Nieuw toekomstig Airsoft veld Skirmworld / Bassie

Zow. En dan hier het verslag van vandaag bij Bassies Skirmworld, locatie Emmeloord.

Mooi dichtbij voor mij dus stond precies om 8 uur voor de poort. Toen naar binnen, omhangen, handje schudden met de crew (Peter, Erwin en Bassie himself), roken, koffie aangezien ouwe jongens krentenbrood. De rest van de spelers ook ruim op tijd en Bassie doet niet moeilijk. "Willen jullie pas om 10 uur beginnen of gelijk?". Dus gelijk los met de briefing en het veld in.

Nu wist ik dat de benaming Woodland CQB was maar had er niet echt een voorstelling bij. Het veld in Emmeloord is net iets groter dan een voetbalveld (in 2019 wordt dit uitgebreid), met in het midden netten (waar je doorheen mag hakken / snijden / zagen). In het veld staan partytenten die van buiten op huisjes lijken. Met max. 30 spelers eigenlijk ruimte genoeg. Ook allemaal ervaren spelers bij deze skirm en na elkaar eerst even leren kennen in het veld qua speelwijzen, gingen we na een half uurtje er vol in. Genoeg dekking maar nergens echte ophoping in het veld. Missies waren zoals we van Bassie gewend zijn, goed doordacht en met genoeg actie. En actie zagen we deze dag. De speelwijze die Bassie heeft bedacht is eigenlijk alleen maar actie met een paar plaatsen waar je het iets rustiger aan kan doen. Maar 2 marshals op het veld die eigenlijk iedereen zijn gang laten gaan en alleen ingrijpen als het echt nodig is. Zoals we ook van Bassie en consorten gewend zijn was de sfeer heel relaxed in en om het veld. En met maar 30 man geen enkele keer gezeik. Wat ook mooi is bedacht zijn teambandjes met nummers erop. Geen gelazer van "die gast met dat camopak en die M4 cheat", maar nu bijvoorbeeld "nummer 8 graag in de gaten houden". Stuk duidelijker.

Totaal vandaag 5 missies gedaan voor team geel. Eerste missie was koffer zoeken en daarna een staaf met tiewraps erom. Lagen ook staven zonder tiewraps in het veld dus deze missie pas rond half drie afgerond door ons. Maar op bepaalde tijdstippen krijg je een nieuwe missie erbij, dus missie 2 was een jerrycan met chemicaliën opsporen en meenemen naar een put. De put beveiligen en de chemicaliën erin pleuren. Missie 3 heb ik gemist (voedertijd. Vrij in te delen naar eigen inzicht. Dus geen vaste pauze tijden). Missie 4 was koffer vinden en 4 mobiele telefoons die in de koffer moesten zoeken en die naar de spawn moesten worden gebracht. Missie 5 was 4 harddrives naar 4 laptops verspreid over het veld te brengen. Wat de score was is op dit moment van schrijven nog niet bekend.

Hoewel nog niet alles klaar was (aannemer moest op vakantie) konden we gebruik maken van douches, toilet, kantine van de tennisclub en natuurlijk de keuken en bar. Goed geregeld dus. Gezellige sfeer en ervaren leiding. Een en al actie in het veld en het grappige is met de partytent huisjes kan Bassie het veld iedere keer gemakkelijk wijzigen, dus niet iedere skirm is gelijk en het veld is eigenlijk nooit hetzelfde. Dit kan eventueel ook geregeld worden met Bassie voor besloten skirms. Heb je zelf een idee hoe je een veld wilt indelen dan kun je een plan opsturen en dan maken ze het veld voor jou en je medespelers zoals jij het graag (mits realistisch. Boeing 747 erin wordt lastig) wilt hebben voor de missies die jijzelf hebt bedacht. De actie is eigenlijk constant waarbij een enkeling voor 13:00 uur al 2500 bb's had weggeschoten. En dat voor een single shot only skirm. Rond 11:00 uur sneuvelde mijn MP-5 (geen feed meer) dus doorgegaan met de shotgun. Ging ook heel erg prima.

Conclusie: Bassie redelijk vernieuwend bezig geweest. Als je van actie houdt zit je hier goed. Binnenkort gaat hij uitbreiden met meer locaties in het noorden en oosten van het land. Hoewel ik normaal rustig speel als sniper outdoor moet ik toegeven dat ik mij uitstekend heb vermaakt deze dag. Alles is goed doordacht door Bassie en crew. Hoewel het veld niet zo groot lijkt is het zeker groot genoeg voor het maximum van 30 dat Bassie hanteert. Ga hier zeker vaker spelen. Wel in ander tenue aangezien een bezoeker van de tennisclub zich het apezuur schrok toen er iemand met een FIOD vest binnen kwam via de keuken naar de kantine. :cool:
 
Bedankt voor je verslag! Tot hoe groot wordt het uitgebreid weet je dat?

Interessant dat hij geen pauze tijd hanteert! :D Wij geven daar ook voorkeur aan zodat we in het veld op een rustig moment wat kunnen eten om gewoon continu door te gaan. Al is het met deze temperaturen geen slecht plan er wel even af te stappen ;)
 
Leuk om te lezen Akita, ga daar zeker eens kijken. Zijn de "muren" van de huisjes cheap-ass partytent zeil? Dan vraag ik me af hoe lang dat goed blijft...
 
De meeste huisjes houden de bb's netjes tegen. Bij twee bleek dat niet het geval te zijn, en naar ik heb begrepen worden die binnenkort dan ook vervangen / aangepast.

De uitbreiding van het veld in Emmeloord maakt het tenminste (zoals ik het zelf kon bekijken) 2 x zo groot. De nieuwe velden die later nog komen in het noorden en oosten variëren qua grootte. Dus ben zelf ook zeer benieuwd. Mooiste is dat ikzelf in Friesland woon en het enige wat hier zit is Leeuwarden. Volgens mij zit in Groningen helemaal niets qua airsoft velden dus die uitbreiding is helemaal mooi voor mijn oosterburen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en Robin2k7
Hoewel nog niet alles klaar was (aannemer moest op vakantie) konden we gebruik maken van douches, toilet, kantine van de tennisclub en natuurlijk de keuken en bar.

Waar laat je dan je replica's etc?
 
Je zit op een binnenplaats. Hekwerk waar je binnen komt en we moesten door de keuken om de kantine en de toiletten te bereiken. De binnenplaats waar je zit is verder niet toegankelijk.
 
Ik ga hier binnenkort ook maar eens kijken. Toeval wil dat ik op 600 meter afstand van dit veld woon :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Akita
Op de binnenplaats staan partytenten met tafels en stoelen. Tevens is er een oversized carport met tafels en stoelen.
 
. Volgens mij zit in Groningen helemaal niets qua airsoft velden dus die uitbreiding is helemaal mooi voor mijn oosterburen.

Er zit een veld in Gasselte. Alhoewel dat volgens mij technisch Drenthe is? Maar is dichtbij genoeg voor de stadjers.
 
Bedankt voor de review Akita.
Het '''kleine'' veld schok me eigenlijk eerst vooral af, maar na je review klinkt dit al een heel stuk interessanter.
En gezien de afstand zou dit bij goed bevallen een ''thuisbasis'' kunnen worden.
 
Bedankt voor de review Akita.
Het '''kleine'' veld schok me eigenlijk eerst vooral af, maar na je review klinkt dit al een heel stuk interessanter.
En gezien de afstand zou dit bij goed bevallen een ''thuisbasis'' kunnen worden.

trek maar eens aan de bel als je die kant wil op gaan. misschien dat ik mee kan.
 
haha ik was je nog niet vergeten ;)
Juist met het lezen van deze dacht ik al van owja mooi dichtbij voor iedereen kunnen we best eens samen doen.
 
Net gelezen dat ze nu op vrijdagavond pistol only skirms gaan organiseren. Ook op donderdag vrije inloop avonden waarin je kan knutselen en testen met je buks.

Voor specifieke data en het hoe en wat check hun FB pagina of hun website.

Ter info.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kevinvr
Klopt.
Ik ben van plan samen met Eviltwin en oudere broer hier vrijdagavond aan de pistol only deel te gaan nemen.

Nog andere mensen die mee gaan?
@Paranoid
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Klopt.
Ik ben van plan samen met Eviltwin en oudere broer hier vrijdagavond aan de pistol only deel te gaan nemen.

Nog andere mensen die mee gaan?
@Paranoid

Ligt geheel aan of het beetje fatsoenlijke tijd is, werk namelijk momenteel in groningen en het is aardig eindje rijden :p
maar kan opzich wel interesse!
 
Begint om 18:00 tot 22:00.
Kosten 12,50
Wat de daadwerkelijke speeltijden zijn weet ik niet
Zal daar van de week ff wat info over vragen
 
Word ook eens tijd dat ik mij daar laat zien.
Redelijk dichtbij en dan prima plaats om replica's af te stellen
 
Laatst bewerkt:
Reactie van skirmworld.

Beste,

Vaak zijn we zo rond half 6 aanwezig, maar om zeker te zijn zeggen we 6 uur. Zodra iedereen klaar is, mag iedereen van ons beginnen. Dus hoe sneller klaar, hoe sneller je kan beginnen.

En uiteraard, tot 22:00 uur mag er gespeeld worden!

Wij hebben geen vaste pauzes, dus als je toe bent aan wat drinken of eten, kun je gewoon het veld uitlopen en wat gaan nuttigen.

Met vriendelijke groet,

Roy van Ommen
SkirmWorld.nl