Nieuw groot outdoorterrein bij Landgraaf

hoi guido
welkom hiero buiten de extra regels voor de sniper zijn jullie ook van plan om extra regels voor een dmr te gaan?
 
Dit veld is niet ver bij mij vandaan en ik zal er ook zeker eens een skirm willen spelen.
 
Ik was er gister nog naar op zoek of er al nieuws over was.
Kan niet wachten (woon er 5 km vanaf)
hoi guido
welkom hiero buiten de extra regels voor de sniper zijn jullie ook van plan om extra regels voor een dmr te gaan?

Hele goede vraag, hier zijn we wel mee bezig. Ook wij houden de forums zoveel mogelijk in de gaten en zolang het binnen de richtlijnen van de NABV reglement past, willen wij een aantal zaken aanpakken.
Kijkend naar de Sniper, wij willen snipers verplichten een side-arm te laten gebruiken. Snipers zullen bij ons geen gebruik mogen maken van de pangregel voor SBA en zullen zij binnen de 15mtr moeten overgaan tot hun side-arm. Of dit ook toepasbaar is voor DMR, mij lijkt dit wel. Maar graag hoor ik wat jullie hier van vinden, misschien hebben jullie wel andere ideeën...ik hoor ze graag aan, kan alleen niet beloven dat ze meegenomen gaan worden. Even ter zijde, het blijft ook een mooi terrein voor snipers. Al zullen wij de aantallen beperken. Meteen een vraag aan jullie, hoeveel snipers zouden jullie als max pakken bij bijvoorbeeld 100 pax, en 150 pax?

We hebben een aantal verzoeken uitstaan bij de NABV, waar wij denken winst uit te kunnen halen. Als we toestemming krijgen, zal ik zaken nader kunnen verklaren. Een van de zaken wat wij sowieso willen tackelen is het feit dat marshalls te zichtbaar zijn en meestal verraden waar een happening gaat plaatsvinden. Wij zullen zo als we altijd doen, lopen in zwarte kleding met ons logo voor en achterop rondlopen, wel zullen bijvoorbeeld de fotograaf e.d. in fluoriserend vestjes lopen. Dus we zijn wel herkenbaar als marshall maar niet te opzichtig. En ja ik weet dat we dan het risico lopen vaker een HIT te moeten nemen, maar dat hebben we graag voor de beleving over.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vladimir en Sadiek
Ik heb nergens iets van gif oid genoemd ;) Ik doelde meer op het kolengruis/kolenresten. Tuurlijk is het terrein goed begaanbaar (ik kom oorspronkelijk uit de regio, dus ken het terrein), wat ik bedoelde wat dat je met regen ed in de zwarte drap staat (kolen gaan slecht van kleding ed) en met.kruk droog weer heb je last van kolengruis wat letterlijk overal in gaat zitten. Buiten dit om, lijkt het me een vet veld. Maar mij ga je er helaas niet zien (oa door afstand, woon in rotterdam).

Welke extra regels gaan jullie hanteren met snipers?

Henny, ik spreek ook niemand persoonlijk aan he!! Het ging om mogelijke vervuilde grond, dat hebben we gelukkig niet. Wij zouden er anders ook nooit gaan spelen.
Trouwens Rotterdam naar Limboland is niet echt ver hoor...Ik ben als airsofter zelf wel verder gewend, maar toen was er nog niks in NL.

Over de extra regels, ik heb net nog even geantwoord op nagenoeg dezelfde vraag. Oh nee, die ging over DMR, echter zit jouw antwoord er ook in.
 
Henny, ik spreek ook niemand persoonlijk aan he!! Het ging om mogelijke vervuilde grond, dat hebben we gelukkig niet. Wij zouden er anders ook nooit gaan spelen.
Trouwens Rotterdam naar Limboland is niet echt ver hoor...Ik ben als airsofter zelf wel verder gewend, maar toen was er nog niks in NL.

Over de extra regels, ik heb net nog even geantwoord op nagenoeg dezelfde vraag. Oh nee, die ging over DMR, echter zit jouw antwoord er ook in.

Kijk, een top antwoordt. Ik rij geregeld lange afstanden hoor ;) Nogmaals, ben benieuwd hoe het wordt daar
 
  • Leuk
Waarderingen: Guido van Malde
Meteen een vraag aan jullie, hoeveel snipers zouden jullie als max pakken bij bijvoorbeeld 100 pax, en 150 pax?

