Nieuw hier! Hulp nodig bij beginnen.

Joskovich

Member
13 mei 2019
5
5
Trophies
2
Hallo lieve mensen,
Mijn naam is Jos, 23 jaar en kom uit een dorpje dichtbij Breda. Ik en mijn broer Niek willen graag kijken of Airsoft een leuke hobby is voor ons (wat ik natuurlijk denk van wel).
Ik kijk regelmatig video's van Silo Entertainment (die we waarschijnlijk allemaal wel kennen) en van Airsoft Club Nederland.

Nu hebben ik en mijn broer besloten om binnenkort mee te doen aan een evenement. We hebben helaas geen gear, zijn nog niet aangesloten bij de NABV (omdat we graag eerst een ervaring willen hebben) en geen idee waar we de eerste skirms moeten zoeken.

Zou iemand ons hierbij op weg kunnen helpen? Qua skirms hoopte we op de wat 'echtere' evenementen waar de hobbyisten zich bevinden en niet de airsoft uitjes die ze bijvoorbeeld met een vrijgezellenfeest doen. Is dit laatste een rare vraag?

Hartelijk dank van iemand die er werkgelijkwaar niets meer dan YouTube vanaf weet!

Groetjes Jos
 
Welkom op het forum!

Ik kijk regelmatig video's van Silo Entertainment

Dank de man voor de introductie tot de sport en doe voor de rest niks na wat hij doet. De beste man is niet altijd het beste voorbeeld van de sport met zijn ultra cringeworthy titels en video's

Ik heb bijna alles wat je moet weten als beginner opgeschreven, ook hoe je eens een skirm uit kan proberen voordat je echt het diepe ingaat.

https://www.airsoftclubnederland.nl/community/threads/maffos-beginners-handleiding-tot-airsoft.3471/

succes, mocht je na het lezen nog meer vragen hebben dan hoor ik die graag.
 
Welkom!

Dorpje dicht bij Breda. Teteringen? Nooit genoeg Brabo's!
 
@Joskovich wacht nog maar even met je NABV pas. Mogelijk is er straks een 2e optie. Ik begreep van Mark Seikens (mod bij NABV) dat er voor eind mei een rechtszaak is die het geheel kan veranderen.
 
@Joskovich wacht nog maar even met je NABV pas. Mogelijk is er straks een 2e optie. Ik begreep van Mark Seikens (mod bij NABV) dat er voor eind mei een rechtszaak is die het geheel kan veranderen.

Ben toch wel benieuwd wat er dan gaat veranderen :O
 
Welkom.

Naar ik heb begrepen wil men er door krijgen dat lidmaatschap van de NABV niet meer verplicht is als je wilt airsoften. Eenzelfde rechtszaak is een aantal jaren geleden tegen de KNSA gevoerd en toen heeft de rechter bepaald dat je niet gedwongen kunt worden verplicht lid te worden van een vereniging . Bij positieve uitspraak kun je dan gewoon spelen met een ontheffing van de politie (even kort samengevat).
 
  • Leuk
Waarderingen: Bats en Toothpick
Welkom op het forum!



Dank de man voor de introductie tot de sport en doe voor de rest niks na wat hij doet. De beste man is niet altijd het beste voorbeeld van de sport met zijn ultra cringeworthy titels en video's

Ik heb bijna alles wat je moet weten als beginner opgeschreven, ook hoe je eens een skirm uit kan proberen voordat je echt het diepe ingaat.

https://www.airsoftclubnederland.nl/community/threads/maffos-beginners-handleiding-tot-airsoft.3471/

succes, mocht je na het lezen nog meer vragen hebben dan hoor ik die graag.

Thanks! Ik ga even dit lezen! :)
 
@Joskovich wacht nog maar even met je NABV pas. Mogelijk is er straks een 2e optie. Ik begreep van Mark Seikens (mod bij NABV) dat er voor eind mei een rechtszaak is die het geheel kan veranderen.

Vind dit nou niet de plek om dit te melden of het advies dat je aan een startende airsofter moet geven.

"Mogelijk is er straks een tweede optie." "een rechtszaak voor eind mei" "gewoon spelen met een ontheffing"

Die rechtszaak die nog moet beginnen is niet binnen een maand klaar. ALS ze die winnen, dan is ook de politie nog niet klaar met de zogenaamde mogelijke ontheffing, waarover jij spreekt, die na uitspraak moet worden opgezet en hoop niet voor je dat het een kopie wordt van die voor vuurwapens. Verder is het mogelijk dat de verantwoordelijkheid meer naar de individu schuiven. Lees; mogelijk meer eisen/controle aan opslag/controle/etc.

Zijn of haar VOG zullen ze altijd nog nodig, dan is het alleen de € 45,00 voor NABV voor het resterende jaar.
Ga je daarom je airsoft uitstellen?

