Paintball uitrusting geschikt voor airsoft?

Thomas Koenders

New Member
1 feb 2020
4
0
Trophies
1
Beste mensen,

Weten jullie toevallig of paintball maskers/brillen/enz. geschikt zijn voor airsoft?

Met vriendelijke groet
 
veel spelers gebruiken paintball maskers omdat ze niet beslaan, die kan je hergebruiken.

Ikzelf gebruik een Dye i5 en i4

sommige maskers hebben wel gaten die mogelijk groot genoeg zijn om een bb doorheen te schieten, daar zou ik wel mee oppassen.
 
Over het algemeen geen probleem om een paintballmasker te gebruiken. Let wel op dat ze een Europees keurmerk hebben. Maar alle grote paintballmerken voldoen hieraan. Dye, JT, noem ze maar op.
 
Hou er rekening mee dat het "Glas" van een bril transparant en uit een stuk moet bestaan (echt een "Glas" dus); het mag dus niet zo'n stuk mesh zijn die je ook wel eens tegenkomt (geen idee of die gebruikt worden bij paintball, maar die mogen in ieder geval niet gebruikt worden bij airsoft).

De bril links mag niet, de rechter mag wel (merk, type en soort montuur even als voorbeeld, het gaat om het glas):
fosco-mesh-bril.jpg normale-bril.jpg
 
Jazeker, als je richting de speedqb gaat al helemaal.
Masker is binnen heerlijk.
Veel mensen bij sqb lopen al in jerseys en paintball broeken rond (bunkerking & hkarmy)
Dus je kan paintball uitrusting zeker gebruiken voor airsoft
 
  • Leuk
Waarderingen: Dodgy
Als je het in je mond krijgt is het al ranzig.
Hahaha, het lijkt mij ook niet echt een exquise smaak.:D

Maar het gaat er niet om wat fijn is, maar om de eisen die de NABV aan gear stelt.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Dodgy
Welkom op het forum! zorg inderdaad dat je veiligheidskit en ook je schoenen op orde zijn, de rest maakt niet zo heel veel uit. Dye maskers zit je goed mee, de rest zou ik checken of ze een propere veiligheidsrating hebben (en166 F/ ansi 87+).