Nieuwe statuten

Nu begint dat gelazer hier ook al. Heel facebook staat vol met pro- en anti-NABV commentaren. Heel wat sociale media platforms staan er vol mee. Dit forum was een waar dat gelukkig niet gebeurde. Maar kennelijk moet het hier nu ook worden beslecht.

Voor Remco en Icarus: ruim 90% (en dan ben ik nog voorzichtig qua schatting) van de leden van de NABV interesseert het geen ene fluit. De enige reden dat zij aan de NABV verbonden zijn is omdat het MOET!!! Het enige wat deze mensen willen is gewoon lol hebben op het veld en thuis hun spullen opslaan ipv. dat zij naar het buitenland moeten om een ander veertje te installeren. Maar door dit soort discussies en intern geruzie kost het jullie leden. Enkele leden van mijn CQB-team zijn reeds gestopt of spelen in België. Het is ook niet voor niks dat je steeds minder spelers van het eerste uur nog op de velden tegen komt.

Wees verdorie eens gewoon transparant en doe wat jullie taak is: het behartigen van de belangen van jullie leden. En mochten enkele ego's daar te groot voor zijn, en jullie mogen zelf nadenken of dit op jezelf van toepassing is, misschien wordt het dan tijd om eens verder te kijken. Misschien zoeken ze nog mensen bij de Nederlandse jeu-de-boules bond.

Alvast excuses aan moderators / beheerders / andere leden voor deze post, maar ben er inmiddels zo klaar mee. Dit gezeur duurt al sinds de NABV bestaat en bederft de hele sport. Gentlemen's game kunnen we het al lang niet meer noemen. Misschien als het bestuur, de ledenraad en enkele zuurstokken van leden die dit soort discussies overal aanzwengelen zich eens als een gentleman gaan gedragen, misschien dat deze sport dan weer wat leuker wordt.
 
tenor.png
 
  • Leuk
Waarderingen: Martinolie4
pffff denk misschien wel 99% van de leden,
Willen gewoon spelen spullen, mogen hebben en lekker als stelletje idioten in een bos/of aangelegd veld of zo rondlopen rennen liggen en op elkaar schieten en beschoten worden zonder echte kogels te hoeven vangen. en ja je hits pakken maar ook hierin is de groep die speelt een afspiegeling van de samenleving dus ach kan het slecht treffen kan het goed treffen :)

en ach dan veranderen af en toe wat regels (fps etc) of andere dingen ach zal me een worst wezen, wil gewoon lekker spelen dus probleem opgelost.
Als het me echt niet bevalt stop ik wel met spelen de rest zonder NABV heb je geen airsoft in Nederland dus Take if or leave it
 
Nu begint dat gelazer hier ook al. Heel facebook staat vol met pro- en anti-NABV commentaren. Heel wat sociale media platforms staan er vol mee. Dit forum was een waar dat gelukkig niet gebeurde. Maar kennelijk moet het hier nu ook worden beslecht.
Gentlemen's game kunnen we het al lang niet meer noemen. Misschien als het bestuur, de ledenraad en enkele zuurstokken van leden die dit soort discussies overal aanzwengelen zich eens als een gentleman gaan gedragen, misschien dat deze sport dan weer wat leuker wordt.

Tl;dr

2vjkop.jpg
 
Ik moet zeggen dat het kwartje bij de vorige post (die met Picachu) bij mij niet valt, maar dat zal mijn leeftijd wel zijn.:confused:

Wel opmerkelijk: eerst loopt iedereen te mauwen dat de NABV (ogenschijnlijk) alleen maar bezig is met IAPS en skirmend Nederland links laat liggen en nu is ineens niemand (nou ja: 90% of 99%, daar zijn de meningen over verdeeld) meer geïnteresseerd in wat de NABV doet.:rolleyes:
 
Ik snap niet waarom mensen zich geroepen voelen om te reageren als ze er geen interesse in hebben.

Geen interesse hebben is je goed recht, maar laat ons 2% (of 1, of 0.5, of 0.05%) het er wel over hebben. Het gaat immers wel om de nabv en tenzij iemand zich hier ineens ontpopt tot politiek genius, zal je het er toch mee moeten doen. Als je er toch mee te maken hebt, en dat heb je als Nederlands airsofter, dan is het wel verstandig om je toch een beetje op de hoogte te houden. Er worden toch echt dingen besloten waar je mee te maken hebt. Niet bezig houden met politiek is een luxe, zowel in het groot als op verenigingsniveau. Nu is het gewoon een feit dat die luxe te danken is doordat we een lobbyorganisatie hebben die alles in de gaten houd: de nabv.
 
Ik snap niet waarom mensen zich geroepen voelen om te reageren als ze er geen interesse in hebben.

