Oogbescherming voor brildragers

ESlager

New Member
21 dec 2018
2
0
Trophies
1
Binnenkort krijg ik de nabv pas, dus ik ben alvast rond aan het kijken voor gear en een replica.
Qua bescherming voor de ogen zie ik heel vaak modellen die lijken op veiligheidsbrillen. Logisch natuurlijk, maar wat nou als je een bril draagt?
Dan kun je natuurlijk goggles kopen, maar ik heb gehoord dat die vaak niet comfortabel zijn als je een bril draagt.
Heeft iemand een oplossing hiervoor?
 
Ik draag zelf ook een bril, en heb dezelfde vraag ook al ooit gesteld.
deze dingen hoorde ik het vaakst:
  • Een OTG (over the glasses) bril
  • Een goggle/bril met een insert, in de insert laat je door een opticien glazen op sterkte zetten
  • Lenzen gaan dragen tijdens skirms
Ik ben zelf voor optie 2 gegaan, inserts laten slijpen voor mn goggle. in mijn geval was dat best prijzig, maar dat ligt er helemaal aan wat voor glazen je in die insert laat zetten.
 
ben zelf bril dragend en heb daarom al een tijdje geleden gekozen voor de Bolle X1000 (rx) variant, deze heeft een hoekig glas waaronder je montuur past (als het niet te groot is)

Voor wat het waard is; mijn montuur van ruwweg 13cm breed en glazen van 3cm hoog past er goed binnen. Heb alleen de inkepingen aan de zijkant (voor de brilpootjes) iets groter gemaakt, voor minder druk op de brilpoten.

Ben recent wel overgestapt naar dag lenzen en een bolle x810. Werkt super. Beslaat niet.
 
Afhankelijk van budget zou je ook een bril op sterkte kunnen kopen.