Nieuwe replica

Olivier Duijvesteijn

Well-Known Member
7 jan 2019
315
36
Trophies
7
Ik ben op zoek naar een goede replica a model arp 556
Liefst met m4 magazijnen
Iets wat gewoon heel snel vuurt en redelijk stil is?
Als ik iets wil upgraden is dan het beste om gewoon meteen de gearbox te vervangen?
 
Ik ben op zoek naar een goede replica a model arp 556
Liefst met m4 magazijnen
Iets wat gewoon heel snel vuurt en redelijk stil is?
Als ik iets wil upgraden is dan het beste om gewoon meteen de gearbox te vervangen?

Je geeft eerst aan dat je op zoek bent naar het model van de ARP556, maar vervolgens geef je aan een snelle en redelijk stille replica te willen kopen. De ARP556 heeft zelfs een amplifier, waardoor het geluid wat geproduceerd wordt nog eens versterkt wordt, dus dit model maakt alleen maar meer geluid.

Wanneer je wilt upgraden moet je eerst duidelijk hebben wat je wilt verbeteren aan je replica. En vervolgens daarop je upgrade parts selecteren.
 
Bedankt
Ging mij niet speciaal om de arp556 maar ik zoek een wat korter handzaam model ik heb nu een m4 die is erg lang en zwaar.

Ik wil verbeteren de schiet afstand en de schietsnelheid wat kan ik dan als eerste veranderen en welke replica is dan het beste
Is erg persoonlijk maar dan heb ik even een idee wat er nodig is
 
Bedankt
Ging mij niet speciaal om de arp556 maar ik zoek een wat korter handzaam model ik heb nu een m4 die is erg lang en zwaar.

Ik wil verbeteren de schiet afstand en de schietsnelheid wat kan ik dan als eerste veranderen en welke replica is dan het beste
Is erg persoonlijk maar dan heb ik even een idee wat er nodig is

ICS Peleador, plastic body dus licht, split gearbox dus easy upgraden en ICS dus kwalitatief goed, zelfde met CM16 serie of een ARES amoeba.
 
  • Leuk
Waarderingen: Olivier Duijvesteijn
Nee is geen ICS ;)
Ares is het merk, amoeba de serie waar deze replica binnen valt.

Eviltwin heeft deze ook sinds de jaarwisseling en ik moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk van dat ding ben voor een Stock out of the box replica.

En dat durf ik te zeggen terwijl ik toch wel iets of wat een ICS fanboy ben :eek:
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter
Ik heb zelf ook 2 amoeba's, de am-013 en de am-016. De am-013 was een heeel klein beetje een lemon, maar dat heb ik op kunnen lossen en die doet het nu super. De am-016 is ook echt super! Draai ze beide op 11.1 lipo's. En de trigger, ja die ga je heel leuk vinden haha

En als je er een wilt kopen, doe dit dan in San marino, bij b.v. softair rastelli. Heb zeer goede ervaringen met die shop en het scheelt zo een goeie honderd euro.
 
  • Leuk
Waarderingen: JWieleman
Ik zou zelf moeite hebben met kiezen tussen de ICS en de ARES. ICS heeft het voordeel van hun split gearbox wat upgrade super makkelijk maakt en ook wisselen tussen DMR en Assault is een 2 seconde werkje met 2 upper GB shells, daarbij staan de stock onderdelen om hun goede ootb kwaliteit en heeft een spring release. ARES heeft het voordeel van hun EFCS, de echt lage prijs (~150 euro) en ook snelle quick spring change, maar ze missen wel op een aantal onderdelen de kwaliteit, motors zijn meh, bushings van te zacht materiaal en de hop up en bucking is niet super. Beide hebben hun eigen proprietary onderdelen, maar ARES heeft er net wat meer.
 
Ik zou zelf moeite hebben met kiezen tussen de ICS en de ARES. ICS heeft het voordeel van hun split gearbox wat upgrade super makkelijk maakt en ook wisselen tussen DMR en Assault is een 2 seconde werkje met 2 upper GB shells, daarbij staan de stock onderdelen om hun goede ootb kwaliteit en heeft een spring release. ARES heeft het voordeel van hun EFCS, de echt lage prijs (~150 euro) en ook snelle quick spring change, maar ze missen wel op een aantal onderdelen de kwaliteit, motors zijn meh, bushings van te zacht materiaal en de hop up en bucking is niet super. Beide hebben hun eigen proprietary onderdelen, maar ARES heeft er net wat meer.

