Nieuw op de markt.6.44bb

Kpl1boon

Well-Known Member
30 nov 2018
81
30
Trophies
5
Kreeg net bericht van noveritch dat hij met grotere en zwaardere bb op de markt komt.
Is volgens hem veiliger ivm joule.
Hoe staan jullie daar tegen over.
 
Ja zag het filmpje net , vraag me af of de NABV toestaat dat er met grotere bb,s mag worden geschoten .

Vermoed van niet al is dat een gokje

Robin
 

Had hem idd in een topic geplaats.

Zijn redenering van groter oppervlakte dus minder snel penetratie geloof ik graag. wat dat betreft prima toch ivm veiligheid
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Ja zag het filmpje net , vraag me af of de NABV toestaat dat er met grotere bb,s mag worden geschoten .

Vast niet want ze hebben net met veel pijn en moeite die nieuwe regels er doorheen gekregen. Die stellen dat je in Nederland niet boven de 0.40g bbs mag schieten. Kan me niet voorstellen dat ze heel happig zijn om dat gelijk weer terug te draaien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Oh en waarom is 8mm niet van de grond gekomen als het zoveel beter en veiliger zou zijn.

Er zijn honderdduizend redenen te bedenken waarom iets niet of wel van de grond komt. Net even iets te makkelijk om te roepen 'ohh 8mm lukte het niet, dus waarom Nov wel met 6.44?!' Geef het een kans, maar goed gezien het feit dat je (bijna) altijd een negatieve mening klaar hebt staan als het om Nov gaat verwacht ik daar ook niet al te veel van...
 
  • Leuk
Waarderingen: Colkap
Er zijn honderdduizend redenen te bedenken waarom iets niet of wel van de grond komt. Net even iets te makkelijk om te roepen 'ohh 8mm lukte het niet, dus waarom Nov wel met 6.44?!' Geef het een kans, maar goed gezien het feit dat je (bijna) altijd een negatieve mening klaar hebt staan als het om Nov gaat verwacht ik daar ook niet al te veel van...

Realistisch is wat anders dan negatief en dan nog blijkbaar mag je alleen maar een positieve mening hebben over iets? Weet je wat het ook is, elke product dat Nov op de markt zit wordt meteen verheerlijkt alsof het iets magisch en speciaals is wat niet overtroffen kan worden en wanneer je er dan tegen in gaat krijg je meteen te horen dat je een Nov-hater bent of alleen maar negatief doet (zie self build vs SSG24 of SSP1 is KJW hicapa met nul upgrades). Het blijft heel simpel, hij verkoopt 2 rebranded replica's en nu dan een vooralsnog gimmick, wat eerder is geprobeerd, maar niet van de grond gekomen is omdat het waarschijnlijk niet zo goed was als hij doet geloven.
Ik zie wel wat er gaat gebeuren, maar zoals altijd, eerst zien dan geloven. Het veiligheidsaspect is gewoon prima en hopelijk voor de kopers leidt de performance er niet onder. Desondanks alles, niet toegestaan in Nederland.
 
Als het zou mogen ,zo ik het zeker proberen,is gewoon een upgrade,ben benieuwd wat er bij de NABV weg komt...
 
Realistisch is wat anders dan negatief en dan nog blijkbaar mag je alleen maar een positieve mening hebben over iets? Weet je wat het ook is, elke product dat Nov op de markt zit wordt meteen verheerlijkt alsof het iets magisch en speciaals is wat niet overtroffen kan worden en wanneer je er dan tegen in gaat krijg je meteen te horen dat je een Nov-hater bent of alleen maar negatief doet (zie self build vs SSG24 of SSP1 is KJW hicapa met nul upgrades). Het blijft heel simpel, hij verkoopt 2 rebranded replica's en nu dan een vooralsnog gimmick, wat eerder is geprobeerd, maar niet van de grond gekomen is omdat het waarschijnlijk niet zo goed was als hij doet geloven.
Ik zie wel wat er gaat gebeuren, maar zoals altijd, eerst zien dan geloven. Het veiligheidsaspect is gewoon prima en hopelijk voor de kopers leidt de performance er niet onder. Desondanks alles, niet toegestaan in Nederland.
Is ook toe te passen op vsr10
 
Sws zal je echt hoop moeten veranderen aan je replica om 6.44 met constante joule waardes te kunnen schieten. Te beginnen met een totaal andere barrel die waarschijnlijk alleen Nov zelf op de markt brengt qua diameter. Daarnaast zal de cilinderinhoud ook vergroot moeten worden ivm de grotere barrel en dus meer lucht nodig achter de BB voor constante joule waardes. Ik zie zelf een hele hoop heisa en gedoe.

