New guy

fpsthomas

New Member
6 feb 2019
1
0
Trophies
1
hey gents,

ik ben Thomas, 28 jaar jong en ik wil graag beginnen met Airsoft. zit er al jaren naar te kijken en youtube filmpjes te bekijken.
voordat ik de investering maak in een mooie Replica heb ik nog wel een of 2 vraagjes.

beginnen met een electrische replica is wenselijk als een beginner, maar zo'n ding op groen gas is wel super vet natuurlijk! ik ben wel technisch onderlegt dus onderhoud en troubleshooten is opzich geen probleem. schiet ik mijzelf in mn teen als ik een op gas koop?

en tevens, zijn er locaties door nederland heen waar doordeweeks open skirms worden gegeven? ik ben zelf woonachtig in Groningen maar ik werk door de weeks in de buurt van Amsterdam. stel dat er doordeweeks locaties zijn waar ik heen kan na werk zou natuurlijk geweldig zijn. en 's weekends kan ik overal heen voor de grote skirms ofcourse.

alvast bedankt voor de info guys!

o7, Thomas
 
Welcome op het forum sowieso,

Elektrisch (AEG) of gas is denk per persoon verschillend. Een batterij gaat lang mee maar heeft weer een apart geluid. Gas daarin tegen moet je vaker vervangen maar klinkt weer wat stoerder. Dus dat zal je eigenlijk bij een winkel is moeten aanvoelen en uitproberen dan kun je kikken wat jij denkt dat jou het beste ligt.
 
Welkom op het forum!

beginnen met een electrische replica is wenselijk als een beginner, maar zo'n ding op groen gas is wel super vet natuurlijk! ik ben wel technisch onderlegt dus onderhoud en troubleshooten is opzich geen probleem. schiet ik mijzelf in mn teen als ik een op gas koop?
Hangt ervanaf, waar leg je de nadruk op? Als dat is: snelle trigger, grote range en consistent, dan meot je geen gbbr kopen. Als je meer van de ervaring bent en realisme, dan moet je zeker een gbbr kopen. Zolang je maar je onderzoek doet en je bewust bent van de voor en nadelen, denk ik niet dat je daarmee jezelf in de voet kan schieten.

en tevens, zijn er locaties door nederland heen waar doordeweeks open skirms worden gegeven?
Niet veel nee. Airsoft is toch vooral een weekendsport. Ik weet dat delta waalwijk doordeweekse skirms heeft, maar dat is dan ook de enige waarvan ik afweet.
 
Welkom! Onthoud wel dat gas het slechter doet bij koud weer. Elektrisch daarin tegen zolang je batterij het doet.
 
Replica is voorkeur, en ik ging vaak doordeweeks even een paar uurtjes naar Airsoft Inc in Den Haag. Sloot ik gewoon aan bij een groep (vooraf reserveren). Is wel een stukje sturen uit Amsterdam.
 
ten eerste Welkom !
Zelf ben ik een voorstander van Elektrisch. Aan gezien je dan baterijen heb en dat scheel een hoop geld aan green gass.
Maar green gas geeft wel weer een mooi geluid en effect bij het schieten. Ik zelf heb een Elektrische m4 en scheen heerlijk.
Mijn secendaire wapen (hand replica) is dan wel weer op green gass en schiet ook nice. Dus het is wat al eerder gezegt werd hier boven wat je zelf fijn vind! ;)