Nieuw veld voormalig verkeerspark Assen

Na hier gisteren geweest te zijn gelijk even mijn ervaring delen. Omdat het natuurlijk de eerste keer was voor deze orga op dit veld is er veel ruimte voor verbetering. De auto's werden tijdelijk gebombardeerd tot safety zone omdat de tenten niet binnen waren gekomen, natuurlijk ook overmacht voor de orga. Verder zou de joule meting volgens het tijdschema zijn om 09.00. Deze vond pas plaats rond 09.45 omdat de NABV eerst het veld nog moest gaan keuren. Na dat we eindelijk konden meten (met hun bb's) hadden ze geen speedloaders. Tijdens de briefing was er ook heel veel onduidelijk. Ze zijn natuurlijk gestart met een team verdeling op Camo, wat diezelfde ochtend nog is aangepast naar team bandjes. De team bandjes werden uiteindelijk geïmproviseerd naar van dat rood/witte afzet lint en super moeilijk te zien op afstand. Zal vast en zeker nog geregeld worden. Verder was de briefing duidelijk. We werden daarna begeleid naar beide spawns, en op het geluid van de gastoeter zouden we beginnen (uiteindelijk zijn we door de keuring van de NABV etc ipv 10.00 uur, om 10.45 begonnen). We stonden maar te wachten en te wachten, op een gegeven moment kwam het andere team al aanzetten en wij echt zo van ja we hebben niks gehoord (je zit ook echt naast TT Assen dus het motor geluid komt je ook tegenmoet). Toen complete reset gedaan en was er een Marshall met een porto die af telde. De game mode was voor de hele dag eigenlijk de gebouwen op het veld vast houden. Het heeft wel een soort van post apocalyptische sfeertje, zo'n verlaten attractiepark, dus het is wel tof om op te spelen. Maar de begroeiing maakt het lastig om te kunnen spelen zoals je wil. Soms dan loop je ergens naartoe, je ziet niks, maakt 2 stappen en je krijgt 10 bb's van een LMG op je af terwijl je de gene die schiet totaal niet ziet. Plus, het veld is kleiner dan je denkt en je kan redelijk snel niet meer weten waar je zit door de vele bosjes.

Het klinkt allemaal redelijk negatief, maar zie het meer als opbouwende kritiek. Tuurlijk de orga is nieuw, het veld is nieuw. Dus dat word ze ook vergeven. Verder is de orga wel meelevend en er kan een leuk babbeltje gemaakt worden.

Genoeg ruimte voor verbetering dus, maar zou alleen al voor deze wat apartere locatie zeker een kijkje gaan nemen!
 
Goed jouw ervaringen te lezen Quinn! Ik herken veel van de punten die jij opnoemt over het veld zelf. De FPS liep vanochtend wel soepel. Voor de game start telde de marshalls af via de porto, dit was ook prima.

Vandaag was de teamverdeling ook rommelig en werd er inderdaad ook gebruik gemaakt van dat rood/witte afzetlint. Het ene team had dit lint om de arm en het andere team speelde zonder bandjes. Hierdoor was het soms heel lastig te zien of iemand nu een enemy was of bij je eigen team hoorde, dit resulteerde in veel friendly fire. Dit was uiteraard wat geimproviseerd doordat er nog geen bandjes waren, dus dit zal vast goed geregeld gaan worden. Hierbij moet ik ook zeggen dat ons team veeel sterker was dan de tegenpartij, vrij snel na het begin van een game (zowel in de ochtend als in de middag) had ons team de tegenpartij bijna naar hun spawn gedrukt.

Als je op de site naar de tactical map kijkt zie je dat een team vrij dicht bij alle gebouwen begint, welke allemaal een objective zijn. Hierdoor kan het ene team vrij gemakkelijk de meeste objectives pakken. Zoals Quinn al noemde, is het terrein op een aantal vlakken heel dicht begroeid, hierdoor kan je gemakkelijk de objectives of bepaalde chokepoints vasthouden. Het enige wat je hoefde te doen was om de paden waar je wel kon lopen in de gaten te houden met een AEG en dan kwam er zowat niemand meer langs. Een verbeterpunt is dan ook om op een aantal plekken wat te gaan snoeien om iets meer paden te creeren (werd ook al aangegeven door de orga dat ze dat van plan waren).

Al met al moet ik zeggen dat ik een leuke dag heb gehad. Dit is absoluut een veld met veel potentie en ik kom graag over een paar maanden weer langs om te kijken hoe het dan is.
 
Goed jouw ervaringen te lezen Quinn! Ik herken veel van de punten die jij opnoemt over het veld zelf. De FPS liep vanochtend wel soepel. Voor de game start telde de marshalls af via de porto, dit was ook prima.