(En daarnaast is in de NL wetgeving voor zover ik weet alleen expliciet 6mm toegestaan)
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Nov is een ontzettend slimme marketer, maar het is totaal irrelevant voor de Nederlandse markt.
het is geen 6mm dus het mag niet, het is niet bio dus het mag niet, het is veel te zwaar dus het mag niet. 0,58gr bb's houden bovendien hun energie veel meer vast, dus zouden op afstand veel harder aankomen dan een lichtere bb. Bijvoorbeeld (ik heb niet de precieze berekening) een 0,4 gr bb heeft op 50 meter nog 1 Joule energie (van de 2,2 J), dan zou een 0,58 nog 1.4 J hebben. Jij dacht dat mensen nu al klaagden? Wacht maar totdat ze dit voor hun kanus krijgen.

Je bent bovendien geheel 100% afhankelijk van de heer Nov als je dit systeem gebruikt, van de loop tot de bb. Goede business om je eigen 'monopolie' zo te maken (dat meen ik serieus), maar het niet niet een goede ontwikkeling voor de airsoftsport. Bovendien betwijfel ik of je hier nu echt zoveel mee wint. Ja je schiet waarschijnlijk verder, maar hoeveel verder? Bovendien zal je bb veel langzamer gaan. Je zal dus misschien iemand op 100 meter kunnen raken, maar omdat je bb zo langzaam gaat zal deze echt een tijdje moeten blijven zitten wil je kunnen raken. Kortom: er zijn goede redenen om skeptisch te zijn buiten dat dit systeem niet in Nederland mag.
 
(En daarnaast is in de NL wetgeving voor zover ik weet alleen expliciet 6mm toegestaan)

wetgever stelt geen eis aan "kaliber" munitie. Alleen de NABV stelt hier een 6mm eis aan. Dus de NABV moet hier genoeg inzien om HR/statuten aan te passen naar 6mm en 6,44mm. Die kans is verwaarloosbaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: JWieleman
De reden waarom er toen ter tijd voor is gekozen om airsoft te limiteren op 6mm bb is het feit dat er in 8mm geen bio beschikbaar was (en nog steeds niet overigens)
Verder geldt ook voor de 6.44 dat zonder certificaat dat ze officieel geen bio zijn, ook al beweerd de verkoper van wel.

Verder voegt de 6.44 niks toe. De enige reden waarom deze groter zijn is om ze zwaarder te maken. Zoals anderen al berekend hebben schiet een 6.44 niet verder en nauwkeuriger bij een gelijke joule waarde. Echter werkt het wel als men een joulecreep set up toepast en laat dat nou juist de ssg24 zijn.
Mijn mening: de 6.44 is vooral een markteting gimmick die enkel werkt zolang men niet met joules test als men met fps test dan kan er gecreept worden en werkt het wel. Probleem echter is dat geen enkele fps tester de joule waardes zal geven van een 6.44. Ook fps testen met een 6mm bb en daarna schieten met 6.44 is puur cheaten.
Ook de claim van minder verwondingen is een grappige, ja er zal minder penetrerende kracht zijn, echter zal dit gepaard gaan met hogere pijn.

Persoonlijk ben ik blij dat de eerste belgische orga (crimi-events) de 6.44 al verboden heeft, ook in GB wordt het ogenschijnlijk veel geband. Ben ik blij om en dat er nog velen mogen volgen.
 
Vind zelf dat een wildgroei van kalibers en gewichten de consument (compatibility), regelgeving en de sport niet ten goede komt. Lijkt me beter om gewoon 1 standaard aan te houden en alle innovatie daar omheen te doen.
 
Het is toch heel simpel; .40 is het max gewicht waarmee wij mogen schieten. 6.44bbs zijn niet Bio.

Nuff said/
 
  • Leuk
Waarderingen: Ome_Philip
Het is toch heel simpel; .40 is het max gewicht waarmee wij mogen schieten. 6.44bbs zijn niet Bio.

Nuff said/

Ja het mag niet, maar desondanks is een discussie over het onderwerp wel zinvol, zeker voor mensen die in landen spelen waar men dit kan tegenkomen, waar ik dus wel bij wil zeggen dat het installeren van dit systeem in Nederland dus ook verboden is, zelfs als je er in Nederland niet mee speelt.
 
Ja het mag niet, maar desondanks is een discussie over het onderwerp wel zinvol, zeker voor mensen die in landen spelen waar men dit kan tegenkomen, waar ik dus wel bij wil zeggen dat het installeren van dit systeem in Nederland dus ook verboden is, zelfs als je er in Nederland niet mee speelt.

Ik zie in de WWM, regeling WM en de regels van het NABV niet staan, dat het verboden is een systeem als deze te installeren of te hebben. Dat je er niet mee mag skirmen is duidelijk. :)
 
Ik zie in de WWM, regeling WM en de regels van het NABV niet staan, dat het verboden is een systeem als deze te installeren of te hebben. Dat je er niet mee mag skirmen is duidelijk. :)

Huishoudelijk regelement nabv artikel 2 punt 2
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix