Nieuw, uit Almere

Thanos

Member
20 dec 2018
8
0
Trophies
1
Hey allemaal! :D

Toch maar besloten te gaan airsoften aangezien ik tegenwoordig in Almere woon - op loopafstand van Gladiator. Dat kon natuurlijk geen toeval zijn! ;-)

De Pas aangevraagd en binnengekregen, uitrusting gaan aanschaffen en replica's gaan zoeken. Hetgeen nogal een doolhof blijkt.
Anyway ik geloof dat ik na een tijd zoeken dan toch wat gevonden heb: een Cyma mp5 en Beretta M9A1 (voor binnen) en een upgraded Specna SA-H03 met Glock17 (voor buiten). Mede dankzij de leerzame posts hier op het forum! :D

Nu alleen nog uit zien te vinden hoe je bijvoorbeeld je GBB pistool moet aanpassen aan de nieuwe CQB normen?! Airsoften is bepaald nog geen plug & play sport! Zijn er eigenlijk workshops waar je leert hoe je je replica's kunt onderhouden en aanpassen?

Anyway, ik zie er naar uit de wereld die airsoft heet te leren kennen!! :)

PS Ik mis een beetje een newb subforum (voor domme vragen ;-)
 
Laatst bewerkt:
Welkom in de sport! en op het forum :)

Domme vragen zijn er niet, alleen nutteloze antwoorden, dus mocht je vragen hebben, stel ze gerust.

Veel plezier :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Henk scheve
Welkom bij de club en op het forum!
 
Laatst bewerkt:
Welkom hier en plezier in het veld.
Wat al gezegd is, domme vragen bestaan haast niet, nutteloze antwoorden wel ;)
Ik zeg vraag maar raak voor een knaak :)

Mvg Roy aka Smitty
 
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter
Welkom op het forum!

een Cyma mp5 en Beretta M9A1 (voor binnen) en een upgraded Specna SA-H03 met Glock17 (voor buiten).

Je hoeft echt niet zon strakke scheiding tussen die vier te houden hoor, ze zullen alle vier prima zowel binnen als buiten functioneren.

Nu alleen nog uit zien te vinden hoe je bijvoorbeeld je GBB pistool moet aanpassen aan de nieuwe CQB normen?
tja, dat is goed kijken vrees ik. De meeste gbb replicas zijn op dat opzicht moeilijk aan te passen. Aan de andere kant verwacht ik dat een hoop van de gbb pistolen al wel onder de 0.9J schieten. Kwestie van je twee pistolen door de fps meter heen halen en zien wat eruit komt.


Zijn er eigenlijk workshops waar je leert hoe je je replica's kunt onderhouden en aanpassen?

Jazeker, het heet youtube. Zonder dollen, er bestaan voor zover ik weet niet zulke workshops. Voor normaal onderhoud is het meestal niet nodig, aangezien het redelijk simpel is voor de meeste replicas. aegs: loop schoonmaken met unjammingrod en doek/papier, 1 keer met 95% alcohol erop en 2 keer droog. gbb pistool: slede eraf, schoonmaken, nieuwe lube licht aanbrengen, klaar.

aanpassen is daarintegen een stuk complexer, daar kan je jaren mee bezig zijn en nog nieuwe dingen over leren. Ik denk dat doen de beste leermeester is, in combinatie met goed internetgebruik en vooral de juiste youtube filmpjes.