Vandaag was de teamverdeling ook rommelig en werd er inderdaad ook gebruik gemaakt van dat rood/witte afzetlint. Het ene team had dit lint om de arm en het andere team speelde zonder bandjes. Hierdoor was het soms heel lastig te zien of iemand nu een enemy was of bij je eigen team hoorde, dit resulteerde in veel friendly fire. Dit was uiteraard wat geimproviseerd doordat er nog geen bandjes waren, dus dit zal vast goed geregeld gaan worden. Hierbij moet ik ook zeggen dat ons team veeel sterker was dan de tegenpartij, vrij snel na het begin van een game (zowel in de ochtend als in de middag) had ons team de tegenpartij bijna naar hun spawn gedrukt.

Als je op de site naar de tactical map kijkt zie je dat een team vrij dicht bij alle gebouwen begint, welke allemaal een objective zijn. Hierdoor kan het ene team vrij gemakkelijk de meeste objectives pakken. Zoals Quinn al noemde, is het terrein op een aantal vlakken heel dicht begroeid, hierdoor kan je gemakkelijk de objectives of bepaalde chokepoints vasthouden. Het enige wat je hoefde te doen was om de paden waar je wel kon lopen in de gaten te houden met een AEG en dan kwam er zowat niemand meer langs. Een verbeterpunt is dan ook om op een aantal plekken wat te gaan snoeien om iets meer paden te creeren (werd ook al aangegeven door de orga dat ze dat van plan waren).

Al met al moet ik zeggen dat ik een leuke dag heb gehad. Dit is absoluut een veld met veel potentie en ik kom graag over een paar maanden weer langs om te kijken hoe het dan is.

Helemaal mee eens kerel! Zou er graag over een tijdje terug komen om te zien hoe het is.
 
Nou een paar weken later dan de reviews hier zijn wij er ook geweest en wou ik ook even kort zeggen hoe het nu gaat.

De briefing was netjes en kort, de meesten punten werden wel verteld en de rest werd netjes gevraagd, je kunt wel duidelijk merken dat het een beginnende organisatie is maar het ging wel netjes.

Teamverdeling ging in de basis op het opfor tegen alliance gedeelte alleen was opfor met dermate weinig dat ze mensen van alliance over lieten komen. Verder gingen de teamverdeling op bandjes. Rood had een rood bandje om de rechter arm en blauw had een blauw bandje om de linker arm.

Er werd nu ook weer afgefloten met een toeter maar aangezien er dit keer niks te doen was op het circuit konden beide teams het gewoon goed horen.

Missie bestond uit het ophalen van munitiekistjes en jerrycans die gemarkeerd waren en het verdedigen van munitiekistjes en jerrycans die niet gemarkeerd waren (en omgekeerd natuurlijk voor de tegenstanders) De missies waren zo wel heel basic maar wel leuk (missies mogen van ons in de toekomst wel iets uitgebreider)

Veld heeft een mooi sfeertje, enige wat ik nu nog vind is dat de achterkant van het veld wel heel dichtbegroeid is en dat er eigenlijk niet echt een doorkomen aan is. Merkte je ook doordat daar meteen een stuk minder spelers waren. Dus dit zou misschien wel iets uitgedund mogen worden of misschien iets meer paden in gemaakt worden. + dat het eiland nu nog doodloopt maar ze gaven van tevoren al aan dat het eiland nu wel begaanbaar is maar nog niet af was.

Al met al vond ik het een mooie ervaring, en als ik zie wat ze nu de hele tijd al aan het aanpassen zijn aan de hand van opmerkingen van mensen zal dit zeker een veld worden waar ik vaker kom.
 
Leuk om ook jouw ervaring van het veld te lezen. Zo te horen zijn ze flink op de goede weg! Ik ga over een paar maanden wss weer naar dit veld toe, is voor mij net iets te ver om iedere maand heen te gaan. Ben benieuwd hoe het dan is :)
 
Gisteren waren wij aanwezig bij Copperhead airsoft in Assen. Inschrijving / pascontrole is voor de toegang tot het terrein. Yvonne wacht hier alle deelnemers goedlachs op. Eenmaal op het terrein stonden er 2 tenten met daarin tafels en stoelen (fijne kuipjes). Iets later als gepland, begon de briefing, deze was lekker losjes en al snel was duidelijk da er deze dag een leuke groep airsofters aanwezig waren.

Nadat de briefing werd gedaan, gingen de teams via de spawnzone's naar HQ. (altijd makkelijk voor nieuwe spelers om te weten waar de Spawnzone is).

Het veld heeft een mooie variatie van bos, heuvels, greppels,. gebouwtjes en open stukken. Wij waren positief verrast door het veld.

De gameplay was lekker simpel en niet te moeilijk qua coördinaten etc. Het zorgde echter wel voor veel actie, omdat je ook objectives bij elkaars HQ weg mocht stelen.

Al met al hebben wij een hele leuke dag gehad en komen hier zeker vaker terug!