Ombouw hpa arp556

Olivier Duijvesteijn

Well-Known Member
7 jan 2019
315
36
Trophies
7
Iemand al een arp556 omgebouwd naar hpa
Kan iemand mij een boodschappenlijst geven wat allemaal nodig?

Wat is beter draagbaartankje alu,carbon of staal en hoe groot wil wel als het kan 1 skirm doen er mee.
Hoe groot moet de duikfles zijn voor hervulling en hoeveel bar?
Moet deze net als duiken ook gekeurd zijn

Groet olivier
 
hoi!
Even er vanuit gaande dat je al een HPA engine op je lijstje hebt staan en hier een batterij voor hebt (deze hebben vaak een kleinere aansluiting)

Wat betreft tankjes wordt prijs bepaald door gewicht en grootte, de Tippmann tankjes zie je vaak. die zijn een halve liter en zelf doe ik er als ik rustig speel 1 fles per skirm. Ik heb er echter twee, of ik laat hem ff bijvullen. Bijvullen is soms gratis en anders max een paar euro. Tankje zelf is rond de 50,-
Carbon is aanzienlijk duurder (over de 200,- per fles) maar véél lichter en daarom confortabeler.
Laat ik het hele duikfles gebeuren nog even achten wegen laten. Dat is een flinke investering waar veel spelers pas na een periode skirmen aan beginnen.
Komt zoveel bij kijken wil je het veilig en goed doen :)
 
arp556
Wolverine inferno gen 2 of een polarstar jack
titan hpa accu met jst connector 350mah
(6mm line adapter qd als je de p* jack neemt)

Ik zou beginnen met 2x 0.8l tippmann tank.
Dit is zat om 1 a 2 skirms te spelen en kan je tussen skirms door laten vullen.
wolverine storm on tank regulator met line

Carbon zou ik nog laten zitten.
Ik heb nu 2 carbons omdat ik het geld ervoor heb maar probeer het eerst, straks vindt je het niks en dan heb je veel geld uitgegeven voor iets wat weg mag.
Ik heb 1,5 & 1,1l carbon tank.
een 1,3 carbon zit op zo'n 2.5x inhoud van een tippmann .8l en even groot maar stukje lichter.
 
hoi!
Even er vanuit gaande dat je al een HPA engine op je lijstje hebt staan en hier een batterij voor hebt (deze hebben vaak een kleinere aansluiting)

Wat betreft tankjes wordt prijs bepaald door gewicht en grootte, de Tippmann tankjes zie je vaak. die zijn een halve liter en zelf doe ik er als ik rustig speel 1 fles per skirm. Ik heb er echter twee, of ik laat hem ff bijvullen. Bijvullen is soms gratis en anders max een paar euro. Tankje zelf is rond de 50,-
Carbon is aanzienlijk duurder (over de 200,- per fles) maar véél lichter en daarom confortabeler.
Laat ik het hele duikfles gebeuren nog even achten wegen laten. Dat is een flinke investering waar veel spelers pas na een periode skirmen aan beginnen.
Komt zoveel bij kijken wil je het veilig en goed doen :)
Ok top man!
 
  • Leuk
Waarderingen: MauriceV92
arp556
Wolverine inferno gen 2 of een polarstar jack
titan hpa accu met jst connector 350mah
(6mm line adapter qd als je de p* jack neemt)

Ik zou beginnen met 2x 0.8l tippmann tank.
Dit is zat om 1 a 2 skirms te spelen en kan je tussen skirms door laten vullen.
wolverine storm on tank regulator met line

Carbon zou ik nog laten zitten.
Ik heb nu 2 carbons omdat ik het geld ervoor heb maar probeer het eerst, straks vindt je het niks en dan heb je veel geld uitgegeven voor iets wat weg mag.
Ik heb 1,5 & 1,1l carbon tank.
een 1,3 carbon zit op zo'n 2.5x inhoud van een tippmann .8l en even groot maar stukje lichter.
Ok wist niet dat carbon zo duur was maar thanks!
 
  • Leuk
Waarderingen: Thomaskrop
hoi!
Even er vanuit gaande dat je al een HPA engine op je lijstje hebt staan en hier een batterij voor hebt (deze hebben vaak een kleinere aansluiting)

Wat betreft tankjes wordt prijs bepaald door gewicht en grootte, de Tippmann tankjes zie je vaak. die zijn een halve liter en zelf doe ik er als ik rustig speel 1 fles per skirm. Ik heb er echter twee, of ik laat hem ff bijvullen. Bijvullen is soms gratis en anders max een paar euro. Tankje zelf is rond de 50,-
Carbon is aanzienlijk duurder (over de 200,- per fles) maar véél lichter en daarom confortabeler.
Laat ik het hele duikfles gebeuren nog even achten wegen laten. Dat is een flinke investering waar veel spelers pas na een periode skirmen aan beginnen.
Komt zoveel bij kijken wil je het veilig en goed doen :)
Kan je met een tippmann 0.4l ook een skirm spelen? Of haal je dat niet ik denk dat een grote 0.8 te zwaar wordt?
 
Kan je met een tippmann 0.4l ook een skirm spelen? Of haal je dat niet ik denk dat een grote 0.8 te zwaar wordt?
0.8l is niet echt zwaar, heb er in ieder geval nooit last van gehad.
Met ene 0.4l kan je alleen een stuk minder schieten. Zeg een 1500-1800 schoten en met een 0.8 2500-3000
 
0.8l is niet echt zwaar, heb er in ieder geval nooit last van gehad.
Met ene 0.4l kan je alleen een stuk minder schieten. Zeg een 1500-1800 schoten en met een 0.8 2500-3000
Ja dat weet ik zoek nu een manier om dat bij te vullen maar vind niet of dat zomaar kan en wat voor aansluiting ik dan moet hebben op een duikfles
 
Ik heb de ARP9 laten ombouwen zit een polarstar F2 in. En samen met de polarstar reg vind ik het een goeie combi. Houd er wel rekening mee dat met de korte barrel van de ARP je redelijk hoog in druk moet gaan zitten.
Zelf heb ik er 2X een 1.1 liter armotech fles bij zijn dure flessen maar ik vind de investering zeker waar 650 gram per fles. lichter ga je ze niet vinden.

Volgens mij waren ze in de aanbieding nu bij paintballsports.de
 
Ik heb de ARP9 laten ombouwen zit een polarstar F2 in. En samen met de polarstar reg vind ik het een goeie combi. Houd er wel rekening mee dat met de korte barrel van de ARP je redelijk hoog in druk moet gaan zitten.
Zelf heb ik er 2X een 1.1 liter armotech fles bij zijn dure flessen maar ik vind de investering zeker waar 650 gram per fles. lichter ga je ze niet vinden.

Volgens mij waren ze in de aanbieding nu bij paintballsports.de
Ok ik heb dus een arp556 maar ga wel voor een langere barrel maar geen idee welke dan? Ik ga ff kijken thanks
 
Ja dat weet ik zoek nu een manier om dat bij te vullen maar vind niet of dat zomaar kan en wat voor aansluiting ik dan moet hebben op een duikfles

Handigste is om gewoon een duikfles te scoren en dan kijken welke aansluiting erop zit. (din of int)
Vervolgens koop je een filling station met de goede aansluiting.
 
  • Leuk
Waarderingen: Olivier Duijvesteijn
Ik heb de ARP9 laten ombouwen zit een polarstar F2 in. En samen met de polarstar reg vind ik het een goeie combi. Houd er wel rekening mee dat met de korte barrel van de ARP je redelijk hoog in druk moet gaan zitten.
Zelf heb ik er 2X een 1.1 liter armotech fles bij zijn dure flessen maar ik vind de investering zeker waar 650 gram per fles. lichter ga je ze niet vinden.

Volgens mij waren ze in de aanbieding nu bij paintballsports.de
is al even geleden maar heb je een idee hoe hoog de druk zou moeten zijn?
 
Bij een arp waarschijnlijk 100 psi oid. Ligt aan de engine en andere settings maar ga daar maar een beetje van uit