Oostblok replica’s

Zarx

Member
21 dec 2018
15
1
Trophies
2
Hallo allemaal!

Ik ben nieuw tot de airsoft wereld en mijn eerste sidearm (de Glock 17 gen 4 c02), zal volgende week besteld worden als de NABV pas binnen is.

Omdat ik op het veld liever een “badguy” wil zijn heb ik voor deze sidearm gekozen omdat ie gebruikt wordt door o.a. de Spetnaz. Ik zoek alleen nog wel een bijpassende AK met de oldskool houten frame en dus geen zwart plastic o.i.d.
Er zijn alleen zoveel merken dat ik het moeilijk vind om uit te zoeken welk merk nou het beste aan prijs en kwaliteit leverd.

Zelf kwam ik de: Cyma ak47 cm.046 tegen, mooie prijs en ziet er goed uit.

Iemand nog ervaring en/of tips voor een AK?
 
De cm046 is niet aan te raden, de andere 040 en hoger wel
De 048 is een aanrader, of de 045 aks-74u.
Mocht je meer budget hebben: e&l of lct
Ik ga binnenkort mijn e&l akmsu te koop zetten, mocht je interesse hebben ;)
 
De cm046 is niet aan te raden, de andere 040 en hoger wel
De 048 is een aanrader, of de 045 aks-74u.
Mocht je meer budget hebben: e&l of lct
Ik ga binnenkort mijn e&l akmsu te koop zetten, mocht je interesse hebben ;)

Oké, dus uit jou reactie begrijp ik dat e&l en lct de topmerken zijn en Cyma een wat meer budget. Heb even gekeken en de prijzen zijn ook inderdaad wat duurder. Ik ga denk toch maar voor een Cyma dan.
 
Cyma is goed merk, maar de andere 2 is intern en extern een stuk beter
Bij cyma moet je shimmen en loop, bucking en hop up vervangen.
Al met al ideaal spul om mee te beginnen :)
Zijn vaak het goedkoopste bij taiwangun
 
  • Leuk
Waarderingen: Zarx
Cyma is goed merk, maar de andere 2 is intern en extern een stuk beter
Bij cyma moet je shimmen en loop, bucking en hop up vervangen.
Al met al ideaal spul om mee te beginnen :)
Zijn vaak het goedkoopste bij taiwangun

Bij LCT en E&L wil je ook de replica checken qua shimming, zeker bij LCT. De loop en bucking van een LCT idem en bij een E&L kan het ook gewoon beter dan het standaard spul. Daarbij is de CYMA stock motor beter dan de stock motor van LCT. Desondanks is een LCT en E&L qua body gewoon net even wat beter. Voor de rest eens, prima spul om mee te beginnen op een budget en met de VFC replica's is het meeste ook gewoon van staal en dus aardig stoot vast.
 
Bij LCT en E&L wil je ook de replica checken qua shimming, zeker bij LCT. De loop en bucking van een LCT idem en bij een E&L kan het ook gewoon beter dan het standaard spul. Daarbij is de CYMA stock motor beter dan de stock motor van LCT. Desondanks is een LCT en E&L qua body gewoon net even wat beter. Voor de rest eens, prima spul om mee te beginnen op een budget en met de VFC replica's is het meeste ook gewoon van staal en dus aardig stoot vast.

Echt nodig of beter? Loop, hopup en bucking vervang ik standaard
Maar mijn e&l en lct ak's loopt de gearbox standaard als een zonnetje
Cyma heb ik gehad, dat klonk heel anders na shimmen (in positieve zin)
 
Hoi...ik zie Oostblok en als ik dat hoor of lees dan ben ik er als de kippen bij.
Ik ben dus ook helemaal knettah van dat spul dus de keuze was voor mij snel gemaakt toen ik met airsoft begon.
Ik ben begonnen met een AK74m klapkolf...heb t ding al meer dan een jaar en ben er zeer tevreden mee en hij houd het aardig uit ondanks het soms ietwat ruwe gebruik :)
Wel is aan te raden een E&L goed schoon te maken en in de olie te zetten...ze roesten...tenminste dat is mij verteld en aangezien ik er niet vies van ben om op een regenachtige skirm over de grond te dwijlen doe ik dat dan maar wel ,plus dat je replica schoonmaken ook gewoon leuk is.
Al met al kan ik je E&L zekers aanraden. Die van mij komt uit Polen van de site gunfire.....misschien hebben de daar wel wat voor je

Welkom bij de club товарищ.
 
  • Leuk
Waarderingen: Zarx
Ik heb zelf ervaring met de Cyma CM.077, welke ik best tevreden over was. Heb de replica desondanks niet meer in bezit. Heeft alleen geen hout, maar het zwarte plastic waar je iets minder fan van bent.

Destijds heb ik daar een review over geschreven, misschien geeft je dat een idee over bijvoorbeeld de prestaties van Cyma AK's: https://airsoftclubnederland.nl/community/threads/review-cyma-ak-cm-077-a.2867/

Succes met alle gear samenstellen. :)
 
Laatst bewerkt:
Echt nodig of beter? Loop, hopup en bucking vervang ik standaard
Maar mijn e&l en lct ak's loopt de gearbox standaard als een zonnetje
Cyma heb ik gehad, dat klonk heel anders na shimmen (in positieve zin)

Vond stock LCT's nou niet geweldig klinken, E&L is gewoon aardig, maar zelf na lopen en mogelijk optimaliseren kan nooit kwaad. In principe is het bij een CYMA ook niet nodig en loopt die wss ook jaren zonder problemen als je geen pech hebt in de ACM loterij, maar bij deze replica's heeft hat natuurlijk wel veel meer baat. Zijn maar weinig stock barrels die nou echt goed genoeg zijn om te houden tov een goedkope stalen barrel, zelfde met buckings en nubs.
 
Heb al jaren een 74N van E&L. Wear en tear komt vanzelf en vormt mooie patina, schiet stock prima, is extreem stevig gebouwd en feels like the real deal. Wapenolie is een must, vliegroest is iets wat erg snel vormt op deze replica's. Even inspuiten en boenen en hij kan de opslag in als je hem opruimt. Imho zijn de externals van E&L en LCT gewoon top line als je naar realisme zoekt aan de buitenkant. Cyma valt hier stock in mijn mening veel lager in uit.
 
Plebs kopen lct en e&l, echte fans hebben een realsword of npo ;). Nee even zonder dollen, je kan niet echt fout met een cyma, lct of e&l ak. Ze zullen je allemaal goed dienen. BEHALVE de allergoedkoopste cyma ak's (goedkoper dan een cm028) en de cm046, blijf weg van die prut. Regelmatig ben ik weer onder de indruk van mijn e&l, maar vooral de externals van lct en realsword ak replica's. Prachtig werk.
 
Het werkpaard in actie....wou de foto eerder posten maar t lukte niet.
 

Bijlagen

  • 20190112_222328.jpg
    20190112_222328.jpg
    391,2 KB · Weergaven: 483