"Opnieuw" gestart met Airsoft (+ vraag)

Dodgy

Well-Known Member
29 jan 2019
277
176
Trophies
11
Goedemiddag allen!

Mijn naam is Martijn, ben 33 jaar oud en woon in het prachtige Land van Altena (mooiste deel van Brabant.)

Ben al een behoorlijke tijd met de "schietsport" bezig geweest. Van jongs af aan met luchtdruk t/m zwaar kaliber geweer bij een schietvereniging. Hier ook de disciplines Militair Pistool en IPSC beoefend.

Hierna ben ik competitief Paintball gaan spelen, eerst Woods, later ook Supair. Altijd in teamverband met een fantastische club uit Rotterdam. Welke helaas niet langer meer bestaat.

Laatste jaren van Paintball ook mijn NABV pas gehaald om ook eens bij Airsoft te kijken. Alleen was het niet rendabel om en een paintball en een airsoft uitrusting te halen. Omdat het toen nog in de kinderschoenen stond, en qua competitie nog niets echts had opgezet, ben ik bij Paintball gebleven.

Spoel nu 3 jaar verder en het begint toch weer te jeuken voor een actieve hobby, in teamverband!
Dus nu mijn pas is weer aangevraagd en mijn gear al uitgezocht.

Zodra pas binnen is, snel mijn AA's halen en dan een paar evenementen bezoeken. Verwacht eind februari naar buiten te kunnen.

Nu komt ook mijn vraag:
Ik zie op de site van NABV en ook die van ACN informatie over teams. Alleen lijkt dit vrij inactief of verouderd.
Want ik zoek dus een leuke groep die serieus traint en in binnen en buitenland skirms bezoekt.

Als ik dit toch ergens kan vinden, excuses en graag hoor ik waar.
Anders kom ik graag in contact met clubs waar ik een keer mee mag.

Alvast bedankt iedereen!

Gr. Martijn
 
Welkom op het forum mischien een tipje om eens op facebook te zoeken op 'airsoft teams'?
Ik had net even gauw gekeken... Er staan er genoeg op daar.
Succes met zoeken
 
Bedankt voor het welkom.

Ga het nu zeker volhouden. Als ik zie hoeveel evenementen er nu al iedere week (in de winter) zijn.

En bedankt voor de Facebook tip, maar ik zit niet op FB, Insta of Twitter. Wel op Linkedin, maar dat helpt me hier ook niet.
 
Speedsoft is wellicht iets voor jou. Hier zijn wel degelijk teams voor en er was laatst een stukje nieuws over een orga uit de VS die hier naar toe komt voor Speedsoft .
 
Bedankt Akita!

@Kevinvr: Dat Speedsoft (net gegoogled) ziet er zeker interessant uit. Alleen dan wordt het honor system helemaal belangrijk en staat/valt het met het soort spelers. Maar bedankt voor de tip!
 
Bedankt Akita!

@Kevinvr: Dat Speedsoft (net gegoogled) ziet er zeker interessant uit. Alleen dan wordt het honor system helemaal belangrijk en staat/valt het met het soort spelers. Maar bedankt voor de tip!

Zover ik mee krijg van youtube is het nemen van hits bij speedsoft games over het algemeen eerlijker dan bij de gemiddelde skirm, maar dat komt dan vaak ook doordat bij officiële games de penalty op het niet nemen heel hoog is.
 
Thnx guys!

@Stijn van Loon ; heb me lijstje op papier samengesteld. Alle kleding/vest/maskers heb ik nog van Dye (paintball merk).

Verder is het een flink lijstje. Kijken of ik hem kan uploaden
 

Bijlagen

  • DC62D697-24D9-4343-8D46-E844DE2CF05C.jpeg
    DC62D697-24D9-4343-8D46-E844DE2CF05C.jpeg
    505,8 KB · Weergaven: 293
  • Leuk
Waarderingen: Crix en Stijn van Loon
Zo, dat is een beste kosten plaatje....
Als ik je een kosten besparende tip mag geven.... Aliexpress.

Veel dingen van het lijstje zijn daar ook te krijgen voor weinig.

Tuurlijk zit er een verschil in kwaliteit. Maar zeker in het begin zou ik op de minder relevante items zo als pouches en handschoenen besparen.

Enige waar ik niet op zou bezuinigen, zijn schoenen en bril!
 
@Eviltwin-NL Ik begrijp je, maar denk niet dat handschoenen en pouches het verschil gaan maken. Dan pas ik het liever in een winkel.

Qua schoenen heb ik veiligheidsschoenen van Atlas. Super schoen (via mijn werk) en ik heb hockeyschoenen voor glibbervelden. Bril wordt ook passen. Liefst ietsmet verwisselbare lenzen.

Maar kzal zeker Aliexpress eens gaan verkennen. Nog nooit iets besteld, wel veel goeds over gehoord qua cheapie cheapie.
 
@Rebelattack Ow ik was je niet van bewust dat het er dan zoveel zijn. Zag iets van 5 zakjes.

Ben nog paintball prijzen gewend van €40 per doos (2000st)