Outfit Sniper

Ik heb sinds kort zelf een kant en klare ghillie. Moet zeggen dat ik hem 1.5 skirm gebruikt heb, maar ik het net te lomp vind voor mijn speelstijl. Speel toch liever iets ondersteunender en bleef achter alles hangen voor mijn gevoel.

Is het leuk en tacticool? Zeker weten! Maar ik gebruik hem meestal maar middagje ff, omdat het toch echt stuk passiever spelen is.
 
Welkom,

Ik speel zelf niet als scherpschutter, maar kan je wel vertellen dat je niks moet doen omdat een ander het zo doet :)
Gewoon kijken wat je zelf mooi vindt. Dat is het leuke aan de skirms, je mag het zelf gewoon bepalen.
Denk ook dat het maar net is hoever je zelf in de speelstijl wil gaan, ik heb het idee dat het best wel passief spelen is, veel geduld hebben, en ook veel lopen is als je ver binnen vijandelijk terrein bent en afgeschoten wordt. Ik heb persoonlijk veel respect voor de snipers die zich helemaal opdoffen, zeker de mensen in ghillies. Sommigen zie je echt niet, al sta je er naast. Da's wel gaaf natuurlijk!

Persoonlijk zou ik er zelf een maken op een modulair net systeem, zodat je kan afwisselen met foliage afhankelijk van het seizoen en de locatie waar je speelt. Filmpje van @iDylan is zeker een goed begin!
 
Ghillie(bijna) altijd zelf maken. Er is 1 ghillie die je zou kunnen kopen en dat is een SCG viper ghillie. Deze worden ook met de hand gemaakt en zijn absoluut top. Hierop kan je zelf natuurlijk verder werken. Zijn wel prijzig maar het geld waard!

Verder hangt t van je speelstijl af. Als je ala novritsch door t veld rent dan is een ghillie nutteloos.
 
Maak je ghillie bij voorkeur altijd zelf. Commerciële ghillies hebben, zoals je zelf al aangeeft, ook vaak strings aan de voorkant zitten. Zinloos aangezien je meestal toch echt op je buik ligt. Ander nadeel is dat 's zomers je compleet loopt te bakken in zo'n ding aangezien er nauwelijks iets van ventilatie door komt. Ook bij regen worden ze topzwaar. Tel daarbij op dat de commerciële ghillies vaak uit het buitenland komen waar de natuur heel anders is dan hier en het ding vaak te donker of te licht van kleur is. Voor de gemiddelde airsofter valt dit nauwelijks op maar kom je op een skirm waar de serieuzere snipers zitten dan ben je in no time gevonden. Onthoud ook dat een ghillie bedoeld is om mee op de grond te liggen en niet naast een boom te knielen of staan (gras groeit daar namelijk niet en dus valt op), of om je mee tussen de bladeren van een struik te verstoppen (kun je beter voor een leaf suit of Yowie suit gaan).

Maar wat dan wel? Persoonlijk raad ik de sniper jacket (ook wel cape genoemd) aan. Dit is een soort open van voren jas die je met een kliksysteem kunt vastmaken. Er zit een hood op maar deze kun je er ook af halen en vervangen door een boonie met camouflage materiaal (kun je beter om je heen kijken). Op deze cape zitten aanhechtingspunten waar je jute of ander materiaal aan kunt bevestigen. Het Duitse leger gebruikt dit systeem ook. Het geeft meer bewegingsvrijheid en de cape is gemaakt van een soort netting dus genoeg ventilatie. Juist door de netting kun je ook nog gemakkelijk stukken camouflagenet eraan naaien om de vorm meer te breken. Hetzelfde geldt voor bladeren. Ook deze naai je er gemakkelijk op. Enige nadeel is dat de onderkant van je benen niet gecamoufleerd zijn. Oplossing hiervoor is gaiters te kopen en deze zelf te beplakken met camouflage materiaal. Hetzelfde geldt voor handschoenen. Knip de wijsvinger en duim af (wel de randen daarna vastnaaien anders gaat het rafelen) en plak of naai hier ook kunstbladeren op de bovenkant. Handjes ook gecamoufleerd.

Deze cape is veel compacter dan een commerciële ghillie, gemakkelijker aan te passen, ventileert beter en, indien nodig snel af te werpen. Als je hiervoor kiest en je gaat zelf de jute knopen, begin dan altijd van onder af en werk naar boven naar de hood.