Geen interesse hebben is je goed recht, maar laat ons 2% (of 1, of 0.5, of 0.05%) het er wel over hebben. Het gaat immers wel om de nabv en tenzij iemand zich hier ineens ontpopt tot politiek genius, zal je het er toch mee moeten doen. Als je er toch mee te maken hebt, en dat heb je als Nederlands airsofter, dan is het wel verstandig om je toch een beetje op de hoogte te houden. Er worden toch echt dingen besloten waar je mee te maken hebt. Niet bezig houden met politiek is een luxe, zowel in het groot als op verenigingsniveau. Nu is het gewoon een feit dat die luxe te danken is doordat we een lobbyorganisatie hebben die alles in de gaten houd: de nabv.

Beste Maffo,

Natuurlijk is het goed om erover te discussiëren als het je boeit. Geen enkel probleem zelfs. Waar mijn ergernis over gaat is dat juist deze discussie van pro- en anti-NABV te pas en te onpas overal wordt uitgevochten op iedere plek die maar voorhanden lijkt te zijn. Facebook, Twitter, etc. Je ontkomt er gewoon niet meer aan. Dit forum leek daarvan gevrijwaard te blijven tot nu toe dan.

De NABV is, hoe je het ook bekijkt, ons door de strot gedrukt. Hoofdzakelijk door politiek en gelobby van de NABV zelf. Begrijp me niet verkeerd, maar top dat ze airsoft legaal in Nederland hebben gekregen. Maar inmiddels heeft de NABV niet meer het imago van belangenbehartiger maar eerder van een clubke dat schijt heeft aan de leden en in een ivoren toren leeft. De recente wijziging aangaande joule-creep en alle bijkomende zaken is erdoor gedrukt, ondanks dat een ruime meerderheid tegen was. Het hele onderzoek ernaar is gedaan, naar ik heb begrepen, door drie leden van de ledenraad. Niet door een onafhankelijk bureau. Had geen probleem hoeven te zijn mits er maar duidelijk gecommuniceerd wordt. En daar schort het aan. Bestuur en ledenraadsleden gaan bekvechtend en beledigend over sociale media met elkaar. Heel goed voor het imago van de sport. Net of we nog niet genoeg hadden aan cheaters en pipo's die met airsoft replica's over straat gaan rennen. Naar mijn persoonlijke mening moeten bestuur, ledenraad en sommige leden zich eens achter de oren gaan krabben of het gekibbel de sport wel goed doet. Maar wat je nu ziet is dat iemand wat op internet zet en gelijk iemand anders daartegen los gaat. Misschien beter om eens een compromis met elkaar te sluiten en proberen samen de sport op een hoger niveau te tillen in plaats van bij iedere suggestie gelijk de hakken in het zand te zetten.

Jij spreekt over een luxe (en dat mag je uiteraard zo zien. Dat is je mening) maar inmiddels wordt die luxe door steeds meer spelers als een last ervaren. Met name door de houding van bestuur, ledenraad en enkele "hard-core" bashers op internet, wordt de afstand tussen NABV, ledenraad en leden steeds groter. Steeds meer leden stoppen ermee, en met name leden van het eerste uur, vanwege onvrede over hoe het tegenwoordig gaat in airsoft land. Een constatering die niet alleen ik reeds heb gedaan, maar wat je ook steeds meer mensen die wat jaren geleden zijn begonnen met spelen hoort zeggen (de paar die je nog eens tegenkomt).
 
Dus in tegenstand hiertegen voeg je toe aan de cacofonie waar je tegen bent? In plaats van hetzij een actievere houding aan te nemen om de situatie die jij ziet te verbeteren, of het over je heen laten gaan? Dat je houding een luxe is kan ik niet als mijn mening zien, maar een feit. Elke politiek is essentieel wil je je leven kunnen vormen zoals je wilt. Jij wilt graag airsoften in Nederland, dus zul je daarvoor jezelf politiek moeten inzetten om dit te (blijven) doen. Wij hebben allemaal als actieve airsofters de luxe dat dit is uitbesteed dankzij die 78 euro per jaar die je betaald. Ik stel spelers die dit als last voor graag de keuze om zelf een politieke oplossing te vinden ( veel succes) of de lasten van niet in Nederland te spelen voor lief te nemen. Welke keuze mensen voor gaan is aan hen, maar ik weet wel waar ik voor kies.


Over de rest kan ik kort zijn: wat je opzoekt zal je vinden, simpel. Jij hebt gekozen deze thread te openen, net zoals je blijkbaar in bepaalde fb groepen zit of bepaalde mensen volgt zonder hun posts te negeren. Een bepaalde filter voor de drek die je over elk onderwerp kan vinden is gezond voor je, dat is bij airsoft niks anders.

