Nieuwe visje in de vijver. Met een vraagje.

ZappsZ

Member
14 apr 2019
19
7
Trophies
6
Ello Hallo,

Mijn naam is Rocco maar ik ga vooral onder de naam "ZappsZ", kom uit Zeeuws-Vlaanderen ( Je raad het al, Zeeland ), 24 jaar jong en letterlijk een groentje in de gigantische wereld van airsoft.
Na een paar jaar geleden een paar x als introducee gespeeld te hebben, kwam ik een erachter dat een clubje van vrienden ook speelt, dus na een hoop draaien en keren, het toch maar officieel opgepakt.

Sinds vandaag ook m'n pasje binnen gehad, dus we kunnen de speurtocht vervolgen.

Wat me ook bij een dillema brengt aangezien de keuze naja, zacht gezegd groot is.

Momenteel sta ik dus voor het blok met betreft 2 ( eigenlijk 3 maar dat zal je zo lezen. ) replica's om te kiezen.

Aan de ene kant van de ring staat de Tokyo Marui HK416D , aan de andere kant een
H&K HK416 D14.5RS V2 - ZWART ( Ik zal beide linken aan de onderkant van dit topic. )

Momenteel zit ik niet zo nauw naar het budget te kijken, daar ik graag wil dat m'n eerste replica een tijdje er tegen aan kan.

Zelf ben ik zo leek als het maar kan zijn qua upgraden, en gearboxes open maken, en ik kan me ook niet voorstellen dat het voor een beginneling aangeraden word.

Wel loop ik tegen een probleem aan, daar ik afhankelijk ben van het OV ( Rijbewijs is nog in progress ^_^ ) zou ik m'n replica wat lastiger ophalen, daar kwam airsoftshopeurope.com goed van pas, want hun leveren aan huis, maar hun hebben de 416D voor een maandje niet meer op voorraad ( Laatste levering was vorige week en nu al weer uitverkocht :mad: ) dus dat zou betekenen dat ik voor de TM 416Devgru zou moeten gaan, niet dat het uitmaakt, maar toch weer een extra kostenplaatje van 60 euro.

Dus nou om er maar even niet om heen te draaien, zijn er mensen die of beide, of een enkele van die versies heeft, of heeft gehad, en wat waren de impressies?

Ik weet dat de Tokyo Marui aparte mags heeft, dit maakt voor mij persoonlijk niet uit, 1 van de redenen dat dit 1 van de replica's is waar ik naar kijk, is met z`n extra opties ( Bolt lock, EBB ).


Excuses voor de lap met tekst

Vragen? Stel ze gerust! Antwoorden? Well, don't leave me waiting.

Voor het overzicht :

Tokyo Marui 416 Devgru VS H&K HK416 D14.5RS V2 - ZWART


Links :

https://www.qtac.nl/airsoft-replicas/rifles/aeg-geweren/16323-henk-hk416-d145rs-v2-zwart
https://www.airsoftshopeurope.com/tokyo-marui-next-gen-hk416d-devgru.html
 
Welkom op het forum!

een tm is wel het neusje van de zalm als je er het geld eraan wilt uitgeven. Kijk ook eens naar deze: https://forum.airsoft.nl/viewtopic.php?f=108&t=17141&sid=4f5bc451340b9921538c6cc5a9ac2eac

Zoals ik eerder zei, prijs zou me niet al te veel doen, vooral vanwege de extra functies die een TM met zich meebrengt however, ik zit ook met de rest van m'n kit die ik nog moet halen, en ik vond het realistisch van mezelf om een budget van 1000,- als beginner neer te zetten wel schappelijk.

Aangezien m'n gear ( Uniform + platecarrier ) al rond de 250 zit, zal er niet veel wiggle room meer in zitten :p

Ik had de advertentie inderdaad al gezien, nou denk ik zelf dat die qua prijs een tikkeltje teveel gaat zijn vergeleken met de 6-700 die ik eraan uit zou willen geven. En persoonlijk vind ik de delta ook wat minder mooi, maar dat is gewoon een meningtje waar je overheen moet stappen in zo'n geval.

