Novritsch SSX23 - Pistol

Ga jij Nov's nieuwe pistol kopen?

  • Ja

    Stemmen: 5 8,8%
  • Ik wacht eerst de reviews af, daarna misschien

    Stemmen: 10 17,5%
  • Nee

    Stemmen: 42 73,7%

  • Totaal aantal stemmers
    57
Doe jezelf een plezier en koop voor 1 a 2 tientjes meer een TM

Stock TM MK23 is duurder dan SSX23 en presteert slechter out of the box.. Die SSX23 kost als je de replica haalt met demper 182, maar dan heb je hem wel met een metal slide + fiber optic sights + TDC mod + modulaire demper + (mogelijk?) betere barrel + autobot 50gr bucking. Als je dit allemaal nog aan een echt TM MK23 moet versleutelen is hij toch echt veel duurder dan de SSX23?

Ik weet dat je met de STTI een goedkopere zou kunnen maken.
 
Stock TM MK23 is duurder dan SSX23 en presteert slechter out of the box.. Die SSX23 kost als je de replica haalt met demper 182, maar dan heb je hem wel met een metal slide + fiber optic sights + TDC mod + modulaire demper + (mogelijk?) betere barrel + autobot 50gr bucking. Als je dit allemaal nog aan een echt TM MK23 moet versleutelen is hij toch echt veel duurder dan de SSX23?

Ik weet dat je met de STTI een goedkopere zou kunnen maken.

TM is 1 a 2 tientjes meer als de SSX (150 kan ik ze vinden) en komt met de silencer (de correcte), voeg daar de upgrades aan toe die van waarde zijn TDC en autobot bucking, want dat die barrel significant beter is geloof ik niet en je bent goedkoper uit. Daarbij wie zegt dat de ssx23 beter presteert ootb als de TM is dat al getest?

EDIT: Voordat mensen weer gaan zeggen: "uh nov hater, je doet alleen maar zuur over zijn producten". Ik heb niks tegen hem persoonlijk en hoe hij zijn business runt, heb geen interesse in zijn vids, maar hij maakt gewoon slim gebruik van zijn naam en door deze op producten te plakken en voor meer te verkopen verdient hij er goed aan, zie de MODIFY Mod24X, de (KJW) SSP1 en nu de (SSTI) SSX23. Waar ik wel een moeite mee heb is zijn transparantie over zijn producten, tot nu toe is praktisch alles gewoon off the shelf producten waar hij vaak niet van wil vertellen wie de OEM is, omdat je dan misschien niet bij hem de vervangende parts koopt. Plus dat mensen het ook niet willen horen dat hun SS product een rebrand is met een naam erop en duurder prijs kaartje en dat dit niet betekent dat het opeens significant beter schiet dan andere replica's van vergelijkbaar budget.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Roy Pie
of Je nou wel of geen fan van NOV bent hij maakt wel leuke producten die “standaard” al best wel heel prima presteren...

Dus met name de airsofter die er gewoon lekker wil gaan knallen kan hier denk prima mee uit de voeten...

Daarnaast maakt hij goed gebruik van z’n YouTube fame is zet dat in om een product idd misschien wel iets duurder te verkopen...

Zelf vond ik het filmpje van KM wel redelijk indrukwekkend.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jose Javier Ponte
Ik hou t lekker bij mijn fully upgraded tm mk23 ben echt benieuwd of dit ding de mijne gaat overtreffen.
 
De tdc van nov is sowiso al slechter dan de hadron. Zot teveel speling in waardoor je vaker een schot verkeerde hop krijgt.
 
Zelf gebruik ik al jaren een tm. Maar nov heeft toch wel wat kleine verbeteringen toegevoegd. De iron sights zijn bijvoorbeeld echt heel goed en de magwell die wat strakker is en de smallere mag release is ook een verbetering. Als je nog geen mk23 heb dan is dit best wel een goede basis om op te bouwen. En mochten de internals het begeven kun je altijd nog de wiitech internals erin zetten.
Vind het wel raar dat de silenced pistol zonder silencer komt.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Crix
Onderhand heb ik de ssx alweer een paar dagen in huis en zou hem eigenlijk afraden voor de prijs. Ik vergelijk hem met mijn tm mk23 die ik al jaren heb.

De ssx23 is gebaseerd op de stti/asg mk23 met alle flaws van dat platform. Voor mij persoonlijk is het grootste probleem dat er geen centreer vleugeltjes van de hopup kamer zitten. Hierdoor draait de hopup kamer met de outerbarrel assembly. En dat is niet zo best natuurlijk. Deze zitten wel op de tm. Ook de tdc van novritsch zit enorm veel speling in. Heb nu weer af en toe een flyer die ik met de tm nooit had.
En dan de magazijnen. De bbs blijven hangen in de channel en de feedlips zijn identiek aan de clones. We moeten dus nog steeds opzoek naar tm feedlips.

Ik heb mijn mening bijgesteld. Als je het betalen wil ga dan voor de tm. En zo niet voor de stti23 en bouw daar op verder. De slide van novritsch is los te koop en ik kan bevestigen dat die op de tm mk23 past.
 
Onderhand heb ik de ssx alweer een paar dagen in huis en zou hem eigenlijk afraden voor de prijs. Ik vergelijk hem met mijn tm mk23 die ik al jaren heb.

De ssx23 is gebaseerd op de stti/asg mk23 met alle flaws van dat platform. Voor mij persoonlijk is het grootste probleem dat er geen centreer vleugeltjes van de hopup kamer zitten. Hierdoor draait de hopup kamer met de outerbarrel assembly. En dat is niet zo best natuurlijk. Deze zitten wel op de tm. Ook de tdc van novritsch zit enorm veel speling in. Heb nu weer af en toe een flyer die ik met de tm nooit had.
En dan de magazijnen. De bbs blijven hangen in de channel en de feedlips zijn identiek aan de clones. We moeten dus nog steeds opzoek naar tm feedlips.

Ik heb mijn mening bijgesteld. Als je het betalen wil ga dan voor de tm. En zo niet voor de stti23 en bouw daar op verder. De slide van novritsch is los te koop en ik kan bevestigen dat die op de tm mk23 past.

Ik wilde gister posten dat de eerste negatieve reviews ook te vinden zijn, maar heb me ingehouden. Ik had gelezen dat de replica's met een hoop vet komen op de bucking om ze te beschermen tijdens transport op de zee, maar dit vet is ontzettend smerig en een goede schoonmaakbeurt is belangrijk. De negatieve review stond op de airsoft teching Q&A facebook pagina waar iemand misfeeds en andere problemen had ootb. De reactie van novritsch erop was toch wel een beetje grappig gezien die aangaf dat de persoon de trekker niet goed over zou hebben gehaald. Ik heb de STTI geschoten en de TM gehad, maar dit nog nooit meegemaakt.
 
Ik wilde gister posten dat de eerste negatieve reviews ook te vinden zijn, maar heb me ingehouden. Ik had gelezen dat de replica's met een hoop vet komen op de bucking om ze te beschermen tijdens transport op de zee, maar dit vet is ontzettend smerig en een goede schoonmaakbeurt is belangrijk. De negatieve review stond op de airsoft teching Q&A facebook pagina waar iemand misfeeds en andere problemen had ootb. De reactie van novritsch erop was toch wel een beetje grappig gezien die aangaf dat de persoon de trekker niet goed over zou hebben gehaald. Ik heb de STTI geschoten en de TM gehad, maar dit nog nooit meegemaakt.

Klopt. Mijne zat ook onder het vet. Bucking viel mee maar de barrel zat vol met klontjes. Sowieso is novritsch wel grappig. Als je kijkt naar zijn aankondiging filmpje en hij zegt we hebben er een jaar hard aan gewerkt. En je opent hem en je ziet gewoon een stti/asg met novritsch opdruk.
Zo vond ik het ook vreemd dat de uitsparing voor het standaard hopup wiel er zat. Had om een of andere reden verwacht dat dat gewoon zo dicht zo zijn zodat het meer lijkt alsof het zo hoort. Vond dit er wel goedkoop uit zien voor een pistool die zo geleverd wordt.

Ik heb de internals nog van mijn tm. Die zal ik wel in de ssx23 zetten. Want heb de internals van mijn tm vervangen door wiitech spul lang geleden.
 
De ssx23 is gebaseerd op de stti/asg mk23 met alle flaws van dat platform. Voor mij persoonlijk is het grootste probleem dat er geen centreer vleugeltjes van de hopup kamer zitten. Hierdoor draait de hopup kamer met de outerbarrel assembly. En dat is niet zo best natuurlijk. Deze zitten wel op de tm. Ook de tdc van novritsch zit enorm veel speling in. Heb nu weer af en toe een flyer die ik met de tm nooit had.
En dan de magazijnen. De bbs blijven hangen in de channel en de feedlips zijn identiek aan de clones. We moeten dus nog steeds opzoek naar tm feedlips.

Mag ik een kleine aanvulling doen als STTI bezitter? :)

De STTI Mk23 heeft in de hop-up unit zeer zeker hop-up vleugeltjes, aangezien het bij mij onmogelijk is om de barrel te draaien. Ik heb de mijne geupgrade met een speciale Crazy Jet Barrel speciaal voor de Mk23, waarbij de barrel kleine inhammen heeft voor die hop-up vleugetjes. Zit muurvast.

Ik hield zelf ook de SSX23 in de gaten, omdat ik het geheel wel interessant vond. De sights van Novritsch zijn denk ik wel een flinke verbetering als met de standaard MK23 sights. Plus, een reddot erop zetten is nu ook een stuk makkelijk als bij de TM of STTI.

Alleen dat waren voor mij de voordelen eigenlijk wel in vergelijking met de geupgrade STTI welke ik nu heb. Vind het zelf verder apart dat de silencer apart wordt verkocht. Verder is een metalen slide leuk, maar voor mij voegt dat niet perse iets toe ofzo.

Bij mij viel eigenlijk vooral de holster op welke Novritsch erbij verkoopt. In samenwerking gemaakt met DTD, de mensen die ook de 3D printed holster maken voor de MK23. De holster die Novritsch verkoopt is dus door DTD ontworpen, alleen door Novritsch (schijnbaar?) masaal geproduceerd. En daardoor ook een stuk voordeliger als de 3D print van DTD zelf. Het scheelt al gauw een 1/3 in prijs, waardoor in ieder geval de holsters voor MK23 nu een stuk betaalbaarder/meer beschikbaar zijn.

Voor mij persoonlijk is de SSX momenteel een no-go, gezien mijn STTI het verder prima doet. Ik denk dat het geheel interessant is voor mensen die liever niet knutselen aan replica's en meteen een geupgrade stille sidearm willen hebben. Als dat de markt is, dan prima. Voor mij persoonlijk is de holster eigenlijk het meest interessant aan de hele release. Al heb ik de 3D printed versie van DTD zelf al, het is interessant om te zien dat er nu tenminste holsters voor de MK23 in massaproductie worden gemaakt. :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Mag ik een kleine aanvulling doen als STTI bezitter? :)

De STTI Mk23 heeft in de hop-up unit zeer zeker hop-up vleugeltjes, aangezien het bij mij onmogelijk is om de barrel te draaien. Ik heb de mijne geupgrade met een speciale Crazy Jet Barrel speciaal voor de Mk23, waarbij de barrel kleine inhammen heeft voor die hop-up vleugetjes. Zit muurvast.

Ik hield zelf ook de SSX23 in de gaten, omdat ik het geheel wel interessant vond. De sights van Novritsch zijn denk ik wel een flinke verbetering als met de standaard MK23 sights. Plus, een reddot erop zetten is nu ook een stuk makkelijk als bij de TM of STTI.

Alleen dat waren voor mij de voordelen eigenlijk wel in vergelijking met de geupgrade STTI welke ik nu heb. Vind het zelf verder apart dat de silencer apart wordt verkocht. Verder is een metalen slide leuk, maar voor mij voegt dat niet perse iets toe ofzo.

Bij mij viel eigenlijk vooral de holster op welke Novritsch erbij verkoopt. In samenwerking gemaakt met DTD, de mensen die ook de 3D printed holster maken voor de MK23. De holster die Novritsch verkoopt is dus door DTD ontworpen, alleen door Novritsch (schijnbaar?) masaal geproduceerd. En daardoor ook een stuk voordeliger als de 3D print van DTD zelf. Het scheelt al gauw een 1/3 in prijs, waardoor in ieder geval de holsters voor MK23 nu een stuk betaalbaarder/meer beschikbaar zijn.

Voor mij persoonlijk is de SSX momenteel een no-go, gezien mijn STTI het verder prima doet. Ik denk dat het geheel interessant is voor mensen die liever niet knutselen aan replica's en meteen een geupgrade stille sidearm willen hebben. Als dat de markt is, dan prima. Voor mij persoonlijk is de holster eigenlijk het meest interessant aan de hele release. Al heb ik de 3D printed versie van DTD zelf al, het is interessant om te zien dat er nu tenminste holsters voor de MK23 in massaproductie worden gemaakt. :rolleyes:

Jij heb het over de tabs waar de barrel in valt. Ik heb het over de vleugels die aan de hopup kamer vastzitten en die de complete assembly rechthouden in de slide. Deze vleugels zitten alleen op de tm versie en had gehoopt dat novritsch die zou kopiëren.
 
Mag ik een kleine aanvulling doen als STTI bezitter? :)

De STTI Mk23 heeft in de hop-up unit zeer zeker hop-up vleugeltjes, aangezien het bij mij onmogelijk is om de barrel te draaien. Ik heb de mijne geupgrade met een speciale Crazy Jet Barrel speciaal voor de Mk23, waarbij de barrel kleine inhammen heeft voor die hop-up vleugetjes. Zit muurvast.

Ik hield zelf ook de SSX23 in de gaten, omdat ik het geheel wel interessant vond. De sights van Novritsch zijn denk ik wel een flinke verbetering als met de standaard MK23 sights. Plus, een reddot erop zetten is nu ook een stuk makkelijk als bij de TM of STTI.

Alleen dat waren voor mij de voordelen eigenlijk wel in vergelijking met de geupgrade STTI welke ik nu heb. Vind het zelf verder apart dat de silencer apart wordt verkocht. Verder is een metalen slide leuk, maar voor mij voegt dat niet perse iets toe ofzo.

Bij mij viel eigenlijk vooral de holster op welke Novritsch erbij verkoopt. In samenwerking gemaakt met DTD, de mensen die ook de 3D printed holster maken voor de MK23. De holster die Novritsch verkoopt is dus door DTD ontworpen, alleen door Novritsch (schijnbaar?) masaal geproduceerd. En daardoor ook een stuk voordeliger als de 3D print van DTD zelf. Het scheelt al gauw een 1/3 in prijs, waardoor in ieder geval de holsters voor MK23 nu een stuk betaalbaarder/meer beschikbaar zijn.

Voor mij persoonlijk is de SSX momenteel een no-go, gezien mijn STTI het verder prima doet. Ik denk dat het geheel interessant is voor mensen die liever niet knutselen aan replica's en meteen een geupgrade stille sidearm willen hebben. Als dat de markt is, dan prima. Voor mij persoonlijk is de holster eigenlijk het meest interessant aan de hele release. Al heb ik de 3D printed versie van DTD zelf al, het is interessant om te zien dat er nu tenminste holsters voor de MK23 in massaproductie worden gemaakt. :rolleyes:
De nieuwe dtd holsters zijn niet gemaakt voor nov... Tis een gloednieuw ontwerp vanuit dtd wat oa nov verkooot voor 40eu. Skirmshop heeft ze ook voor 40eu. Alleen met het nieuwe holster moet je nog een draaisysteem erbij kopen en met het oude hokster van dtd hoefde dit niet.

Ik heb zelf een holster geprint (ik heb de luxe dat ik een 3d-printet heb) en die werkt gewoon perfect vokr mijn (TM) mk23 (stti/asg passen er ook in) voor minder dan 20eu
 
Ik wilde gister posten dat de eerste negatieve reviews ook te vinden zijn, maar heb me ingehouden. Ik had gelezen dat de replica's met een hoop vet komen op de bucking om ze te beschermen tijdens transport op de zee, maar dit vet is ontzettend smerig en een goede schoonmaakbeurt is belangrijk. De negatieve review stond op de airsoft teching Q&A facebook pagina waar iemand misfeeds en andere problemen had ootb. De reactie van novritsch erop was toch wel een beetje grappig gezien die aangaf dat de persoon de trekker niet goed over zou hebben gehaald. Ik heb de STTI geschoten en de TM gehad, maar dit nog nooit meegemaakt.

