voor hen die het eventueel zelf na willen maken.
IMG_20190511_144257.md.jpg


Omdat ik de H4855 ook wou gebruiken heb ik daar mijn PTT unit in gebouwd. Zoals aangegeven is dit een dual PTT. Alleen zit de radio in de dummy en is de volume knop daarom niet te bedienen dus heb ik deze ook in de PTT unit gebouwd. Maar "nadeel" is dan dat het signaal al versterkt is en je dus een grotere potmeter nodig bent. Dit heb ik kunnen aanpassen door hem over de lengte er in te zetten. Met een - voorwerp kan het volume zo aangepast worden. Het liefst had ik hem gewoon aangesloten op de dummy volume knop net als de H4855 die ik gemaakt had, maar dit kon dus niet vanwege de omvang van de potmeter.

IMG_20190511_144407.md.jpg
Aan de rechterkant zie je de volume regelaar zitten bij de moer. en de PTT unit uit de behuizing.

Omdat de GPS unit ook een dummy is maar volgens het plaatje wel aangesloten zit heb ik een stukje antenne kabel in de connector die in de H4855 gaat gedaan. Aan de andere kant zit een antenne(coax) connector female. De male connector heb ik op de GPS dummy gemaakt en zo zit dat ook aangesloten maar kan het eventueel ook los.

IMG_20190511_144616.md.jpg
De GPS dummy en de kabel van de H4855 naar de PRC512 en GPS dummy.

En zo ziet het geheel er in elkaar als onderdelen uit

IMG_20190511_144157.md.jpg


En dit is het eindresultaat aangesloten (even op bed gelegd zodat het geheel beter zichtbaar is).
download.th.jpg


**Dit was een eenmalig project en zal niet voor derden gemaakt worden. Wil je hem zelf maken dan zijn vragen altijd welkom.
De H4855 kan wel geleverd worden zoals hier te lezen is. Eventueel kun je ook een H4855 met dual PTT bij me bestellen mocht je er zelf ook een PTT unit van willen maken.
 
Laatst bewerkt:
Na wat testen blijkt de connector van de antenne niet stevig genoeg of er komen teveel krachten op de connector van de antenne.
Hierop gaat de connector los.
Ik heb wat onderdelen besteld om de connector er steviger op te maken. het is nu alleen wachten totdat ze binnen komen en ik het in elkaar kan zetten.
 
Terug
Bovenaan