Nieuw probleem

Ravi

Member
4 feb 2022
14
6
Trophies
2
Ik neem de tech categorie een beetje over. Ik heb een nieuwe piston en onderdelen. Alleen schiet het replica 1x. Waarna je een hoge ‘whine’ hoort waarbij de piston helemaal naar achter blijft zitten. En daarna werkt deze niet meer tot ik de hele gearbox overhoop haal. Iemand hier ervaring mee? Na 6 keer uit elkaar en in elkaar lukt het me simpelweg niet.
 
Ik heb het denk ik gevonden, heb last van een simpele case of premature engagement. Ik kan alleen deze post niet verwijderen dus dacht ik laat het even weten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix en Peter
Zou kunnen, maar het klinkt heel erg alsof de piston klemt in de gearbox aan de achterzijde.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ravi
Zou kunnen, maar het klinkt heel erg alsof de piston klemt in de gearbox aan de achterzijde.

hmm ik zal dat zo even moeten nagaan. Mijn conclusie was dat de veer mogelijk te zwak was. De vorige eigenaar heeft een M120 veer dusdanig verkort dat hij de Nederlandse richtlijnen heeft (in tegen stelling tot de sector gear shortstroken). en dat ie dan bij een geupgrade build (13:1, shs high torque motor) niet snel genoeg op zn plek terug is voor de volgende run. Ik zie ook wear and tear op tand 1,2,4,5,6 en 14 van de piston. 1 en 2 snap ik wel maar 4,5,6?
 
Als de eerste tanden beschadigd zijn, gaan de tanden erna ook slijten. PME is inderdaad ook mogelijk. Check ook goed je angle of engagement. Welke motor heb je met die 13:1 gears? En wat voor batterij gebruik je?