Gewoon doen zou ik zeggen. We zijn hier immers om elkaar te informeren, dit is geen pro-SSX topic per se :D.
Het idee is vooral dat er een thread is waar ervaringen gedeeld kunnen worden. Heb je mooi alles op één plek.

Ik zit bij een aantal SSX groepen op Facebook om de eerste ervaringen een beetje te kunnen mee lezen en het algehele geluid is niet bijster positief. Veel mis/dubbelfeeds en jams en dat Nov dan komt met een filmpje waarin hij basically zegt dat iedereen met deze problemen de trekker niet goed kan overhalen vind ik wat karig. Kwam een beetje op mij over van "wij hebben er geen last van, dus het ligt aan jullie".

Het is te hopen voor potentiële kopers dat hij de boel gaat aanpassen voor batch 2.
 
Ik heb er dit weekend mee gespeeld bij Balls and Arrows en toevallig waren er 2 gasten vlak bij mijn tafel die ook een SSX hadden. We hebben alle 3 geen feeding issues gehad maar ik kan al wel zien dat de feeding lips er anders uit zien dan eerst. De veel gehoorde klacht dat het plastic te slap is kan ik dus bevestigen. Dit zal op den duur wel problemen gaan geven ben ik bang. Maar goed, so far so good. Hij speelt heerlijk stil en presteert gewoon goed in mijn ogen.

Ik wacht nog even of Nov binnenkort uitkomt met een gratis vervang setje feedinglips, en anders miss even ergens orginele van TM scoren. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Colkap
Ik heb er dit weekend mee gespeeld bij Balls and Arrows en toevallig waren er 2 gasten vlak bij mijn tafel die ook een SSX hadden. We hebben alle 3 geen feeding issues gehad maar ik kan al wel zien dat de feeding lips er anders uit zien dan eerst. De veel gehoorde klacht dat het plastic te slap is kan ik dus bevestigen. Dit zal op den duur wel problemen gaan geven ben ik bang. Maar goed, so far so good. Hij speelt heerlijk stil en presteert gewoon goed in mijn ogen.

Ik wacht nog even of Nov binnenkort uitkomt met een gratis vervang setje feedinglips, en anders miss even ergens orginele van TM scoren. :)

Ik ben al heel lang opzoek naar extra tm feed lips maar kan ze nergens vinden
 
Ik ben al heel lang opzoek naar extra tm feed lips maar kan ze nergens vinden
Niet gek dat TM feeslips voor mk23 overal zo goed als uitverkocht zijn, iedereen met een mk23 anders dan tm kopen ze omdat die van goeie kwaliteit zijn ;)

Tip, TM m92 feedlips passen en zijn hetzelfde als de mk2e feedlips, heb ze zelf gekocht bij bunker501 voor 7eu per stuk (sorry, had ze toen gelijk alle 7 gekocht die ze hadden) :p

https://bunker501.nl/product/tokyo-marui-m92-magazine-feed-lip/
 
Ik heb zelf al heel lang de MK23 volledig geupgrade en doet het prima naar mijn zin
heb wel een Magazijn gekocht bij nov en eens kijken of deze een beetje lekvrij kan blijven.
al mijn Tokio Marui mags gingen steeds lek grrrr.
En ben zeer benieuwd naar de de co 2 magazijnen.

Verder vindt ik de service van novrittsch het laatste jaar echt minder geworden.
Heb een paar issues gehad die hij gewoon niet of slecht oploste met zijn team.

Jammer.... Want ik vindt zn ssg24 (waar ik 2 van heb) en de ssp-1 1 stuks) gewoon erruggg goed.

Customercare staat hoog in het vaandel zegt ie..... maar ik ben daar niet meer zo van overtuigd !