Novritsch SSP1 - Pistol

Solstice

Well-Known Member
5 feb 2018
254
222
Trophies
18
Na de SSG24 is het tijd voor zijn volgende speeltje. Gister heeft hij de SSP1 gereleased. Wat denken jullie er van? Ik vind het een vet ding om te zien.

Van horen zeggen zou het een KJW Xcellerator zijn met een KP-08 slide. Hi-capa basis dus en daarmee meer dan genoeg onderdelen beschikbaar. Magazijn heeft een capaciteit van 31bb's.
Ik zie wat paars op de foto's hier en daar, of dat Nine Ball parts zijn kan ik nog niet echt vinden. Zou leuk zijn.

Met een prijs van €135 is het geen extreem duur apparaat en samen met de koffer die je erbij krijgt maakt het wel een leuke deal. €9,99 verzendosten voor alleen de replica, wil je een extra mag dan betaal je €14 verzendkosten voor het pakket zag ik.

Ik denk dat hij het vooral zal willen verdienen op de accessoires maar een magazijn voor €25 (greengas) of €29 (CO2) is imho een mooie prijs.

Alle ik-haat-Novritsch-meningen aside; Ik vind dit wel het overwegen waard, wat jullie?

Novritsch SSP1


SSP1-front-1024x499.jpg

SSP1Wrecked-1024x571.jpg

dots-1024x963.jpg

sears-1024x652.jpg

nozzle-1024x664.jpg

mag-1024x768.jpg

barrelspring-1024x913.jpg

box-1024x882.jpg




Accessoires
poster-1920x1069.jpg

aiming-1.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en Hardred
Gezien meerdere redenen, denk ik dat we ze veel gaan tegen komen op het veld.
A) De prijs. Voor een "upgrade" pistol valt de prijs ten opzichte van een standaard high capa reuze mee.
B) de fan base / hype in combinatie met de schappelijk prijs
C) Hij verzend deze uit Oostenrijk dus geen import kosten.

Wat ik er van vind.. Tja gedraaide de barrel is wel mooi maar typisch Nov. Verder heb ik de TM 5.1 al en die gaat niet weg. Misschien als ik deze heb vast gehouden en geprobeerd heb. En deze kwa performance echt beter is. But I highly doubt that ;)

Wat wel een grote + is, is de keuze tussen C02 en greengas magazijnen.

En een mogelijk negatief punt... Hij geeft al aan dat er een fancy trigger guard op zit. Ik vermoed hierdoor dat hij niet in een standaard 1911 of high capa IMI holster past. En je dus een Nov holster moet halen. Slimme marketing natuurlijk. Maar ik trap er niet in :)
 
Ja die fluted barrel is ook wel een geinig iets. Denk een van de weinigen die dat heeft. Vind de hint naar de SSG wel leuk gedaan.
Ik ben erg benieuwd naar de performance en feels. Snel even eentje bestellen.
Wat je zegt over dat holster is inderdaad een goed punt, dat zou een hele slimme zet zijn.
Scheelt dat ik al mijn holsters zelf maak van Kydex dus mij krijgt hij ook niet te pakken.
 
Ik vind het een mooie replica om te zien maar ben erg benieuwd naar de performance gezien hij telkens blijft aangeven dat de SSP1 daar behoorlijk op gericht zal zijn.

Als ik nog geen sidearm had zou ik het zeker overwegen om deze aan te schaffen gezien de prijs erg netjes is.
 
Beetje jammer dat de spare parts niet in stock zijn. Ben wel benieuwd of sommige onderdelen in mijn Cybergun blackwater (KWJ) passen. Of misschien zelfs in mijn TM :)
 
Ik zit niet echt in de Hi capa's maar ik las dat als hij gebaseerd was op KJW, hij helemaal TM compatible zou zijn. En dat houdt dan volgens mij weer in dat zo'n beetje alles compatible is.
 
Ik denk inderdaad ook dat we hem veel gaan zien. Het is gewoon echt een mooie prijs voor een sidearm die je niet meer hoeft te upgraden. Daarnaast twijfel ik er niet aan dat hij goed presteert. Nov is niet dom en weet ook dat hij z'n standaard hoog moet houden wil hij blijven verkopen. De SSG24 is ook een fantastisch product voor een mooie prijs. Duur maar wel echt een goeie sniper.

Die lange sliderelease is ook wel een plus! Ik heb vaak moeite met een te korte sliderelease op mijn sidearm..
 
Gezien meerdere redenen, denk ik dat we ze veel gaan tegen komen op het veld.
A) De prijs. Voor een "upgrade" pistol valt de prijs ten opzichte van een standaard high capa reuze mee.
B) de fan base / hype in combinatie met de schappelijk prijs
C) Hij verzend deze uit Oostenrijk dus geen import kosten.

Wat ik er van vind.. Tja gedraaide de barrel is wel mooi maar typisch Nov. Verder heb ik de TM 5.1 al en die gaat niet weg. Misschien als ik deze heb vast gehouden en geprobeerd heb. En deze kwa performance echt beter is. But I highly doubt that ;)

Wat wel een grote + is, is de keuze tussen C02 en greengas magazijnen.

En een mogelijk negatief punt... Hij geeft al aan dat er een fancy trigger guard op zit. Ik vermoed hierdoor dat hij niet in een standaard 1911 of high capa IMI holster past. En je dus een Nov holster moet halen. Slimme marketing natuurlijk. Maar ik trap er niet in :)

De holsters op zijn site zijn gewoon van cytac, en er staat ook bij dat de meeste hi capa's erin passen.

https://novritsch.com/product/ssp1-holster/
 
Ziet er fraai uit, maar het is zo te zien en zo te lezen een kjw met wat franjes. Daar is opzich de prijs ook wel naar, dus dat is opzich ook niet erg. Als deze compleet tm compatible is kan je ook andere magazijnen ervoor kopen (van kjw zelf bijvoorbeeld) en naar smaak upgraden.

Kortom: ben hier positiever over dan zijn sniper rifle en belachelijk geprijste bb's (40 euro voor 1 kg 0,30 Nov? Kom op jongen).
 
Dit ziet er best aardig uit inderdaad. Mooi ontwerp, jammer dat er zo groot noviboy op staat. Ik heb zelf geen side arm nodig, maar ik vind de naam er zo groot op wel een puntje van aandacht voor mezelf. Snap natuurlijk dat het erop staat, had iets subtieler kunnen zijn naar mijn mening.

De SSG24 is ook een fantastisch product voor een mooie prijs. Duur maar wel echt een goeie sniper

....:rolleyes:
 
Ziet er niet alleen goed uit maar hij klinkt ook gaaf! En de prijs is naar mijn mening best goed. En laat het nou net zo zijn dat ik nog een side arm nodig heb :) dus ik weet wat ik aanstaande maandag ga aanschaffen hehe
 
Ik heb ook gisteravond meteen de clip gezien. En ik moet zeggen dat ik als ICS fanboy het jammer vind dat ik onlangs een XAE als side arm heb aangeschaft. Als me de performance van mijn side arm gaan tegen vallen zal ik deze zeker gaan aanschaffen. Ik verwacht juist van Nov dat hij echt niet zomaar met een side arm op de markt komt. En zonder als Fanboy over te komen, ik vind hem echt mooi en de fluted barrel ook juist een toepasselijke verwijzing. Blijft toch de trademark voor goed spul.
 
Ik vond hem ook heel vet en mooi. Ik heb er al een besteld. Dat we hem veel gaan zien op het veld zou wel mee vallen omdat deze maar tijdelijk blijft en niet voor altijd. Hoop dat het wat is en natuurlijk of hij net zo mooi is als in het echt

Groet

Hessel;):D
 
  • Leuk
Waarderingen: THR33KlNGZ
Ps wil je hem met korting hij is nu nog 135 maar straks niet meer dan gaat hij terug naar 185 denk ik. weet het niet zeker ;)
 
Laatst bewerkt:
Ps wil je hem met korting hij is nu nog 135 maar straks niet meer dan gaat hij terug naar 185 ;)
Volgensmij Is hij standaard 135, 185 is de prijs als hij met een distributeur zou werken, zegt hij ook in de video.
 
Laatst bewerkt:
It is pretty much confirmed door vele dat het hoogst waarschijnlijk een KJW hicapa is met wat andere externals, de "upgraded" internals zijn voor mij relatief gezien dat zo'n lekkere niets zeggende term is als precision barrel. Hoe dank ook qua prijzen is het in ieder geval een stuk minder idioot dan zijn sniper rifle. Het is dus eigenlijk puur de vraag of de ~20 euro prijs die je extra betaald voor de externals en "upgraded" internals het waard zijn.
 
Volgensmij Is hij standaard 135, 185 is de prijs als hij met een distributeur zou werken, zegt hij ook in de video.
Waarom zet hij het er dan bij :eek: want in de video zegt hij dat hij niet met een ditributeur werkt en hij alles zelf verkoopt :confused: maar heb er ook geen verstand van zag alleen de orginele prijs ;) heb mijn berichtje ook veranderd :)
 
Ik heb hem in ieder geval besteld. Ik had niet verwacht dat het een 1911 zou worden en al helemaal niet dat hij maar 135 eu zou gaan kosten! Had verwacht dat hij rond de 250 zou gaan zitten en dat het een moderner model zou gaan worden. Ik heb de CO2 variant genomen, voornamelijk omdat ik al met CO2 speel. Ik heb er 2 mags bij besteld.
Ik vind hem er in ieder geval gaaf uitzien!
Nou hopen dat mijn (onze eigenlijk, vrouwtje claimde hem al) SSP1 zaterdag bezorgd word, al verwacht ik dat hij volgende week pas binnen zal zijn. Helaas zit ik dan in Parijs voor mijn werk..
 
  • Leuk
Waarderingen: THR33KlNGZ
Ben wel benieuwd. Vind de barrel wel erg gaaf maar kosten me te veel als ik die ergens los zou bestellen. Voor die paar tientjes een KJW met een leuke barrel is wellicht interessant.

En heb al een stuk of 8 mags liggen dus dat scheelt weer :D
 
Ben zelf geen Hi-Capa fan, maar vind deze er zeker netjes uitzien. En voor die prijs echt wel interessant. En voor wat betreft de Novritsch-bashers vraag ik me altijd af hoeveel jaloezie er bij die mensen in zit. En laten we eerlijk zijn, hij is wel een verrekt goeie ambassadeur voor de sport. Ik zou de mensen niet te eten willen geven die door hem en zijn filmpjes met airsoft in aanraking zijn gekomen en zijn gaan spelen.