10% lijkt mij prima. Dat is 5 per kant bij de 100, en 7,5 bij 150. Hoe je die laatste sniper gaat opdelen laat ik aan jullie over. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: qlymax
Wel eens leuk om toe te passen.
ervaring vanuit CQB leert mij dat het een leuk idee kan zijn maar op het moment dat 1 team alle snipers heeft zou je prima het andere team in een hoek kunnen drukken!

Ik heb nog niet naar jullie veld gekeken maar tot nu toe heb ik 1 probleem gehad bij bijna elk veld dat ik heb gezien en dat is dat je vast in een hoek wordt gedrukt! zijn jullie ook bezig met het veld design om dit probleem zo minimaal mogelijk te houden?
 
ervaring vanuit CQB leert mij dat het een leuk idee kan zijn maar op het moment dat 1 team alle snipers heeft zou je prima het andere team in een hoek kunnen drukken!

CQB en snipers?? Hoe werkbaar is dat?

Daarnaast ging het er hier om dat 1 van de snipers die zombierol krijgt (soort kameleon). Niet dat iedereen dit heeft en alle Snipers inderdaad in 1 team zitten
 
De snipers,ik denk dat er op 100 tot 150 pax wel wat meer snipers per kant mogen meespelen.
Ik zet in op 20%.
Dan moeten beide partijen om vooruitgang te boeken strategisch met hun resources omgaan en o.a.hun snipers zo slim mogelijk plaatsen.
Leuke uitdaging voor de SL's.
 
ervaring vanuit CQB leert mij dat het een leuk idee kan zijn maar op het moment dat 1 team alle snipers heeft zou je prima het andere team in een hoek kunnen drukken!

Ik heb nog niet naar jullie veld gekeken maar tot nu toe heb ik 1 probleem gehad bij bijna elk veld dat ik heb gezien en dat is dat je vast in een hoek wordt gedrukt! zijn jullie ook bezig met het veld design om dit probleem zo minimaal mogelijk te houden?

Ja daar zijn we zeker mee bezig, wat we niet willen is alle mogelijkheden blokkeren voor snipers want ook zij verdienen een mooi terrein. Wat we wel doen is schootslijnen breken of extra naderings routes creëren. Voor sniper jagers moet het mogelijk zijn om daadwerkelijk ook te naderen, vandaar ook de regel dat een sniper geen pangregel mag gebruiken voor zijn SBA, maar binnen de 15mtr moet overgaan op zijn side-arm. Gaat ons dat meteen lukken, denk het niet. Maar elke week zullen we verbeteringen aanbrengen en feedback vragen aan spelers. Ten slotte is het een groot terrein met zo ontzettend veel mogelijkheden, welke de juiste zijn pffff daar zijn we nog lang niet uit.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Vladimir
Ik ben het met Maffo eens 10% op 100 en 150 man is meer dan genoeg, dan moet je ze nog werkelijk tactisch inzetten zeker op grotere velden als je er 10 hebt kun je ze al met enige spacing uit elkaar zetten en een hele linie vast zetten met een groep snipers. Snipers horen een supporting rol te hebben niet een soort rambo.
 
CQB en snipers?? Hoe werkbaar is dat?

Daarnaast ging het er hier om dat 1 van de snipers die zombierol krijgt (soort kameleon). Niet dat iedereen dit heeft en alle Snipers inderdaad in 1 team zitten

het was ervaring met zombi spelers in een CQB omgeving, niet persee sniper spelers.
 
Wij willen voorkomen dat het een sniper heaven gaan worden. Enerzijds door snipers te beperken in aantallen en zullen snipers wat extra regels krijgen. Anderzijds zullen wij het terrein dusdanig opbouwen waardoor het voor iedereen een heaven gaat worden. Het terrein is te groot om ineens in te richten, daardoor zullen we elke week het terrein verder veranderen.
.

YES YES YES YES YES YES YES!!!! Niet dat ik tot nu toe nog vaak last heb gehad van snipers, ik vind het voor het gevoel van een skirm altijd zo idioot als er 30 snipers staan te koekeloeren in het team :p.

Het beperkt je opties enorm als assault speler om acties te maken als de enige gasten om je heen staan te turen door een scope, 20 meter achter de linie. Ben heel erg benieuwd hoe jullie dit gaan doen en wat de impact op de game is. Bij games als Project Reality is dit ook mooi gedaan. 2 snipers op een team van 64 spelers. Hierdoor krijg je als sniper ook een veel grotere rol en kan het team de sniper echt tactisch gaan inzetten.

Bedankt voor de andere informatie en opheldering!

Jullie krijgen bij mij in ieder geval al een stapel kudo's voor uberhaupt nadenken over dit fenomeen en hier al een beslissing over te nemen. Wat voor type skirms willen jullie gaan organiseren op dat terrein?
 
YES YES YES YES YES YES YES!!!! Niet dat ik tot nu toe nog vaak last heb gehad van snipers, ik vind het voor het gevoel van een skirm altijd zo idioot als er 30 snipers staan te koekeloeren in het team :p.

Het beperkt je opties enorm als assault speler om acties te maken als de enige gasten om je heen staan te turen door een scope, 20 meter achter de linie. Ben heel erg benieuwd hoe jullie dit gaan doen en wat de impact op de game is. Bij games als Project Reality is dit ook mooi gedaan. 2 snipers op een team van 64 spelers. Hierdoor krijg je als sniper ook een veel grotere rol en kan het team de sniper echt tactisch gaan inzetten.

Bedankt voor de andere informatie en opheldering!

Jullie krijgen bij mij in ieder geval al een stapel kudo's voor uberhaupt nadenken over dit fenomeen en hier al een beslissing over te nemen. Wat voor type skirms willen jullie gaan organiseren op dat terrein?

Type skirms zal eigenlijk allround worden, gedurende het jaar zullen we vooral variëren. Eerlijk is eerlijk, we zullen in het begin vooral bezig zijn met het verder inrichten van het terrein voordat we onze andere zieke ideeën gaan opstarten.
Hoe dan ook hebben wij eigenlijk altijd wel een scenario die wij toepassen waar meerdere opdrachten door elkaar en tegelijk lopen. Tactisch inzicht heb je bij ons wel nodig. Volgens mij hebben we alleen op verzoek een event dubbel gedraaid, maar een leuk spel-element gooien we er altijd wel in. Meestal lopen opdrachten ook gewoon door, wij onderbreken het spel niet maar gooien bijvoorbeeld door extra intell. Ik denk dat we meestal voor elk type speler wat hebben, zelf hou ik niet van campers maar ook voor hun creëren we altijd extra mogelijkheden. Oh ik zou nu zo graag al wat plannen op tafel willen gooien, maar je zult helaas geduld moeten hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jasper en Jan
Klinkt goed,vooral geen arcade gamestyle.
Dat vind ik ,en ik durf wel te zeggen velen met mij, niet echt mijn ding.
 
  • Leuk
Waarderingen: Guido van Malde
Geweldig dat je (@Guido van Malde) reageerd op de vragen van het forum! Ik ben erg benieuwd naar jullie veld en kom graag een kijkje nemen! Ook is de verbinding best goed te doen. Ik heb geen auto en zal dus gebruik maken van het OV, maar gelukkig is er in Landgraaf een station. :)

Over snipers blijft altijd een lastig punt. Ik heb onlangs mijn sniper verkocht omdat ik hem nooit gebruikte. Puur om de reden dat bij elke skirm 40% rond loopt met een sniper, en ik daar geen deel van wil zijn. Dus over naar de assault rifle :) Ik denk dat 10% snipers opzich goed is, maar bijvoorbeeld 1 of 2 per squad lijkt mij ook goed. (Komt in aantal gevallen op het zelfde aantal) Een oplossing voor het indelen lijkt mij een optie om tijdens het aanmelden een optie Sniper aan te kunnen klikken. De eerste X aantal mensen die dit doen zijn de snipers. De rest heeft dan pech.

Het probleem met snipers vind ik eigenlijk alleen aanwezig als ze denken Novritsch te zijn. En daardoor alleen het veld in rennen en schijt hebben aan hun teammates of objectives en lekker rond rennen en daarbij denkbeeldige punten per headshot krijgen. Hopelijk is er iets om deze speler te weren of te dwingen tactisch mee te doen. Want een goede tactische sniper geeft enorm veel macht over bepaalde situaties!

Verder over de vervuiling die er zou zijn, hoe zit het hiermee? Ik zag daar nog niks over langs komen, of ik moet dat gemist hebben. Als het klopt dat er kool afval op het land ligt zou dat een enorme afknapper zijn. En zou ik wellicht alleen in mijn oude DPM setje langskomen :p
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan