Piston is gesprongen

Ravi

Member
4 feb 2022
14
6
Trophies
2
Hoi! Het gaat hartstikke lekker van vlakstekkertjes breken naar een piston die t begeeft haha. Maar goed dat gebeurt nou eenmaal. Ik had een stock (specna arms) piston er in zitten, de cylinder head cylinder en piston head zijn dat niet. Ik heb gister ook een high torque motor met 13:1 gears geïnstalleerd.

na zo een 100 schoten kwam er geen lucht druk meer uit, dus ik de gearbox weer openen, en de piston is helemaal kapot. Alleen het laatste tandje was reinforced. Dat plaatje was door 2. Alle plastic tanden waren kapot gemaakt door de metalen gears. En waar de piston head hoort was t ook niet best (piston head was ook losgekomen dus dat had het kunnen zijn).

Maar wat ik me dan afvraag is: ik heb een nieuwe piston met full metal teeth besteld. Maar ben bang dat het zelfde verhaal weer kan afspelen en dat het dus niet een eenmalig ding is. Weten jullie misschien welke mogelijke oorzaken zo een gevolg kunnen hebben? Bijv. de spring of iets. Die kennis heb ik helaas niet en wil er niet nog een piston doorheen jagen.

bedankt voor het lezen van deze lap tekst sorry daarvoor!
 
Hey Ravi,

Ai ja dat zijn vervelende dingen, helaas zelf ook een soort gelijke situatie gehad laatst.

Ik vermoedt dat de pistonhead hier de oorzaak is geweest.

Daardoor komt de piston niet meer in de juiste begin positie en grijpen de gears midden in je piston.

Ik verwacht niet dat de spring hier enige rol in heeft gespeeld.

Greetings
 
  • Leuk
Waarderingen: Ravi
Ah zo had ik het nog niet bedacht. Lijkt me een best aannemelijke situatie. Erg bedankt, ik moet gewoon mn piston head nog beter bevestigen.
 
Check ook ff goed je tandwielen.

Ik heb 2 setjes tandwielen a 40 euro stuk verziekt door dit grapje.
Het kan zijn dat er een paar tandjes missen.
 
Daar was ik ook bang voor maar gelukkig lijkt er niets mee aan de hand te zijn. Net terug van de airsoft winkel met een nieuwe piston om er achter te komen dat de piston head verbogen is
 
Dan is die waarschijnlijk los gekomen, schuin vast komen te zitten in de cilinder en vervolgens een paar rammen van de piston gehad.

Precies wat ik had :rolleyes:
 
  • Leuk
Waarderingen: Ravi
De pistonhead schroef moet je altijd vastzetten met loctite. Die heads komen zonder loctite heel snel los.
 
De pistonhead schroef moet je altijd vastzetten met loctite. Die heads komen zonder loctite heel snel los.

Ik heb gister een nieuwe piston en pistonhead gekocht samen met een flesje loctite :) die fout gaan we niet nog eens maken