Kan hem allicht een berichtje sturen, maar ik betwijfel of die met 650/700 akkoord zou gaan.

Zelf zat ik er persoonlijk aan te denken om als ik hem bij Airsoftshopeurope zou halen, een spring upgrade en een dean optie en voor de rest voorlopig standaard te laten.

In ieder geval bedankt voor het mee denken!
 
Welkom!
Als ik voor mijzelf spreek hou ik altijd het 'goedkoop is duurkoop' principe aan.
Echter is airsoft ook heel erg persoonlijk. Qua speelstijl, gear en tal van andere zaken.
Mijn allereerste reactie bij het lezen van je replica keuze is daarom ook wel eentje van: Wow, wat een geld voor een eerste replica.
Je gaat op je bek, misschien vind je het niets, misschien toch iets lichters / zwaarders of een andere speelstijl?

Ik ben daarom bewust even begonnen met een wat goedkopere replica om dan tijdens skirms eens wat vast te houden van andere spelers. (airsofters zijn allemaal hele sociale dieren ;-) )

Overwegen waard?
 
welkom!

de TM's zijn schitterende apparaten, zonder er eigenlijk iets aan te doen kan je er prima mee het veld op... hou er wel rekening mee dat als je er "iets" aan wilt doen het eigenlijk allemaal speciaal NGRS spul is wat veelal ook weer duurder is dan de standaard V2 spulletjes.

Heb mijzelf er nooit echt in verdiept, maar heb al wel eerder een NGRS geüpgrade en voor wie ik dat deed gaf aan dat de gears vervangen moesten worden omdat hij er een sterkere veer in wou hebben (standaard TM schiet <300 FPS) en de gears daar niet standaard geschikt voor zijn... dat maakt dat een relatief simpele upgrade gelijk al best wel kostbaar wordt.

succes met de keuzes! je hebt er in ieder geval een ruim budget voor uit getrokken.

Groet,
Peter
 
Welkom!
Als ik voor mijzelf spreek hou ik altijd het 'goedkoop is duurkoop' principe aan.
Echter is airsoft ook heel erg persoonlijk. Qua speelstijl, gear en tal van andere zaken.
Mijn allereerste reactie bij het lezen van je replica keuze is daarom ook wel eentje van: Wow, wat een geld voor een eerste replica.
Je gaat op je bek, misschien vind je het niets, misschien toch iets lichters / zwaarders of een andere speelstijl?

Ik ben daarom bewust even begonnen met een wat goedkopere replica om dan tijdens skirms eens wat vast te houden van andere spelers. (airsofters zijn allemaal hele sociale dieren ;-) )

Overwegen waard?

Dat airsoft heel persoonlijk is zeker waar!
Ik zit zelf met het feit dat ik zoizo het 416 model aan wilt houden, en om allerlei upgrades eraan uit te voeren zie ik persoonlijk nog niet zitten ( dan pak ik liever een second hand sloop dingentje waar ik lekker aan kan knutselen om er handigheid in te krijgen ), veel keuze is daar echter niet in qua merken in de AEG ( 416 model + functionaliteit )
Ook zou ik het zonde vinden om zeg 2-300 te investeren in een mindere AEG, die ik binnen een periode van 3 maanden weer "weg" doe omdat het toch niet goed genoeg voor me is ( beetje veeleisend :p ).

Qua gewicht valt het wel in m'n straatje, ik ben de afgelopen 3 jaar misschien ieder jaar 1x naar belgië gegaan, en daar heb ik dan met huurkits gespeeld, however, die plastic modellen die staan me gewoon niet, veelste licht, je merkt soms niet eens dat je wat vast hebt ( bij wijze van spreken natuurlijk )

Na nachten te researchen, ervaringen te lezen, kwam ik uit bij deze 2 modellen, allebij vanwege hun degelijkheid en naja in de VFC zijn geval de opties om hem e.v.t te upgraden.
En naja, ik koop liever degelijks, dat out of the box een beetje mee kan draaien, dan dat ik hem open moet gaan maken, upgrades moet gaan kopen en bijv 200 minder dan de TM kwijt zou zijn.

