Onderhoud aan AA:

Doron

Well-Known Member
27 jun 2014
268
72
Trophies
15
<font face="Arial, Verdana">Onlangs heb ik mijn 2 replica's de gearbox geopend voor controle/aanpassingen en onderhoud. Echter hoe smeer ik, op de juiste manier, mijn gears en of andere onderdelen waar dit nodig is... </font>Denk hierbij aan de:<div style="font-family: Arial, Verdana; line-height: normal;">- Gears- Piston- O-ringen- Barel waarop de bucking plaatst neemt.
Daarbij komt nog, welke middelen? Ik ben benieuwd welke diverse middelen mijn collega airsofters dit doen...</div>
 
<font face="Arial, Verdana" size="2">http://www.combatshop.nl/product_info.php?cPath=126_60_176&products_id=2915

Ik heb dit setje liggen. Werkt goed. 

https://www.youtube.com/watch?v=x_lgYbPN7G0
Dit laat het wel goed zien vind ik :)</font>
 
Gebruik verder altijd de stelregel.
"Beweegt het, dan smeren. Beweegt het niet, dan niet"
 
Ik gebruik teflon gear grease van lonex voor de gears , en lonex cilinder grease voor de cilinder en piston , daar die 2 net een andere consistentie hebben.Voor de niet bewegende metalen delen gebruik ik ballistol omdat mijn break free olie op is. Gewoon een klein beetje op een doek en dan ligt inwrijven daarna met een stof vrije doek na wrijven.
 
Het filmpje geeft goed aan wat je wel of niet moet smeren. Ik doe ongeveer het zelfde. Alleen pak ik een klein kwastje om het vet uit te smeren. Een schroevendraaier hiervoor gebruiken, lijkt mij nauw niet de meest verstandige keuze. Iedereen heeft wel een oude tandenborstel liggen. Kun je die beter gebruiken.
 
Stomme vraag misschien
Maar zit er geen gebruiksaanwijzing/onderhoud bij als je een replica koopt?
 
Beste Blackwave
Je antwoord op een post uit 2014.
Los daarvan zit er zeker wel een manual bij je replica. Alleen staat daar niet in hoe je de gearbox open moet maken, sommige handleidingen daargelaten bv bij ics zit een cd met handleiding erop.

Bij de meeste replicas zit enkel een los papiertje waarop staat hoe je de hopup afsteld en dat je een veiligheidsbril moet dragen.
 
Hoi Sander
Sorry had dat even niet in de gaten
Bedankt iig voor het antwoord