Paar foto's bijgevoegd om te verduidelijken.

9200000081571110.jpg

Hier een kale sniper jacket.

sniper-of-sniper-platoon-2nd-company-232nd-mountain-infantry-battalion-FH1CYR.jpg


Sniper jacket in gebruik bij de Duitse Bundeswehr (om je een idee te geven).

5555.JPG


Hier mijn eigen voorjaar / zomer versie, van voor en achter gezien.

46445849_1961215350660278_8190493772954468352_n.jpg


En mijn herfst / winter versie tijdens een skirm.
 
Hebben jullie dan ook een lente/zomer en herst/winter versie?

Niet dat je felgroen in de winter ligt. :)
 
Maak je ghillie bij voorkeur altijd zelf. Commerciële ghillies hebben, zoals je zelf al aangeeft, ook vaak strings aan de voorkant zitten. Zinloos aangezien je meestal toch echt op je buik ligt. Ander nadeel is dat 's zomers je compleet loopt te bakken in zo'n ding aangezien er nauwelijks iets van ventilatie door komt. Ook bij regen worden ze topzwaar. Tel daarbij op dat de commerciële ghillies vaak uit het buitenland komen waar de natuur heel anders is dan hier en het ding vaak te donker of te licht van kleur is. Voor de gemiddelde airsofter valt dit nauwelijks op maar kom je op een skirm waar de serieuzere snipers zitten dan ben je in no time gevonden. Onthoud ook dat een ghillie bedoeld is om mee op de grond te liggen en niet naast een boom te knielen of staan (gras groeit daar namelijk niet en dus valt op), of om je mee tussen de bladeren van een struik te verstoppen (kun je beter voor een leaf suit of Yowie suit gaan).

Maar wat dan wel? Persoonlijk raad ik de sniper jacket (ook wel cape genoemd) aan. Dit is een soort open van voren jas die je met een kliksysteem kunt vastmaken. Er zit een hood op maar deze kun je er ook af halen en vervangen door een boonie met camouflage materiaal (kun je beter om je heen kijken). Op deze cape zitten aanhechtingspunten waar je jute of ander materiaal aan kunt bevestigen. Het Duitse leger gebruikt dit systeem ook. Het geeft meer bewegingsvrijheid en de cape is gemaakt van een soort netting dus genoeg ventilatie. Juist door de netting kun je ook nog gemakkelijk stukken camouflagenet eraan naaien om de vorm meer te breken. Hetzelfde geldt voor bladeren. Ook deze naai je er gemakkelijk op. Enige nadeel is dat de onderkant van je benen niet gecamoufleerd zijn. Oplossing hiervoor is gaiters te kopen en deze zelf te beplakken met camouflage materiaal. Hetzelfde geldt voor handschoenen. Knip de wijsvinger en duim af (wel de randen daarna vastnaaien anders gaat het rafelen) en plak of naai hier ook kunstbladeren op de bovenkant. Handjes ook gecamoufleerd.

Deze cape is veel compacter dan een commerciële ghillie, gemakkelijker aan te passen, ventileert beter en, indien nodig snel af te werpen. Als je hiervoor kiest en je gaat zelf de jute knopen, begin dan altijd van onder af en werk naar boven naar de hood.

Paar foto's bijgevoegd om te verduidelijken.

Bekijk bijlage 2213
Hier een kale sniper jacket.

Bekijk bijlage 2214

Sniper jacket in gebruik bij de Duitse Bundeswehr (om je een idee te geven).

Bekijk bijlage 2215

Hier mijn eigen voorjaar / zomer versie, van voor en achter gezien.

Bekijk bijlage 2216

En mijn herfst / winter versie tijdens een skirm.

Weet je misschien waar ik zo'n vest kan kopen van goede kwaliteit? Zou niet graag willen dat ik er veel moeite erin stop en dat ie scheurt door een takje waar die achter blijft haken. Ik zag er eentje bij Unit 13 die er ook zo uit ziet maar ook bij Military Collectibles 4U. Ik ga denk ik toch maar zo'n base kopen en lekker mijn eigen ghillie zo inrichten en maken. Super bedankt voor deze info heb er echt heel veel aan!!!
 
http://sc-ghillie.pl

Check deze site eens. Made to order, ook het leger gebruikt ze. Zijn vergelijkbaar mer wat akita verteld.

Heb zelf de viper hood (pencott)en ben er erg te vreden mee. Heel vaak complimenten gehad dat ik niet te zien was.