Je zal voor jezelf moeten kiezen of je jezelf hier niet in wilt mengen, verloren wilt gaan in oeverloos negatieve discussie of je mening geven op manieren die wel effectief zijn. In tegenstelling tot het heersende beeld is dat laatste wel mogelijk, ik heb het zelf meegemaakt.


Ps: eind dit jaar ledenraadsverkiezingen, wel gaan stemmen als je ontevreden bent. Veel efficienter kan jeje tijd niet besteden: 15 min werk max, 4 jaar profijt.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix en Sander
Uuuuhhh!?! Voor wie was de laatste post bestemd Maffo? Ben je effe kwijt.
 
Deze hele discussie , het word bijna filosofisch , zinnen zoals dat je houding een luxe is kan ik niet als mijn mening zien, maar een feit , gaat me allemaal boven mij pet , ik lees het allemaal hoor
 
excuus allen, ik kan best snappen dat mijn laatste comment wat te complex is/ politiek wetenschappelijk/ filosofisch/ zweverig is. Ik zal proberen het duidelijker te stellen:

eerste alinea: Om airsoft legaal te houden is blijvende politiek actie nodig. Dit kan je zelf doen, maar als airsofters hebben we de luxe dat we een bond hebben die dit voor ons doet voor een deel van onze contributie. Als je ontevreden bent hiermee of hoe airsoft ervoor staat, kan je kiezen om zelf actie te ondernemen richting de politiek, oeverloos te discussiëren en ontevreden blijven op fb en elders, of een actieve houding aannemen richting de nabv en wat erbinnen gebeurt om ervoor te zorgen dat airsoft meer wordt zoals jij dat wilt. Ik denk zelf dat dat laatste het meest effectief is.

tweede alinea: Ik denk dat het ongezond is om negatieve geluiden op te zoeken zonder deze te filteren voor jezelf.

tl:dr: ga stemmen eind dit jaar voor de ledenraad. Zorg ervoor dat als je iets te zeggen hebt, dit ook effectief is. Als het niet effectief is en alleen je gemoed negatief beïnvloed, waarom zou je het dan doen?
 
Volkomen duidelijk , probleem is dat internet vaak zo,n zelfversterkende bubbel is waar gelijkgestemden elkaar versterken in daad en gedachten .

Zie je overal terug hoe vaak hoor je mensen nog zeggen ik zit er naast je hebt gelijk , zo had ik het nog niet bekeken ?

Maar goed dank dat je je artikel hebt verduidelijkt .
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick
Ik vind het eigenlijk allemaal wel bami.
Zolang ik mijn replica's thuis heb en lekker kan knallen in het weekend hoor je mij niet klagen. Ik heb wel makkelijk praten aangezien mijn werkgever mijn contributie betaald.

De statuten worden nu eindelijk wat volwassener iets waar de nabv niet onderuit kan aangezien er al 16k? leden zijn.
Het portret recht dingetje is wat vreemd mijn inziens. Maar ach ik heb niks te vrezen. Het lijkt me sterk dat ze mijn lelijke smoelwerk voor reclame gaan gebruiken.
 
"Ps: eind dit jaar ledenraadsverkiezingen, wel gaan stemmen als je ontevreden bent. Veel efficiënter kan je je tijd niet besteden: 15 min werk max, 4 jaar profijt."

Dit is dus goed advies. Een vereniging is een beetje een democratie in het klein maar vergt daarom ook wel actieve participatie om goed te functioneren. Dit betekent overigens wel dat niemand binnen de vereniging altijd zijn/haar volledige zin zal krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sander
Remco blijf aub op Facebook met dat irritante geleuter van je. Je hoeft hier niet ook nog eens de sfeer te komen verzieken met je nepaccount. Ben er echt helemaal klaar mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter
Wat ik had begrepen is dat als de nieuwe statuten er komen de huidige ledenraad nog een jaar blijft zitten en ze aangevuld worden met nieuwe leden. En dat volgend jaar het stemmen is voor de stoelen van deze "oude ledenraad". Klopt dit Icarus?
 
@Toothpick
Ik post hier op persoonlijke titel en ik zou voor mijn beurt spreken als ik zou ingaan om zaken waarover de ledenraad/het bestuur nog iets moeten gaan vinden.

In abstracto sprekend kan je het gefaseerd doen zoals jij beschrijft. Dat heeft als voordeel dat bijvoorbeeld kennis inzake lopende dossiers behouden blijft en de geheel soepel blijft open. Je kan het ook allemaal in een keer doen en dat heeft als voordeel dat alles min of meer simultaan gebeurt maar de praktijk leert (bij andere verenigen, wij zijn nog jong) wel dat er wel wat tijd nodig is voordat alles op rolletjes loopt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick en QuickFix
Ik wacht het wel af. 5 dagen vooraf met een heel verhaal of deze gelekte info die misschien half waar is. De meeste willen toch gewoon schieten denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7