Nieuw hier! Hulp nodig bij beginnen.

Ik verkondig geen onzin. Ik snap dat jullie graag iedereen bij de NABV willen onderbrengen (toevallig aandelen in de NABV?) Maar ik durf objectief te zijn en ook de andere mogelijkheden te laten zien welke mogelijk binnenkort komen.
Zo kan de beginner zelf kiezen om even te wachten of een half jaar minimaal aan de NABV vast te zitten. Maar gezien de grote weerstand die jullie geven op mijn objectiviteit lijkt het er haast wel op alsof wanneer je lid wordt van de NABV er dan ook addertje onder het gras zit.
Nu weet ik zelf dat dat wel mee valt op kleine beperkingen na, maar gezien de reacties wekt dat iets anders op.

Ik denk dat het een tweeledig verhaal is, want er is op het moment een (klein) groepje dat wel een dusdanige haat tegen de NABV heeft gegenereerd dat de de extremen steeds groter worden en de discussies steeds heftiger. Daar heeft een beginner helemaal niks aan.

Wat je zegt kan waar zijn, maar is zeker nog geen werkelijkheid. Er wordt al ruime tijd geroepen dat er een alternatief voor het lidmaatschap bij de NABV komt, maar tot nu toe is het enkel nog toekomstmuziek. Als iemand NU wil gaan airsoften, of in ieder geval zelf replica’s in z’n bezit wil hebben zal hij zich MOETEN aanmelden bij de NABV. Ja misschien is dat over een paar weken/maanden/jaren anders en wat mij betreft moet/mag/kan je iemand daar best over informeren, maar het is zeker geen zekerheid dat het gaat veranderen.

Persoonlijk heb ik niet zoveel met of tegen de NABV. Vind het al lang prima dat ik voor die €100,- per jaar m’n rotzooi gewoon thuis mag hebben zonder dat ik iedere replica individueel hoef te registreren oid. Daarnaast woon ik dicht bij het NAC en ga ik daar misschien 2 keer per jaar naartoe omdat het makkelijk en dichtbij is...

Maar nogmaals laten we nieuwe toetreders goed op weg helpen en ze zeker informeren over de mogelijkheden, maar wel met de volle waarheid....
 
Als je zover bent dat je gear gaat kopen kan ik je airsoft-legends.nl adviseren (met de code “GHOST” krijg je ook nog eens 5% korting!)
Kijk, alvast vooruitdenken :p
Ik ga zeker even een kijkje nemen!

Dank voor de introductie allemaal! De eerste skirm staat gepland bij The Dark Forrest, Ulicoten op 22 juni! Ik kijk er in ieder geval enorm naar uit.
Ik zal nog een plekje op het forum zoeken om de eerste ervaringen te delen.

Het stukje lidworden zien we na de eerste skirm wel. Als het leuk is maakt dat beetje geld me niet heel veel uit om eerlijk te zijn. Alles voor je hobby toch :p

Als je newbies wil knallen is 22 juni de kans :D
 
Laatst bewerkt:
Kijk, alvast vooruitdenken :p
Ik ga zeker even een kijkje nemen!

Dank voor de introductie allemaal! De eerste skirm staat gepland bij The Dark Forrest, Ulicoten op 22 juni! Ik kijk er in ieder geval enorm naar uit.
Ik zal nog een plekje op het forum zoeken om de eerste ervaringen te delen.

Het stukje lidworden zien we na de eerste skirm wel. Als het leuk is maakt dat beetje geld me niet heel veel uit om eerlijk te zijn. Alles voor je hobby toch :p

Als je newbies wil knallen is 22 juni de kans :D

Moet mijzelf even corrigeren... laten we zeggen dat “dingen veranderen” en de code is nu “Legends” de “Ghost” code werkt inmiddels niet meer...

Ben zelf ooit ook “begonnen” op Dark Forest, toen nog met Critical Hit. Vond het wel een leuk veld! Alvast heel veel plezier!!
 
@Joskovich,

Mijn 1e skrim was met De ACN intro skrim, op Dark Forest
inmiddels wat jaren verder en zelf lid en speel geregeld keer of 10 -12 per jaar (zowel binnen als buiten)
Mijn ervaring speel een 2-3 keer ergens op een veld (2 x buiten/ keertje binnen) en kijk hoe je het vind en ervaart.

Mocht je dan vaker willen en je gaat ergeren aan de huur kits stap je over en ga je zelf dingen kopen.
Mijn beste 1e 2 aankopen (eigen bril en gezichtsbescherming (mesh masker) totaal denk ik 30-35 euro
en een paar kisten (of zoiets hoge schoenen zeg maar i.v.m. bos enkels etc)

De rest lekker spelen genieten etc (ik ben er komend weekend 26ste mei al een keertje te vinden)

En zouden de @mods al die discussie en zooi ertussen niet gewoon kunnen weghalen.

S6 joskovich
 
Mijn 1e skrim was met De ACN intro skrim, op Dark Forest
inmiddels wat jaren verder en zelf lid en speel geregeld keer of 10 -12 per jaar (zowel binnen als buiten)
Mijn ervaring speel een 2-3 keer ergens op een veld (2 x buiten/ keertje binnen) en kijk hoe je het vind en ervaart.

Mocht je dan vaker willen en je gaat ergeren aan de huur kits stap je over en ga je zelf dingen kopen.
Mijn beste 1e 2 aankopen (eigen bril en gezichtsbescherming (mesh masker) totaal denk ik 30-35 euro
en een paar kisten (of zoiets hoge schoenen zeg maar i.v.m. bos enkels etc)

De rest lekker spelen genieten etc (ik ben er komend weekend 26ste mei al een keertje te vinden)

En zouden de @mods al die discussie en zooi ertussen niet gewoon kunnen weghalen.

S6 joskovich

De 22e gaan we in Ulicoten Dark Forrest meedoen! Heb er zin in!
 
  • Leuk
Waarderingen: Dodgy
@Joskovich,

Mijn ervaring speel een 2-3 keer ergens op een veld (2 x buiten/ keertje binnen) en kijk hoe je het vind en ervaart.

S6 joskovich

Oneens, na 1x airsoften had ik gelijk mijn pas aangevraagd ;). Na 3,5 jaar nog geen seconde spijt gehad.
 
Ik verkondig geen onzin. Ik snap dat jullie graag iedereen bij de NABV willen onderbrengen (toevallig aandelen in de NABV?) Maar ik durf objectief te zijn en ook de andere mogelijkheden te laten zien welke mogelijk binnenkort komen.
Zo kan de beginner zelf kiezen om even te wachten of een half jaar minimaal aan de NABV vast te zitten. Maar gezien de grote weerstand die jullie geven op mijn objectiviteit lijkt het er haast wel op alsof wanneer je lid wordt van de NABV er dan ook addertje onder het gras zit.
Nu weet ik zelf dat dat wel mee valt op kleine beperkingen na, maar gezien de reacties wekt dat iets anders op.

Voor de wetgever en ons wordt het er echt niet beter op. Justitie moet zijn werknemers maar eerst informeren over het hele fenomeen airsoft, voordat er nieuwe stappen ondernomen worden. En aangezien dat nog niet het geval is, kan er beter mee gewacht worden.

Sorry voor de ''off topic reactie'', maar ik moest hier wel even op inspringen.
 
Oneens, na 1x airsoften had ik gelijk mijn pas aangevraagd ;). Na 3,5 jaar nog geen seconde spijt gehad.

Ik zou dat achteraf ook niet hebben gehad (maar er zijn er ook zoveel die alles kopen 2 3 keer skrimmen en dan toch niet door willen etc.
die zijn er ook genoeg. tevens leer je door paar keer spelen ook jouw speelstijl kennen (en kan je daarop een beetje je load out gaan kiezen :)
 
Wel relevant.
Zoals ik aangaf kan de beginner er voor kiezen om nog niet lid te worden en dan na de uitspraak te kiezen wat hij wil.
Mark Seijkens van de NABV gaf aan dat door de uitspraak het ook kan zijn dat het in cat IV komt. Nou daar zit je dan als beginneling, geld uitgegeven voor iets wat met paar weken wachten niet nodig was geweest en dat geld dus besteed had kunnen worden aan uitrusting.


Ik reageer even op deze post, ook al is ie wat ouder, want ik moet wat zaken rechtzetten....

A) ik ben Moderator op het forum van de NABV, en Ledenraadslid sinds de afgelopen verkiezing...ik ben dus niet van de nabv.. significant detail...

B) ik heb de mogelijkheid van een catIV constructie idd benoemd, maar niet in de context zoals jij hem hier suggereerd...




het volgende is wat ik over die kwestie graag nog op persoonlijke titel kwijt wil... #rant


van alles wat er naar de klote kan gaan door die rechtzaak, kan je hopen dat ze dat (catIV) doen, dan hebben we tenminste nog de meeste kans op een eenvoudige manier om als speler te kunnen spelen...... maar dat zal nooit en te nimmer in die rechtzaak geregeld gaan worden.... dat zal dan waarschijnlijk weer een lang en moeilijk proces worden, want dat zou een aanpassing behoeven van de WWM en CWM... tussentijds zou airsoft weer illigaal zijn in nl..... dat zoiets een aantal jaar zou gaan duren is geen ondenkbare termijn....

ook een persoonlijke vrijstelling zit ik niet op te wachten... de maximale wettelijke termijn daarvan is 5 jaar weliswaar.. maar kan evengoed 6 maanden worden... dat weet je simpelweg niet.. bovendien moet elk van de bijna 20.000 leden afzonderlijk behandeld gaan worden... je mag zelf inschatten hoe soepel je verwacht dat het gaat lopen...

even voor de juiste beeldvorming... en op basis van wat ik weet over de eis...
als deze beste man de zaak wint... heeft hij zijn persoonlijke vrijstelling gekregen, omdat de door het ministerie erkende vereniging verhaal zogezegd onwettig wordt verklaard.
dat impliceerd dat elk lid dan zelf ook op persoonlijke titel die vrijstelling moet gaan aanvragen... (veel plezier daarmee...)
dat is niet bepaald in het belang van de airsofter in nederland... hooguit voor een aantal mensen die zich niet kunnen vinden in de huidge constructie....
dat catIV verhaal is dan een van de vele mogelijkheden die men zou kunnen toepassen, als ze besluiten de airsofter in dat geval tegemoet te willen komen... heel mischien...

Ik ben het dan niet altijd eens met de nabv, maar het is IMHO nog steeds de meest makkelijke en goedkope optie om zaken onder de huidige regelgeving te realiseren...
de kans dat deze rechtzaak ervoor zorgt dat je aanmelding bij de nabv weggegooid geld is, is in mijn optiek nihil... gelukkig maar.... ik ben zelf niet blij ermee, en wacht met smart de uitspraak af, zodat dit soort verhalen voorlopig van de baan zijn...
ik kan ook niet begrijpen dat 1 persoon, voor zijn eigen gewin, alles wat er opgebouwd is graag wil afbreken, en dan doet alsof hij iedereen daar een dienst mee bewijst....

mijn advies aan deze nieuwe speler is dan ook, meld je gerust aan...

deze week komt er een uitspraak, als die niet doorgeschoven wordt naar de hoge raad tenminste...
 
Laatst bewerkt: