Nieuwkomer en al direct een vraag..

30 aug 2021
10
0
Trophies
1
Hallo, ik ben een nieuwkomer op het forum. Ik woon en werk in Harderwijk.

Ben 30 jaar, enige airsoftervaring met vrienden, voor het eerst op Grand Canaria in aanraking, net het jaar voordat Airsoft in Nederland geïntroduceerd werd. Sindsdien altijd enthousiast al geweest en al wat banen in Nederland uitgeprobeerd met vrienden.

Nu VOG binnen en weer opgestuurd voor bijna NABV-lid.
Ik ben wat aan het oriënteren op diverse websites voor eigen gear.

Kleding netjes via Ali binnen en passend jawel!
Wapentuig nog aan het onderzoeken.

--------------

Daarom direct in één bericht een vraag: lasers.. in reglement NABV staat <1mW, én met keuring NABV. Ik kan niet achterhalen of dit al van tevoren is gekeurd bij aanschaf of dat dit nog moet. Kan iemand hier duidelijkheid over geven NABV gekeurd?
 
Hoi Cor, welkom op het forum.

Voor zover ik heb begrepen moet dat door de NABV gebeuren na dat het is aangeschaft.
En ik heb ergens gelezen dat AliExpress lasers meestal te fel zijn en dus NIET de keuring zullen doorstaan.
Maar zeker weten doe ik het niet.

Greetings
 
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter
Welkom, Een laser lijkt leuk. Maar 99% van de lasers zijn in Nl niet toegestaan. Ze moeten door de nabv gekeurd zijn en dan zijn er nog binnenlocaties die ze gewoon niet toestaan. Met andere woorden leuk om op een replica te zetten maar dan enkel voor de show.
 
Ik wou hem niet keihard ontmoedigen wat betreft de laser, maar inderdaad dit is ook wat ervaar.

En ik heb ook al meegemaakt dat er door de organisatie gevraagd word of er bezwaar is tegen het gebruik van lasers.
Zo ja dan mogen ze niet gebruikt worden.
Eerlijk gezegd ben ik heel blij met mijn ogen en dat wil ik graag zo houden.
Ik zal dan ook bezwaar hebben tegen lasers, net als die dag. Wat dan zal resulteren in geen lasers op het veld die dag.
 
Dank! Lijkt me duidelijk, lasers gebruik je in de praktijk niet, gezien wat er ook bij komt kijken met keuren..