Novritsch SSP1 - Pistol

Deze week net mijn pakketje geopend...ssp1 co2 plus 2x extra magazijn.tevens heb ik de tracer erbij gehaald.

Tot nu toe geen klachten
 
  • Leuk
Waarderingen: Trooper
Ik heb mijn ssp1 nu 2 maanden in bezit. Er zitten een paar minpunten aan maar die wegen niet tegenover de plus punten.
MIN
- mags feeden in het begin niet lekker. + duidelijke instructie om dit op te lossen op de site van Noveritsch.
- gas of co2. ( beide in bezit ) gaat er hard doorheen. verbruik is dus hoog.
PLUS
+ssp1 voelt echt goed in je handen
+kick is hard
+schiet als een laser. zeker met de tracer erop is dit goed te zien ook.
+makkelijk in onderhoud
+prijs.
+looks

Het schiet zo goed dat ik mijn krytac vaak op mijn rug heb zitten en de ssp1 meer gebuik momenteel.

Het volgende is nu: wil de ssp1 omzetten naar HPA .
iemand hier al ervaring mee.?
 
Geen probleem. marui hi-capa mags kopen, marui hpa adapters van action army en je bent vertrokken.
 
Ben nieuw met hpa.
Wat kan je me aanbevelen fles,regulator.
Zelf dacht ik de kleinste fles omdat het alleen maar voor de pistol is.

Tippmann tank is prima, ik heb zelf een storm regulator van Com-Bat. Kleine tank kan best maar dan moet je hem redelijk veel bijvullen. Ik heb zelf een grote tank ook alleen maar voor m'n sidearm en heb er geen last van. Ja het is wat extra gewist op je rug maar de voordelen van HPA wegen op tegen dat extra gewicht in mijn ogen.
 
Tippmann tank is prima, ik heb zelf een storm regulator van Com-Bat. Kleine tank kan best maar dan moet je hem redelijk veel bijvullen. Ik heb zelf een grote tank ook alleen maar voor m'n sidearm en heb er geen last van. Ja het is wat extra gewist op je rug maar de voordelen van HPA wegen op tegen dat extra gewicht in mijn ogen.

Wat is nu precies het voordeel van een sidearm op HPA? Bij een primary kan ik het me nog wel voorstellen aangezien je dan GBB krijgt met goede reliability en consistency.

Maar bij een sidearm blijft je beperkt door de kleine capaciteit van BB's in je magazijn. Wat je steeds moet hervullen i.p.v. verwisselen met andere mag.
Ook lijkt mij een remote line op je sidearm veel meer invloed hebben qua spanning en trekken, dan op je primary.


Als je bang bent je sidearm te verliezen, kun je dit ook met een simpele lanyard oplossen. :D
Of mis ik hier iets?
 
Zelfde als GBBR, consistentere FPS, hogere FPS, makkelijk af te stellen en als je je mag mod kan je ook nog een box mag hebben. Ps: je kan nog steeds mag wisselen, maar je moet nu naast de mag wissel ook je slang los koppelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dodgy
Wat is nu precies het voordeel van een sidearm op HPA? Bij een primary kan ik het me nog wel voorstellen aangezien je dan GBB krijgt met goede reliability en consistency.

Maar bij een sidearm blijft je beperkt door de kleine capaciteit van BB's in je magazijn. Wat je steeds moet hervullen i.p.v. verwisselen met andere mag.
Ook lijkt mij een remote line op je sidearm veel meer invloed hebben qua spanning en trekken, dan op je primary.


Als je bang bent je sidearm te verliezen, kun je dit ook met een simpele lanyard oplossen. :D
Of mis ik hier iets?

misschien een heel domme vraag, maar waar aan uw sidearm bevestig je die lanyard dan? :D
 
Maar het gaat hier om de ssp, wat in feite een KJW is, net als mijn 1911.
En de mijne heeft hier wel netjes een oogje voor:p
 
ik heb ook de ssp1 binnen, schiet wel lekker!
Echter past de ssp1 langs geen kanten in de holster...ik heb hem er proberen in steken en zit vol krassen nu :(:(

Eviltwin, eigenwijs kreng dat je daar bent:D
Zal wel iets met de ligging van je woonplaats te maken hebben :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Dodgy
@Dodgy Zoals Rebel al zegt. Ik heb het vooral omdat je sidearm dan heel constant is. Op gas merk je altijd dat de eerste bb heel veel power krijgt van het gas, en vaak klinkt en schiet je replica bij de laatste bb in het magazijn al veel minder hard. Ik stoor me hier aan, en daarom ben ik over gegaan op HPA. Ieder schot praktisch hetzelfde.

De lijn vond ik ook amper wennen. Je gaat een keer zonder bbs zitten op een moment dat je snel wil wisselen en dat gaat minder makkelijk met HPA. Maar dat is een min puntje wat ik graag accepteer voor de vele pluspunten HPA geeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dodgy
Ik heb laatst nieuwe feedlips besteld voor mijn mags en heb er nog een paar over i.v.m. het moeten halen van een minimaal orderbedrag. Mocht iemand ze nog van plan zijn te bestellen dan kun je jezelf wat geld besparen door ze van mij over te nemen :p;)