Zal zoizo nog eventjes heen en weer springen worden qua model en kostenplaatje, maar bedankt voor het meedenken, alle tips zijn welkom.
 
welkom!

de TM's zijn schitterende apparaten, zonder er eigenlijk iets aan te doen kan je er prima mee het veld op... hou er wel rekening mee dat als je er "iets" aan wilt doen het eigenlijk allemaal speciaal NGRS spul is wat veelal ook weer duurder is dan de standaard V2 spulletjes.

Heb mijzelf er nooit echt in verdiept, maar heb al wel eerder een NGRS geüpgrade en voor wie ik dat deed gaf aan dat de gears vervangen moesten worden omdat hij er een sterkere veer in wou hebben (standaard TM schiet <300 FPS) en de gears daar niet standaard geschikt voor zijn... dat maakt dat een relatief simpele upgrade gelijk al best wel kostbaar wordt.

succes met de keuzes! je hebt er in ieder geval een ruim budget voor uit getrokken.

Groet,
Peter

Helaas net niet je reactie in tijd gezien om deze bij de vorige post bij in te voegen, dan maar een nieuwe reactie.

Ja dat had ik inderdaad ookal gezien, ook zijn er niet al te veel "techs" die de NGRS durven open te maken, wat ik best kan begrijpen aan de video's die ik gezien heb.

Ik heb met meerdere bedrijven contact gehad, waaronder airsoftshop.be, en hun zijn allemaal van mening dat een veer upgrade niet persé betekent dat je de gears moet upgraden, en zo heb ik nog 8-9 e-mails in m'n inbox liggen.
Dus naja, mocht het inderdaad zo zijn dat de gears erbij geupgrade moeten worden uiteindelijk, naja het zij zo, dan mag die gelijk een beetje finegetuned worden met een mosfet, maar dat is allemaal toekomst praat.

En zoals ik in m'n berichtje eerder al zei : Ik ben iemand die kijkt naar degelijke merken e.d om te voorkomen dat ik meerdere malen een replica zou moeten aanschaffen, als ik een volgende erbij zou halen, zou dat zijn omdat ik dat wil, en niet omdat ik dat moet om de hobby voort te zetten. Liever nu in 1x wat meer investeren, dan over langere termijn er alsnog boven uit komen omdat ik wat goedkoper wou zijn in de initiale fases.

Maar goed, we gaan er lekker een paar nachtjes over slapen, we schieten er niks mee op met overhaaste beslissingen te maken. Tot nu toe heeft de TM wel een staartje voor, i.v.m de extra functies die erbij komen.

Bedankt voor het warme welkom!
 
Even een updatetje :

Na wat nachtjes erover geslapen te hebben, en langst wat shops gegaan te zijn, heb ik toch het een en t ander kunnen vergelijken.
Ook kwam ik erachter dat de VFC 416 helaas geen omnidextrous fire selector had, dus dat maakte het voor de TM 4-0 tegenover de VFC.

Hierop heb ik gewoon m'n keuze gemaakt met de TM 416 Devgru, want waarom erover blijven twijfelen?

QDoiKzy.jpg


Nu is het wachten op de rest van de producten, waaronder 3x 0.28 BB's, 3x PTS EPM mags, veiligheidsbrillen x2 en nog wat andere rotzooi.

Iedereen thanks voor de input & tot op 't veld ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Twinfromhell en Robin2k7
Leuk spul hiermee kun je wel even vooruit lijkt me ;)

Ach zoals een paar maatjes al tegen me vertelde : Zodra je begint met airsoft, ga je dingen kopen die je niet eens nodig hebt, gewoon omdat het verzamel aspect heel interessant is.

Voor nu zal dit zeker genoeg zijn, het eerst volgende waar in geïnvesteerd word zal toch echt uniformpjes zijn, die lekker collecten, en ach mochten we wat leuks tegen komen, kunnen we altijd eens kijken.

Net op m'n gemakje de platecarrier helemaal ingericht, uniform gepast dus even kijken wanneer de eerste skirm voorbij gaat komen :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7