Gewoon lekker nog iedereen zijn NABV lidmaatschap aanvragen en dan kijken we wel voor 2020.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix en Maffo
Als persoon pas aanvraagd zit hij er gelijk tot einde jaar aan vast. Dat er zaken kunnen gaan verandere is wel fijn om te weten alvorens je een verplichting tot het einde van het jaar afsluit.

Verder is het mogelijk dat de verantwoordelijkheid meer naar de individu schuiven. Lees; mogelijk meer eisen/controle aan opslag/controle/etc.
Dit zijn aannames ik kan ook allemaal mooi weer verhalen ophangen maar het is gewoon afwachten hoe dat uit gaat pakken

Zijn of haar VOG zullen ze altijd nog nodig, dan is het alleen de € 45,00 voor NABV voor het resterende jaar.
Ga je daarom je airsoft uitstellen?
Met ontheffing is er geen VOG nodig. Die veiligheidsscreening zit bij de 80,- voor 5 jaar ontheffing in.
 
Leuk verhaal Toothpick, nog steeds niet relevant voor een beginner. Maak een losse post ipv het in de intropost van 1 persoon zetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix en Dodgy
Wel relevant.
Zoals ik aangaf kan de beginner er voor kiezen om nog niet lid te worden en dan na de uitspraak te kiezen wat hij wil.
Mark Seijkens van de NABV gaf aan dat door de uitspraak het ook kan zijn dat het in cat IV komt. Nou daar zit je dan als beginneling, geld uitgegeven voor iets wat met paar weken wachten niet nodig was geweest en dat geld dus besteed had kunnen worden aan uitrusting.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Welkom!

Als beginner zou ik zeggen pak een huurset en ga het beleven :)

De eerste keer maakt je gear allemaal namelijk nog niet zoveel uit...

Bij jullie in de buurt zit Dark Forest, best een leuk veld heb er alleen nog nooit gespeeld met de huidige orga... als je gelijk wat serieuzers zoekt is Bunker Hill erg gaaf (wij spelen daar zo’n beetje elke maand). Overigens kan je via de NABV site ook alle open skirms vinden.

Als je zover bent dat je gear gaat kopen kan ik je airsoft-legends.nl adviseren (met de code “GHOST” krijg je ook nog eens 5% korting!)

In ieder geval vast veel plezier!

Groet,
Peter
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7 en Dodgy
Deze intro is nog geen nabv lid, de meeste die aanmelden wel, en ik weet dan sinds kort dat de rechtszaak eind van deze maand is dus daardoor ook niet eerder de info om andere nieuwe niet nabv leden te informeren
 
Wel relevant.
Nou daar zit je dan als beginneling, geld uitgegeven voor iets wat met paar weken wachten niet nodig was geweest en dat geld dus besteed had kunnen worden aan uitrusting.

€ 45,00 :D

Dat geven de meeste uit aan vette hap op een dag.;)
 
Ik verkondig geen onzin. Ik snap dat jullie graag iedereen bij de NABV willen onderbrengen (toevallig aandelen in de NABV?) Maar ik durf objectief te zijn en ook de andere mogelijkheden te laten zien welke mogelijk binnenkort komen.
Zo kan de beginner zelf kiezen om even te wachten of een half jaar minimaal aan de NABV vast te zitten. Maar gezien de grote weerstand die jullie geven op mijn objectiviteit lijkt het er haast wel op alsof wanneer je lid wordt van de NABV er dan ook addertje onder het gras zit.
Nu weet ik zelf dat dat wel mee valt op kleine beperkingen na, maar gezien de reacties wekt dat iets anders op.
 
Ik ben het helemaal eens qua transparantie. Maar nog meer met @Maffo namelijk dat dit niet de plek is. Je hebt namelijk nog steeds niets bij nieuws iets gepost hierover. Typ dan daar een heel verhaal en ga dan bij ieder voorstel bericht ( met terugwerkende kracht :p) iedereen informeren over deze tweede optie.

Het voelt mij juist dat er een soort weerstand is tegen NABV vanwege de slechte communicatie vanuit hun (mee eens) en wat er daar allemaal als beleid wordt aangenomen zonder voldoende inspraak (volgens sommige). Maar wat bijna nooit wordt besproken is alle hete hangijzers die zij uit het vuur halen voor ons.

Allemaal roepen dat het beter zou zijn zonder NABV zonder concreet te weten wat het alternatief wordt is gewoon dom.

Maar ik stel voor dat we hier stoppen met deze discussie ( anders krijgt hij een verkeerd beeld van dit mooie forum en de prachtige discussies.)
Open anders even een nieuwe topic bij nieuws, hang er gelijk een poll aan en we kunnen verder. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Maffo en Bats