De keuze die hier wordt omschrevem, heb ik ook voor gestaan. :rolleyes:

Ik heb de ICS Peleador gekozen, omdat ikzelf een hele goede ervaring heb gehad met mijn ICS APE. Plus, de split gearbox vind ik gewoon super fijn werken, ook toen ik nog beginner was. Onderhoud doen is super simpel daardoor. Verder schiet een ICS Peleador OOTB geeoon dikke prima.

Een andere reden voor de Peleador was dat ik de accu's die ik al had gewoon kon gebuiken. Scheelde weer accu's kopen...

Verder kon ik vooraf de replica even vasthouden bij Unit13, wat ik ook wel zo prettig vond.

Desondanks zou een Ares Amoeba ook prima moeten zijn, maar ik heb daar verder geen ervaring mee. Nooit vastgehouden of gehad.
 
  • Leuk
Waarderingen: Olivier Duijvesteijn
Nee is geen ICS ;)
Ares is het merk, amoeba de serie waar deze replica binnen valt.

Eviltwin heeft deze ook sinds de jaarwisseling en ik moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk van dat ding ben voor een Stock out of the box replica.

En dat durf ik te zeggen terwijl ik toch wel iets of wat een ICS fanboy ben :eek:
Nou ik heb dus inderdaad een ares am-013 gekocht ben benieuwd hoe hij is andere vraag hoe kom ik er nou achter wat ik kan upgraden en wat ik dan nodig heb? Voorbeeld als ik de motor wil upgraden hoe zie ik nu welke beter of sneller is?
 
Ik zou zelf moeite hebben met kiezen tussen de ICS en de ARES. ICS heeft het voordeel van hun split gearbox wat upgrade super makkelijk maakt en ook wisselen tussen DMR en Assault is een 2 seconde werkje met 2 upper GB shells, daarbij staan de stock onderdelen om hun goede ootb kwaliteit en heeft een spring release. ARES heeft het voordeel van hun EFCS, de echt lage prijs (~150 euro) en ook snelle quick spring change, maar ze missen wel op een aantal onderdelen de kwaliteit, motors zijn meh, bushings van te zacht materiaal en de hop up en bucking is niet super. Beide hebben hun eigen proprietary onderdelen, maar ARES heeft er net wat meer.
Hoe bedoel je wisselen tussen dmr en assault? Wat verander je dan
 
Nou ik heb dus inderdaad een ares am-013 gekocht ben benieuwd hoe hij is andere vraag hoe kom ik er nou achter wat ik kan upgraden en wat ik dan nodig heb? Voorbeeld als ik de motor wil upgraden hoe zie ik nu welke beter of sneller is?
Nou, ik zou hem voorlopig lekker zo laten en en mee gaan spelen. Ik heb die van mij al een paar jaar en nog niet de behoefte gevoeld hem te upgraden, hoewel ik dat met m'n andere replica's inmiddels al wel gedaan heb.
 
  • Leuk
Waarderingen: Olivier Duijvesteijn
Ik neem aan dat je de AM 013 hebt gekocht van Henny van de Marktplaats gezien jouw reacties daarop? Gezien dan de bushings al vervangen zijn, zou ik hem even zo laten. Een bucking upgrade zorgt voor stuk meer range (makkelijkste is prometheus purple, aangezien de stock hop up niet te flathoppen is).

Qua motor zou ik even rustig eerst paar keer mee spelen. Heb zelf in mijn Amoeba een SHS high torque gedaan, omdat ik hem soms wat warm vond worden op veel semi schieten. Ligt echter ook weer aan je speelstijl. De Amoeba serie reageert door de EFCU al heel erg snel op je trigger.
 
  • Leuk
Waarderingen: Olivier Duijvesteijn
Ik neem aan dat je de AM 013 hebt gekocht van Henny van de Marktplaats gezien jouw reacties daarop? Gezien dan de bushings al vervangen zijn, zou ik hem even zo laten. Een bucking upgrade zorgt voor stuk meer range (makkelijkste is prometheus purple, aangezien de stock hop up niet te flathoppen is).

Qua motor zou ik even rustig eerst paar keer mee spelen. Heb zelf in mijn Amoeba een SHS high torque gedaan, omdat ik hem soms wat warm vond worden op veel semi schieten. Ligt echter ook weer aan je speelstijl. De Amoeba serie reageert door de EFCU al heel erg snel op je trigger.
Ja inderdaad ik vraag deze dingen omdat ik er nul verstand van heb wat wat doet zeg maar en al helemaal geen idee hoe alles heet ik hoop hier veel te leren thanks!