Nieuwe Specna Arms modellen

Ah cool, heb zelf een VFC, maar de specna's zijn ook heel mooi zeker vanwege de verschillende opties qua rail. Zal meer dan prima zijn voor CQB.

Moest wel voor de alternatieve rail gaan de SA-H02 was niet meer voorradig :(. Maar goed niet geklaagd. Als goed is komt hij ergens volgende week binnen.
Dan gaan we maar eens kijken hoe hij zich houdt. Uiteindelijk zal er aan deze replica ook het nodige nog wel versleuteld worden (mompelt iets met flathop en precision barrel).
 
Moest wel voor de alternatieve rail gaan de SA-H02 was niet meer voorradig :(. Maar goed niet geklaagd. Als goed is komt hij ergens volgende week binnen.
Dan gaan we maar eens kijken hoe hij zich houdt. Uiteindelijk zal er aan deze replica ook het nodige nog wel versleuteld worden (mompelt iets met flathop en precision barrel).

Meh ik vind de Geissele rail nog vetter dan de standaard rail dus naar mijn mening geen verkeerde keuze en dan gaan we wel wat mooie foto's zien :D. Ik zou zeggen doe meer dan alleen dat :p, maar die keuze laat ik aan jou over XD.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wijnand
Meh ik vind de Geissele rail nog vetter dan de standaard rail dus naar mijn mening geen verkeerde keuze en dan gaan we wel wat mooie foto's zien :D. Ik zou zeggen doe meer dan alleen dat :p, maar die keuze laat ik aan jou over XD.

Dat is een kwestie van smaak. Ja geef toe ben sucker voor authentiek. Maar goed dan had ik ook een HK moeten kopen en dat heb ik vanwege het prijskaartje niet gedaan :).

Er zal echt wel meer veranderen dan dat alleen. Maar goed het tech gedeelte is niet mijn sterkste kant (lees totaal niet) maar goed gelukkig is Com-bat niet ver :p. Weet ik ook zeker dat het goed gebeurt :).

Verder zal er nog wel iets van een reddot/reflex/magnifer opkomen en angeled foregrip. Dat is zo de eerste ingeving. Gezien mijn eigen enthousiasme zal het wel redelijk wat meer worden :).

Foto's volgen wel als hij binnen is. Voorlopig is hij gewoon stock geen extra's. Verder nog wat andere spulletjes bij onze poolse vrienden besteld. En extra replica tas want tja 2 replicas passen nie in mijn huidige foudraal :).
 
Als je hulp nodig hebt kan/wil ik je ook gerust helpen Wijnand. Die V2’s zijn super prettig om aan te sleutelen en heb hier zelf 2 specna’s liggen waarvan 1 compleet omgebouwd...

In ieder geval alvast veel plezier ermee!

P.s. mocht je mag’s zoeken ga dan voor de Ares 140 rounds midcaps. Zijn goedkoop en feeden perfect!

Groet,
Peter
 
No no chose me I am even closer :p. Heb er ook al meerdere open gemaakt oh en natuurlijk ook gefixed XD. Ik ben het eens met Peter, ARES mid caps werken goed, de vraag is alleen of ze ook passen in de HK416 van specna is een andere vraag.
 
Als je hulp nodig hebt kan/wil ik je ook gerust helpen Wijnand. Die V2’s zijn super prettig om aan te sleutelen en heb hier zelf 2 specna’s liggen waarvan 1 compleet omgebouwd...

In ieder geval alvast veel plezier ermee!

P.s. mocht je mag’s zoeken ga dan voor de Ares 140 rounds midcaps. Zijn goedkoop en feeden perfect!

Groet,
Peter

Thnx voor de tip qua midcaps @Peter Boudewijn . Ga zeker voor midcaps heb sinds mijn introdag zo ongelofelijke hekel aan de rammelende hi-caps gekregen :).
Dat ik plezier ga beleven aan mijn HK kloontje weet ik wel zeker :) En voor afwisseling in de gameplay ook wel leuk om niet altijd te sniperen.

No no chose me I am even closer :p. Heb er ook al meerdere open gemaakt oh en natuurlijk ook gefixed XD. Ik ben het eens met Peter, ARES mid caps werken goed, de vraag is alleen of ze ook passen in de HK416 van specna is een andere vraag.

Geen gevecht van maken @Rebelattack. Bestel gewoon een losse Ares mid cap en zie het wel of ze het doen. Zo niet ben ik die ook zo weer kwijt :).

Wel beide bedankt voor het aanbod en zal jullie hulp echt wel keer inroepen :)
 
Hahaha @Rebelattack als je je verveeld kunnen we prima eens praten over barrel lapping, R hop en dat soort dingetjes die ik zelf niet kan :) (of in ieder geval nog niet kan....)

Maar volgens mij heb ik iemand ooit eerder al eens zien spelen met en HK416 cloon en Ares midcaps, dus denk dat dat wel goed zit... en idd past het niet, of werkt het niet hoef je niet bang te zijn dat je ermee blijft zitten...

Groet,
Peter
 
  • Leuk
Waarderingen: Wijnand
Vervelen doe ik me nooit, nog genoeg te doen, misschien zelfs te veel nu de uni weer bezig is, dus ik ben blij als ik al me eigen zooi op order krijg.

Ik ging er ook wel van uit, maar de vfc hk416 heeft dit probleem wel, niet alle m4 mags passen door de iets raardere magwell.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter Boudewijn
Hahaha @Rebelattack als je je verveeld kunnen we prima eens praten over barrel lapping, R hop en dat soort dingetjes die ik zelf niet kan :) (of in ieder geval nog niet kan....)

Maar volgens mij heb ik iemand ooit eerder al eens zien spelen met en HK416 cloon en Ares midcaps, dus denk dat dat wel goed zit... en idd past het niet, of werkt het niet hoef je niet bang te zijn dat je ermee blijft zitten...

Groet,
Peter

Het tech praat laat ik aan jullie over :). @Peter Boudewijn weet je zeker dat dat een HK416 kloon was van Specna? Die zijn er volgens mij nog niet zo heel lang. Kan wel natuurlijk verbaas me inmiddels nergens meer over ;)

Vervelen doe ik me nooit, nog genoeg te doen, misschien zelfs te veel nu de uni weer bezig is, dus ik ben blij als ik al me eigen zooi op order krijg.

Ik ging er ook wel van uit, maar de vfc hk416 heeft dit probleem wel, niet alle m4 mags passen door de iets raardere magwell.

@Rebelattack ik pak maar ff jouw woorden erbij dat bij Specna bijna intern alles gelijk was, dus zo me verbazen als ze de magwell ineens bij deze modellen zouden veranderen. Dan stapt Specna ineens van zijn geloof af :p.

Dat het bij VFC of TM of Umarex anders is kan ik nog wel begrijpen :)
 
Specna hk416 clones zijn er al wel een tijdje alleen de “modernere” varianten zijn net nieuw. Nee dat denk ik ook niet maar intern gelijk is toch wat anders als de body, als deze de updated internals heeft dan hoef je niet zo veel te doen als voorheen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wijnand
Specna hk416 clones zijn er al wel een tijdje alleen de “modernere” varianten zijn net nieuw. Nee dat denk ik ook niet maar intern gelijk is toch wat anders als de body, als deze de updated internals heeft dan hoef je niet zo veel te doen als voorheen.

We zullen het zien als hij binnenkomt. Ga gewoon een Ares midcap halen en we merken het vanzelf wel. Verder is de vraag welke lipo maat er in past.
Dus ook dat is ff afwachten. Weet dat het een nunchuck is en die zal ik wel bestellen bij hobbyking want de prijzen bij de bekende webshops zijn me wel beetje erg gek :p
Lader bestel ik er ook overigens.
 
Ik wil gewoon eerst weten wat me replica doet stock voor ik van alles ga upgraden en vervangen :)

dat is altijd slim!

maar er zijn bij specna's een paar dingen die je in ieder geval kan controleren/verbeter. Dat heeft nog niet eens zozeer te maken met upgraden, maar is eerder behoud van de replica.

je kan daarbij denken aan:
- shimming controleren en daar waar nodig corrigeren
- AOE correctie
- de boel ff goed smeren

dat zijn eigenlijk wel de meest basic dingen waardoor de stress beter verdeeld wordt op je gearbox en alles dus langer mee zal gaan.

Daarna begint eigenlijk het echte upgraden en perfectioneren pas.

des al niet te min, ga er eerst gewoon lekker mee knallen en dan merk je vanzelf wat je wel of niet wil aanpakken.

groet,
Peter
 
dat is altijd slim!

maar er zijn bij specna's een paar dingen die je in ieder geval kan controleren/verbeter. Dat heeft nog niet eens zozeer te maken met upgraden, maar is eerder behoud van de replica.

je kan daarbij denken aan:
- shimming controleren en daar waar nodig corrigeren
- AOE correctie
- de boel ff goed smeren

dat zijn eigenlijk wel de meest basic dingen waardoor de stress beter verdeeld wordt op je gearbox en alles dus langer mee zal gaan.

Daarna begint eigenlijk het echte upgraden en perfectioneren pas.

des al niet te min, ga er eerst gewoon lekker mee knallen en dan merk je vanzelf wat je wel of niet wil aanpakken.

groet,
Peter

Yep i know ;).

Maar shimming is al een bitch of a job en tech werk (uitbesteden dus :p), smeren is gearbox open dus tech werk :) AOE ook niet mijn cup of tea dus uitbesteden :).
Komt vast goed ik weet dat zeker nr 1 en nr 3 gedaan moeten worden, dat is wat ik uit alle Specna verhalen wel hoor.

Verder zal er wel een andere hop-up en bucking/nub in komen. Gewoon voor de range. Barrel is ook nog puntje van aandacht. Alles daarna is tunen :).
Oh vergeet me richtmiddelen niet. Simpele reflex of reddot of ACOG zal het wel worden :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter Boudewijn
En jahoor, gaat vandaag als goed is op verplaatsing met GLS vanuit polen richting het altijd gezellige brabant waar ik met gepaste trots deze mooie replica in ontvangst zal nemen :).
Nog heel ff geduld dus *laat ik dat nou net niet hebben in dit soort dingen* :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter Boudewijn