Op zoek naar nieuwe uitdaging

Metalzero

Member
27 mei 2018
18
7
Trophies
2
all,

Momenteel heb ik een last van airsoft moeheid en irritatie over de huidige skirms en airsoft scene. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een geweldige hobby maar ik ben op zoek naar de wat serieuzere skirms ( betreft missies). Ik heb het niet direct over een zware milsim maar gewoon een dag lang missie spelen.

Mijn probleem:

Momenteel vind ik dat orga’s zich het lekker makkelijk maken op een skirm dag. Team death match, capture the flag en vooral weinig sturing aan het spel. Simpelweg met weinig moeite maximaal geld harken. In mijn optiek kan een skirm dag ook beter worden ingedeeld. Voor een dag hersenloos de trekker over halen hoef ik geen 2,5 uur te rijden, ga ik wel in de schuur staan schieten.

Waar ik ook tegen aan loop is het fenomeen speedqb. Volgens mij is airsoft ooit verkocht als militaire simulatie sport en op het journaal en discovery heb ik nog nooit militairen met decathlon en knuffel rugzakjes zien lopen, laat staan alleen met een hand wapen in diverse hippe kleurtjes waarmee je als een wezenloze de kamer binnen springt en op alles met een hartslag schiet. Niks tegen de mensen die zo willen spelen maar ik heb er niks mee.

Ik ben meer op zoek naar militaire stijl dagen, of dagen zoals dutch milsim network laatst organiseerde, polsim. Dit soort kleine evenementen of gewoon De wat serieuzere evenementen waar mensen gewoon fully geared up lopen.

Kan iemand mij de juiste richting wijzen.

Ik wil niemand met het bovenstaande tegen de schenen schoppen, speel zoals je wilt, fair en respectvol.

Mvg metal
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick en M14shooter
Critical hit heeft wat nieuws opgezet: critical tacsim friends
Serieus spelen, geen safezone plakken
Kan je dit niet, hoef je niet meer terug te komen
Kan je vinden op facebook

Nog een aanrader: nato vs rusfed
1 a 2 keer per jaar
Fractie aan de hand van camo en replica, geen bandjes

Hopelijk kan je er wat mee, er zijn meer spelers met dezelfde frustratie
Gelukkig beginnen organisaties er op in te spelen
 
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter
Wat @KampingKareltje aangeeft Nato vs rusfed & critical tacsim
Ook vind ik dat bunkerhill (3dvision) het spel goed opzet maar de missies zijn iets moeilijker dan een standaard skirm en niet heel overzichtelijk.
Toch hebben ze een spelvariant opgezet waar ik me in kan vinden.

Nog even naar je mening over t airsoft algemeen, iedereen mag spelen hoe die wilt als dit maar binnen de regels valt. In het echte leven ben je dood als je een paar x geraakt word en kan je niet vrolijk met een hesje terug lopen naar de respawn.
Als je echt milsim achtig wilt gaan doen raad ik milsim training center aan. http://milsimtc.com/
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter
Waar heb je tot nu toe gespeeld?

Want soms is het veld bijvoorbeeld ook te complex. Vandaag bijvoorbeeld een prima dag gehad op Crossroads maar dat veld leent zich heel goed om te gaan campen... dat betekende op een gegeven moment dat wij ons redelijk konden bewegen tot een bepaald gebied, stapte je “over de lijn” kwam de bb’s uit de bosjes zonder dat je ooit een tegenstander kon zien. Afhankelijk van de balans en ervaring in beide teams is dat niet het leukst spelen als je het mij vraagt.

Zelf speel ik vaak (eigenlijk maandelijks) op BunkerHill, zoals al aangegeven hangt daar een andere, naar mijn idee wat serieuzere, sfeer. Nog geen milsim maar het is absoluut meer dan een dag/weekend alleen maar aan de trigger trekken om een paar bb’s naar je tegenstander te schieten.

Ben zelf ook heel benieuwd hoe Critical Hit z’n milsim/tacsim idee gaat oppakken, denk dat er best wel veel geïnteresseerden zijn daarvoor...
 
Ik speel zelf veel op chambers, die baan in Antwerpen welke nu weg is (die was super), ghosttown (speedsoft maar lekker dichtbij leuk voor avondje), helenaveen (ongeintereseerde games en marshals) en waalwijk. Waalwijk is leuk qua kleine games maar daar is nu de onderste verdieping helemaal open dus speedsoft heaven.

Dark forest kom ik ook nog maar zelden, zelfe orga als helenaveen.

Ik heb begrepen dat unit13 ook serieuze games speelt (anti speeedqb) bij die big games met missies. Iemand daar feedback over?

Bedankt voor de ingevingen mannen
 
Zoals kamping kareltje aangaf is nato vs rusfed mooi evenement. Vooral de laatste keer was het knallen geblazen en beide teams gingen er vol voor. Goede gameplay en geen gezeik.

Daarle/bunkerhill wordt hier genoemd als wat serieuzer. Die mening deel ik half, de orga doet erg zn best om mensen te motiveren en te inspireren en de missies zijn inderdaad moeilijker dan pak item A en breng het naar plaats B. Ze vereisen meer communicatie en samenwerking maar daar zijn de mensen op bunkerhill (nog) niet aan toe. Veel gaan hun eigen weg en tempo zit er niet in, en dat is jammer. Veld en de orga hebben zo veel potentie! Misschien ligt het aan zoals in een ander topic genoemd de conditie van de gemiddelde (rokende) airsofter.

Critical hit is een leuke orga, mark en Jolanda zijn een top stel. Doen echt hun best om een leuke sfeer en missies neer te zetten. Het veld cross roads leent zich inderdaad, vooral in de zomer, perfect voor camperen. Maar de orga is hiervan bewust en probeert dit met missies te voorkomen.
Zelf heb ik een paar mooie skirms gehad daar. Het was niet te druk en kon goed worden geflankt. Dus je moest altijd opletten en geen rambo uithangen.

Milsims is een wereldje op zich. Buiten Nederland worden er genoeg gehouden zoals in Duitsland van airsoft helden (zie facebook en youtube) en de al om bekende border war. Milsim is meer rol play en nadenken voordat je wat doet. Dus niet dom knallen en ALTIJD luisteren naar je commander.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter
Ik ben zelf erg geïnteresseerd in critical tacsim friends en Mark en Jolanda komen over als mensen met een hart voor de sport. Wil ook snel een keer een tacsim van Critical Hit bijwonen. Het enige wat mij een beetje doet twijfelen is het veld. Ik hoor van meerdere mensen dat het echt klein is (1 iemand vertelde dat de safezone van No Limit Airsoft groter is als het complete veld in Valburg) en mijn mening is dat je voor een Tacsim iets meer ruimte per persoon nodig heb dan voor een reguliere skirm.

Zelf ondervinden is misschien toch het beste :D
 
Veld in valburg is niet mega, maar zeker niet te klein hoor! Paar leuke skirms gehad daar.
 
1e Tacsim in Valburg was erg leuk. Comms, missies en goede sfeer. In de twee jaar dat ik airsoft vond ik dit de leukste skirm tot nog toe.
Veld is zeker niet te klein en biedt door de combi van open stukken en dichtbegroeid heel veel tactische mogelijkheden.

Aanrader!
 
all,

maar gewoon een dag lang missie spelen.

Mvg metal

Ik speel zelf bijna altijd bij Balls and arrows in Lelystad. Ik vind het een heel mooi veld en zij werken met een missie systeem. Er zijn twee commando-tenten op het veld en daar loopt een CO rond. Je kan bij die tenten missie kaarten pakken die je dan kan proberen te voltooien met zoveel mensen als er mee willen. Een CO geeft ook missies uit die je samen met de CO of met andere gasten kan uitvoeren. Voor elke missie krijg je een aantal punten en aan het eind van de dag wordt dan een winnaar bekend op basis van ingeleverde (voltooide) missie kaarten.

Ik vind dit zelf een mooi systeem, want ik ben ook niet zo van het constant tdm spelen. Het veld en de missies zijn zo uitgezet, dat je altijd in contact komt met de tegenstander en dat is ook goed gedaan. Je hebt uiteraard altijd wel lui die alleen maar lomp willen knallen en zich niet met de missies willen bemoeien, maar ik vind persoonlijk dat B&A erg leuke missies heeft, waarbij je de hele dag lol kan hebben en mee bezig kan houden. B&A is ook een mooi groot veld met veel begroeiing.
Het is niet zo hardcore, maar het is meer dan voldoende.
 
Laatst bewerkt:
Airsoft unlimited in in Heerlen deed/doet ook wel hun best qua missies toen ik er ben geweest.

Chambers ben ik volledig mee akkoord, heb je zo een ruig veld, doen ze er niks mee.