Nieuw groot outdoorterrein bij Landgraaf

campesteijn

Lima Charlie
27 jun 2014
1.267
896
Trophies
24
Het heeft even mogen duren, maar het lijkt er steeds meer op dat het dan toch echt gaat gebeuren!

Ik ben benieuwd!

Screenshot_20180119-110520.png
 
  • Leuk
Waarderingen: Sadiek
Ik was er gister nog naar op zoek of er al nieuws over was.
Kan niet wachten (woon er 5 km vanaf)
 
Argggg ik dacht mooi een terrein ter vervanging van RSL assendelft maar niets is minder waar Zuid limburg , te ver weg maar wel leuk voor de mensen die in de buurt wonen .
 
  • Leuk
Waarderingen: Jelle
Voor mij is het net zo ver als Gasselte en maar iets verder dan Daarle. Dus ik wil sowieso een keer kijken hier!
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Sowieso een + dat er terreinen bij komen ben benieuwd naar de reviews in de toekomst .
 
Ik ken het terrein wel een beetje, ik vindt het sowiso niet lekker km de hele dag door kolengruis/drap te lopen (oude mijn afval ed ligt er). Modder ed krijg ne makkelijk van je gear af, maar kolen is iets anders en zeker ook niet bepaald gezond (de stof). Ik werk in rotterdam en kom geregelt bij de EMO (kolenoverslag bedrijf). Als ik daar een uurtje ben geweest en snuit mn neus is het zwart, zal daar dus ook gebeuren.
Des al niet te min, wel tof dat er weer een terrein bij komt.
 
Ik ben benieuwd!!

@Henny_495 Dat is wel een interessante opmerking! :eek: Benieuwd of ze dat nog weg krijgen.
 
Ik ken het terrein wel een beetje, ik vindt het sowiso niet lekker km de hele dag door kolengruis/drap te lopen (oude mijn afval ed ligt er). Modder ed krijg ne makkelijk van je gear af, maar kolen is iets anders en zeker ook niet bepaald gezond (de stof). Ik werk in rotterdam en kom geregelt bij de EMO (kolenoverslag bedrijf). Als ik daar een uurtje ben geweest en snuit mn neus is het zwart, zal daar dus ook gebeuren.
Des al niet te min, wel tof dat er weer een terrein bij komt.
Met Henny eens. Kolengruis is niet erg gezond en ook niet goed voor de gear. En in combinatie met water is het helemaal geen pretje. Die drab krijg je bijna niet schoon. Dus inderdaad puntje van aandacht.
 
Ik ben benieuwd!!

@Henny_495 Dat is wel een interessante opmerking! :eek: Benieuwd of ze dat nog weg krijgen.

Kolengruis/afval krijg je niet weg, die grond is per difinitie al aangemerkt als vervuiling. Als je dat weg wilt halen moet je dus alles saneren wat in dit geval nooit gaat lukken wegens de omvang van het gehele terrein (niet alleen het veld). Bijv Snowworld landgraaf is gebouwd op een berg die de mijn daar heeft aangelegd (afvalberg van de mijnen).
 
ooohjeeej! Dan zit er niets anders op dan het een keer te gaan ervaren...
 
Op steenworp afstand van m'n ouderlijk huis (oké, paar kilometertjes, maar goed)! Volg het een beetje op Facebook en ben wel enthousiast! Aan de foto's te zien is het wel echt Sniper HEAVEN, dus ben wel benieuwd hoe ze dat een beetje tackelen, want dan ben ik er snel klaar mee.. ;)

Over die kolenopmerking schrik ik wel een beetje.. Zal de orga eens vragen in een iets later stadium hoe dit zit/what to do.

Zeker iets om in de gaten te blijven houden :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
The Chambers waar voorheen een Limburgse orga zat zou vervuild zijn.Dit bericht kwam meteen nadat zij daar geen skirms meer organiseerde .? wat er nu van die vervuiling klopt.. geen idee... Er wordt nu door een andere orga nog steeds georganiseerd.. er komt weer iets nieuws in Limburg en er is weer vervuiling...? Ik neem aan dat als er echt vervuiling zou zijn er ook nooit een goedkeuring van de NABV kan volgen..
 
Ik neem aan dat als er echt vervuiling zou zijn er ook nooit een goedkeuring van de NABV kan volgen..
Goeie vraag! Zou de NABV hier naar kijken? Of kijken ze alleen naar BB's die in ogen van omstanders kunnen komen, EHBO pakketten aanwezig en BHV'ers aanwezig? Interdasting!
 
Ik denk dat dat niet deel is van wat de nabv checkt, maar eerder iets wat wordt gecheckt door de gemeente voor het verlenen van een vergunning.
 
  • Leuk
Waarderingen: Guido van Malde
Hoi, ik ben van Airsoft no limit en wil even reageren op alle wijsheid over ons terrein.

Wij gaan organiseren op de Laura groeve in Landgraaf en daar zijn we verdomd trots op. Het terrein gaat ZUID-63 heten, wat te maken heeft met de regio waar we zitten. Hebben wij onze vergunningen rond? ja we hebben onze omgevingsvergunning rond. De omgevingsvergunning was gekoppeld aan behoorlijk wat voorwaarden. Een van de voorwaarden was dat we een bodemonderzoek moesten doen en een ander (belangrijk voor de betweters) een GGD onderzoek. Het GGD onderzoek is op het strengst mogelijke uitgevoerd...voor kinderen dus. Wij hebben de omgevingsvergunning gekregen en voldoen daarmee aan alle eisen. Dit terrein zal over 15jaar een recreatie/wandel gebied gaan worden, dus helaas kunnen we hier niet eeuwig op spelen.
Over het terrein en de mogelijke stof, een groot deel van het terrein is begroeid en het overige gedeelte is voorzien van allerlei natuurlijke dekkingen. Omdat er behoorlijk wat hoogte verschil in het terrein zit (15m), zijn we genoodzaakt om bepaalde zaken af te zetten voor de veiligheid. Stof (niet zijnde giftig, iets met GGD onderzoek en vergunningen) heb je niet meer dan op andere terreinen, bij regen (en dat hebben we nu vooral) is het terrein nog steeds ontzettend goed begaanbaar. Je zakt nergens weg ofzo, ja als je gaat liggen en kruipen wordt je vies maar dat lijkt mij niet meer dan normaal.
Wij willen voorkomen dat het een sniper heaven gaan worden. Enerzijds door snipers te beperken in aantallen en zullen snipers wat extra regels krijgen. Anderzijds zullen wij het terrein dusdanig opbouwen waardoor het voor iedereen een heaven gaat worden. Het terrein is te groot om ineens in te richten, daardoor zullen we elke week het terrein verder veranderen.

Jullie kunnen alle voortgang zien op onze facebookpagina: airsoft no limit (sorry kon het niet laten om meteen even reclame te maken. Website hebben we wel, echter wordt er op dit moment ook een nieuwe gebouwd.
 
Ik denk dat dat niet deel is van wat de nabv checkt, maar eerder iets wat wordt gecheckt door de gemeente voor het verlenen van een vergunning.

Ja dat klopt, en dat is een hele klus op zich haha. Wij hebben nu 1,5 jaar erover gedaan om alles rond te krijgen.
 
Hoi, ik ben van Airsoft no limit en wil even reageren op alle wijsheid over ons terrein.
....
Jullie kunnen alle voortgang zien op onze facebookpagina: airsoft no limit (sorry kon het niet laten om meteen even reclame te maken. Website hebben we wel, echter wordt er op dit moment ook een nieuwe gebouwd.

Bedankt voor de opheldering :) Zo zie je maar dat geruchten vaak gebaseerd zijn op gebakken lucht of enkel subjectiviteit.

Ben ontzettend benieuwd naar deze locatie en ga zeker eens een kijkje nemen!
 
Hoi, ik ben van Airsoft no limit en wil even reageren op alle wijsheid over ons terrein.

Wij gaan organiseren op de Laura groeve in Landgraaf en daar zijn we verdomd trots op. Het terrein gaat ZUID-63 heten, wat te maken heeft met de regio waar we zitten. Hebben wij onze vergunningen rond? ja we hebben onze omgevingsvergunning rond. De omgevingsvergunning was gekoppeld aan behoorlijk wat voorwaarden. Een van de voorwaarden was dat we een bodemonderzoek moesten doen en een ander (belangrijk voor de betweters) een GGD onderzoek. Het GGD onderzoek is op het strengst mogelijke uitgevoerd...voor kinderen dus. Wij hebben de omgevingsvergunning gekregen en voldoen daarmee aan alle eisen. Dit terrein zal over 15jaar een recreatie/wandel gebied gaan worden, dus helaas kunnen we hier niet eeuwig op spelen.
Over het terrein en de mogelijke stof, een groot deel van het terrein is begroeid en het overige gedeelte is voorzien van allerlei natuurlijke dekkingen. Omdat er behoorlijk wat hoogte verschil in het terrein zit (15m), zijn we genoodzaakt om bepaalde zaken af te zetten voor de veiligheid. Stof (niet zijnde giftig, iets met GGD onderzoek en vergunningen) heb je niet meer dan op andere terreinen, bij regen (en dat hebben we nu vooral) is het terrein nog steeds ontzettend goed begaanbaar. Je zakt nergens weg ofzo, ja als je gaat liggen en kruipen wordt je vies maar dat lijkt mij niet meer dan normaal.
Wij willen voorkomen dat het een sniper heaven gaan worden. Enerzijds door snipers te beperken in aantallen en zullen snipers wat extra regels krijgen. Anderzijds zullen wij het terrein dusdanig opbouwen waardoor het voor iedereen een heaven gaat worden. Het terrein is te groot om ineens in te richten, daardoor zullen we elke week het terrein verder veranderen.

Jullie kunnen alle voortgang zien op onze facebookpagina: airsoft no limit (sorry kon het niet laten om meteen even reclame te maken. Website hebben we wel, echter wordt er op dit moment ook een nieuwe gebouwd.

Ik heb nergens iets van gif oid genoemd ;) Ik doelde meer op het kolengruis/kolenresten. Tuurlijk is het terrein goed begaanbaar (ik kom oorspronkelijk uit de regio, dus ken het terrein), wat ik bedoelde wat dat je met regen ed in de zwarte drap staat (kolen gaan slecht van kleding ed) en met.kruk droog weer heb je last van kolengruis wat letterlijk overal in gaat zitten. Buiten dit om, lijkt het me een vet veld. Maar mij ga je er helaas niet zien (oa door afstand, woon in rotterdam).

Welke extra regels gaan jullie hanteren met snipers?