Op ulicoten zelfs de hele dag de main road in me eentje vast gehouden omdat ze geen idee hadden waar ik lag.

Zie foto voor een idee hoe het eruit ziet

Verder heb ik al mn mags op een battle belt zitten zodat mn buik vrij is en ik makkelijk kan bewegen. De rugzak gebruik ik alleen op hele warme dagen als ik veel moet drinken, daar zit dus mn camelbag in. Anders heb ik gewoon een klein flesje water mee in een van mn pouches :)
 

Bijlagen

  • FB_IMG_1533420307242.jpg
    FB_IMG_1533420307242.jpg
    104,3 KB · Weergaven: 656
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter
Leuk topic.
Zeker ook omdat mn Tanaka qua upgrades zo goed als klaar is en ik nu me dus ook in de camouflage kant kan gaan verdiepen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Akita
http://sc-ghillie.pl

Check deze site eens. Made to order, ook het leger gebruikt ze. Zijn vergelijkbaar mer wat akita verteld.

Heb zelf de viper hood (pencott)en ben er erg te vreden mee. Heel vaak complimenten gehad dat ik niet te zien was.

Op ulicoten zelfs de hele dag de main road in me eentje vast gehouden omdat ze geen idee hadden waar ik lag.

Zie foto voor een idee hoe het eruit ziet

Verder heb ik al mn mags op een battle belt zitten zodat mn buik vrij is en ik makkelijk kan bewegen. De rugzak gebruik ik alleen op hele warme dagen als ik veel moet drinken, daar zit dus mn camelbag in. Anders heb ik gewoon een klein flesje water mee in een van mn pouches :)

Het is zeker een mooie site! Alleen vind het wel erg duur maar snap het wel omdat het met de hand allemaal gemaakt word. Ik denk dat ik er toch eentje ga kopen bij een winkel in Den Haag. Dan ga ik zelf heel veel draadjes jute vanaf jute zakken vandaan halen en zo alles langzaam verfen en eraan vastbinden. Ik hoop wel een beetje dat het goede kwaliteit is....
https://www.airsoftshopnl.com/a-52274027/ghillie-suit-poncho/viper-concealment-vest-camo/
of
https://www.militarycollectibles4u....er-schutters-lange-afstand-sla-nieuw-gemaakt/
 
Laatst bewerkt:
Leuke topic inderdaad! Het is zoals al gezegd, net wat je zelf wil. Het leukste en het beste is om er zelf 1 te maken, die van SCG custom ghillie heb ik meerdere keren voorbij zien komen en deze zien er ook goed uit. Die van @bvdzeeuw ziet er erg goed uit! Het is natuurlijk ook een kwestie van de juiste plekken uitkiezen, in de schaduw bijvoorbeeld en niet al te veel te bewegen.

Het is een speelstijl die veel geduld vereist, maar heel erg effectief kan zijn als je bijv een bepaalde chokepoint of objective wilt verdedigen.
 
Hebben jullie dan ook een lente/zomer en herst/winter versie?

Niet dat je felgroen in de winter ligt. :)

Ikzelf in ieder geval wel. Heb ooit eens de fout gemaakt met mijn zomer ghillie naar B&A te gaan. Hoewel bij mij in de omgeving de eerste groene bladeren al behoorlijk opkwamen bleek dit bij B&A nog niet echt het geval te zijn. Stak toch een beetje af (zie foto). Toen toch maar besloten om een tweede te maken. Wat je ook vaak ziet is dat er nog lange tijd afgevallen bladeren op de grond liggen die een bruine kleur hebben. Soms vaak tot en met het voorjaar aan toe. Uit China bestelde bruine kunst eikenbladeren bieden een goede oplossing hiervoor. Andere bladeren kunnen ook aangezien het merendeel van de airsofters het verschil niet kent tussen een eik en een berk. Bussen spuitverf zijn ook altijd handig om kleurverschillen te creëren.

29066948_1620781344703682_2649978895893266432_n.jpg


Weet je misschien waar ik zo'n vest kan kopen van goede kwaliteit? Zou niet graag willen dat ik er veel moeite erin stop en dat ie scheurt door een takje waar die achter blijft haken. Ik zag er eentje bij Unit 13 die er ook zo uit ziet maar ook bij Military Collectibles 4U. Ik ga denk ik toch maar zo'n base kopen en lekker mijn eigen ghillie zo inrichten en maken. Super bedankt voor deze info heb er echt heel veel aan!!!

Tot op heden zijn al deze jackets die ik ben tegen gekomen van behoorlijk goede kwaliteit. Gebruik ze zelf van Fostex en nog nooit een scheurtje of beschadiging gehad (anders dan eens een kunstblad verliezen). Koop de mijne bij Dump67 in Jubbega, Friesland. Ze hebben een webshop maar heb daar zelf nog nooit gebruik van gemaakt aangezien ik op 15 minuten rijden er vanaf woon. Hier even een linkje: https://www.dump67.nl/airsoft/camouflage/sniper-jacket.html
Ze hebben daar ook sniper strings. Scheelt een hoop werk (alleen heb je iets van 7 tot 8 zakken nodig) en daarna nog even met de spuitbus er overheen. Voordeel hiervan is dat je niet alle losse jute stroken hoeft te verven en je verschillende kleuren combinaties kunt maken. Ikzelf neem meestal een bundeltje van 8 tot 10 strings en knoop deze aan de jacket. De strings kun je ook gebruiken als draad om bladeren vast te naaien aan je ghillie.

Zal wel effe proberen wat voorbeelden van de mijne op de foto voor je te zetten. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter en Dodgy
Je ghillie ziet er onwijs goed uit Akita! Ik vind het zelf onwijs leuk om aan een ghillie te werken en dan vooral het gevoel als het ingame ook nog eens goed werkt :)

Als tip kan ik je de Viper Special Ops chest rig van o.a. skirmshop aanraden. Dit is een chest rig die niet al te duur is en biedt ruimte voor alles wat je nodig hebt, zonder dat het teveel in de weg zit of te zwaar is. Het heeft een ingebouwd holster waar mijn MK23 gewoon in past. Bij Skirmshop kan je tevens ook kijken naar Sneaky Leaves; zijn wel wat prijzig meer creeren veel diepte en geven net even de finishing touch. Ook een leuke tip is om te kijken naar Raffia, heb deze zelf via internet bij Intratuin gekocht. Dit is super goedkoop en een leuke manier om nep bladeren aan je suit vast te maken omdat het lijkt op dode takjes of dood gras. Je kan dit tevens ook heel makkelijk verven om het op gras te laten lijken.

Ik heb je trouwens een pm gestuurd aangezien ik een concealment vest over heb wat je wat mij betreft, wel kan overnemen mocht je het willen ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Akita
Hierbij even de beloofde foto's. Hoe ben ik te werk gegaan? Als eerste natuurlijk de cape van Fostex aangeschaft. Hierop zitten al stukken elastisch materiaal waaraan je de strings kunt knopen. Bijkomend voordeel is dat je er daarna ook nog natuurlijk materiaal in kunt schuiven. Aangezien het een soort elastiek is, is het ook gemakkelijk om er dingen aan vast te naaien.

De basis:
1.jpg


Zoals eerder gezegd kun je de lussen van elastiek gebruiken om je strings aan vast te knopen. De in een eerdere post genoemde strings die in pakketjes komen van verschillende kleuren uit elkaar halen en hiervan groepjes van 6 tot 10 strings maken. Je kunt de kleuren ook met elkaar combineren of gewoon een groepje strings in lichtgroen en de volgende in bijvoorbeeld donkergroen bevestigen, zoals ik heb gedaan. Trek bij het knopen de knoop niet te strak anders gaan de groepjes minder bewegen in de wind, wat weer natuurlijker lijkt. Leg er tenminste minimaal drie knopen in. Dan zit het in ieder geval goed vast.

1a.JPG


Helaas zit er in het pakket kant- en klare strings ook een groep zwarte strings. Deze bij voorkeur zo weinig mogelijk gebruiken aangezien zo'n donkere groep sneller opvalt op je ghillie. Maar wat dan te doen met deze strings? Ikzelf heb ze gebruikt om stukken camouflage net aan de cape te knopen. Let wel op welke zijde van een camo net je gebruikt. Dezen hebben meestal een zomer kant en een winterkant. De stukken camo net knoop ik gewoon vast aan 1 of meer stukken elastiek. Aan het camo net kun je bijvoorbeeld ook weer her en der strings bevestigen.

1c.JPG


Ook kun je kunstbladeren gemakkelijk op het camo net naaien. Lijmen is ook een optie maar minder stevig vind ik zelf. Aangezien de strings zeer sterk zijn gebruik ik die ook als draad om de bladeren vast te zetten. De uiteinden niet afknippen want dit dient weer als extra opvulling.

1f.JPG


Zo kun je op het camo net ook groepjes bladeren combineren. Houdt het wel zoveel mogelijk bij dezelfde soort bladeren en bij voorkeur een inheemse soort die ook voorkomt in het gebied waar je speelt. Daarna heb ik later nog raffia toegevoegd. Dit heb ik ook gewoon vastgeknoopt in een stuk camo net en vervolgens vastgezet met een tie wrap. Ook heb ik een reep jute erin verwerkt. Dit gaat na verloop van tijd vanzelf rafelen en beweegt mooi mee op dagen dat er wat meer wind staat.

1e.JPG


Begin altijd aan de onderkant van de cape met knopen en werk naar boven. Anders hebben de reeds geknoopte strings de irritante neiging om in de weg te gaan zitten als je aan de rij eronder werkt. De strings zijn nog redelijk stug maar dit verandert vanzelf na gebruik. Als alle strings op de cape zitten schudt dan alles flink door elkaar. Zo zie je vrij snel de stukken die nog extra aandacht nodig hebben. Ben je wel tevreden dan wordt het tijd om naar buiten te gaan voor de volgende aanpassingen. Plaats ook niet te veel strings in het gebied waar je de kolf van je geweer plaatst. Hier heb ik zelf een stuk camo net aangebracht. De knopen van de strings kunnen je schiethouding verknoeien als je de kolf in de schouder plaatst en zelfs gaan irriteren.

Na het schudden zitten de strings mooi door elkaar gehusseld dus in de breedte overlapt alles elkaar al mooi. Alleen door de lengte van de strings blijft het in de lengte wat eentonig. Om dit meer te doorbreken gebruik ik gewoon een spuitbus met bruine, bij voorkeur Mud-brown, verf. Hieronder voor het verven.

2.JPG


Op de volgende foto zie je hoe de strepen van links naar rechts zijn aangebracht met een spuitbus verf.

3.JPG


Hierna weer uitschudden en weer controleren op zwakke plekken qua camouflage. Sommigen binden ook de ghillie achter hun auto en rijden over een zandweg voor 2 kilometer om de ghillie natuurlijk materiaal te laten opnemen en meer door elkaar te schudden zodat het ook de vorm van een mens meer breekt. Alleen krijg je vragen als toevallig oom agent voorbij rijdt. Anderen gooien de ghillie in een sloot of waterplas en laten hem daarin een paar uur liggen, ook om weer meer natuurlijk materiaal te laten intrekken in de strings. Alles om meer natuurlijke kleuren erin te krijgen en de stugge vorm te breken. Hierna ga je dan eventueel de raffia, kunstbladeren en eventueel meer stukjes camo net erin verwerken.

Op de volgende foto zijn alle strings bevestigd, de eerste stukken camo net bevestigd en de eerste bladeren eraan genaaid. Ook heeft de ghillie al een regenbui over zich heen gehad. Aangezien ik meestal bij B & A speel en dan met name in de schaduw van bomen en struiken, heb ik de ghillie zo neergelegd dat een deel in de zon ligt en een deel in de schaduw. Op die manier kan je zien of stukken voldoen aan het gebied waarin je opereert (in mijn geval hoofdzakelijk schaduw delen).

4.JPG


Uiteraard blijf je altijd aanpassen. Deze ghillie is inmiddels degene die ik naar winter / herfst heb aangepast en er zitten totaal inmiddels zo'n 50 werkuren in (alles opgeteld over een paar maanden natuurlijk). Binnenkort ga ik wel een stukje schrijven over handschoenen en als mijn nieuwe gaiters binnen zijn dan kunnen we die ook wel behandelen hier.

Mocht iemand nog andere technieken gebruiken post ze dan ook a.u.b. Altijd goed om van elkaar te leren.
 
Ik kan een heel verhaal neerpennen maar mijn versie komt erop neer dat ik de tutorials van ripperkon heb gebruikt om een ghilly te maken.
Deze beste man heeft een hoop praktische tips.
 
Nu al druk bezig met jute draden uit jute zakken halen. Heb al 3 zakken al helemaal uit elkaar gehaald. Op de foto zie je hoeveel het al is. Hebben jullie enige tips over waarmee ik het moet verven?
Vinden jullie het leuk als ik jullie op de hoogte houd?
Ik ben nu heel druk bezig met dit project en hoop het snel af te hebben. Hoe meer tijd ik erin steek hoe mooier alles word vind ik.
 

Bijlagen

  • SAVE_20190304_215147.jpeg
    SAVE_20190304_215147.jpeg
    331,5 KB · Weergaven: 423
Laatst bewerkt:
Er zijn meerdere manieren waarmee je dit kan verven. Ik heb zelf spray paint gebruikt van Fosco en dan voornamelijk de kleuren Olive drab en Forest Green. (Ziet er een beetje uit zoals op mijn profielfoto) Werkte heel goed in de zomer/ einde van de lente als de bossen lekker groen zijn. Je kan ook bepaalde inkt gebruiken en het daarmee in verschillende kleuren verven, zoals groen en bruin door elkaar heen.

Kijk vooral naar de omgeving van het veld waar je het vooral wil gebruiken! Ook een goeie tip is om dikker elastiek te halen, hiermee kan je eenvoudig in het veld wat planten e.d. afknippen en op je suit doen om het helemaal af te maken!
 
Op de hoogte houden van je project mag zeker. We kunnen altijd van elkaar leren.

Fosco spray paint gebruik ik zelf ook vaak en dan inderdaad Olive drab en Forest green. Ook gebruik ik Mud brown erbij. Wil je de strings per groep verven dan kun je ook eens kijken naar textiel verf voor kleding. Volgens mij wel bij de Kruidvat te halen.

Dikker elastiek kun je altijd toevoegen voor natuurlijke camouflage maar check wel effe bij de organisatie. Ik ken sommige orga's die het niet waarderen als je het bos gaat rooien.
 
Ik ben druk bezig geweest met mijn ghillie suit deze twee weken. Ik heb een sniper suit besteld bij iemand die hem nog over had. Helaas was het niet de kleur groen maar ik had er wel een oplossing voor. Dit hoor je later wel.
De suit zelf is echt zo'n aanrader. Het zit heel fijn en het is super stevig materiaal!!
Ik heb veel draden van de zakken afgetrokken tot mijn vingers pijn deden. Toen zag ik dat iemand anders veel van deze draden vekocht in allerlei kleuren. Ik had dus veel bij hem besteld en ben aan de slag gegaan.
Ben netjes van beneden naar boven gaan werken. Je kan op de foto zie hoe de onderkant eruit ziet.

Ik heb gekozen voor veel donker bruin met wat sliertjes groen erdoorheen. Om de dode bladeren na te bootsen heb ik ook nog wat lichtbruin gebruikt.

Ik ben ver door gegaan en na twee weken is ie voor een grotendeel mooi gevuld. Ik wou hem ook niet te dik maken want anders krijg je het zo warm eronder. Bij de capuchon kwam ik nog wel een beetje met een puntje. Hij heeft maar 3 elastieken zitten waardoor je niet mooi de capuchon echt bedekt. Ik ga nog proberen een oplossing hiervoor te voorzinnen.

Toen kwam ik op mijn twee probleem en dat was dat de ghillie suit zelf de kleur tan was. Dit moest ik even aanpassen. Ik heb twee spuitbussen gekocht met forest green en mud brown. Ik heb toen mijn ghillie gemixt met de deze twee kleuren en soms spotjes zwart. Hierdoor kreeg ik dezelfde camouflage kleur. Hij zag er toen wel heel vet uit daarna!

Ik ga er nog veel aan werken want er is altijd nog wat te verbeteren. Ik ga elastiek nog vastmaken op bepaalde punten zo dat ik daar nog touwtjes aan vast kan maken. Ook hoop ik nog bladeren erop te naaien voov het nog realistische gevoel.

Ik hoop dat jullie het een beetje leuk vinden om te lezen. Alle tips zijn natuurlijk welkom want ik probeer maar wat met zo'n ghillie.
 

Bijlagen

  • IMG_20190324_112311.jpg
    IMG_20190324_112311.jpg
    257,4 KB · Weergaven: 377
  • IMG_20190324_112330.jpg
    IMG_20190324_112330.jpg
    149,3 KB · Weergaven: 415
  • IMG_20190324_112311.jpg
    IMG_20190324_112311.jpg
    257,4 KB · Weergaven: 438
  • IMG_20190324_112330.jpg
    IMG_20190324_112330.jpg
    149,3 KB · Weergaven: 413
  • Leuk
Waarderingen: Akita en Pietjepuk123