Nederlandse (Web)Shops?

Discussie in '(Web)shops' gestart door Olaf, 11 jan 2023.

1. Olaf

Olaf Well-Known Member

Lid geworden:
    3 jan 2019
    Leuk Bevonden:
    62
    Beste leden, het is voor mij een lange tijd geleden dat ik war met Airsoft gedaan heb (grotendeels door de Corona periode) en ik wil weer wat nieuws aanschaffen en dingen evt upgraden. Maar tot mijn verbazing zie ik veel Nederlandse sites die niets of weinig op voorraad hebben. En shops als QTAC die permanent gesloten zijn? Iemand weet waarom? Nederland en Airsoft niet populair genoeg?

Daarom mijn vraag weet iemand een goede (Nederlandse) shop/webshop waar je veel kan bestellen/kopen?

2. Twinfromhell

Twinfromhell Well-Known Member
    Oud lid

Lid geworden:
    27 jun 2014
    Leuk Bevonden:
    741
    Unit 13 gens gevalletje wel of geen NL.
    Maar die vind ik prima

Olaf vindt dit leuk.
  3. Olaf

Olaf Well-Known Member

Lid geworden:
    3 jan 2019
    Leuk Bevonden:
    62
    Heb ik ook vaker bij besteld. Het gaat mij meer om het feit dat ik nu opmerk hoe erg sommige shops geen voorraad hebben of zelfs er niet meer zijn. Misschien dat er leden weten wat er gaande is met de shops/winkels.

Ik zal ook kijken naar alternatieve webshops maar ik steun liever wat NL shops dan dat ik het steeds verweg moet halen.

En gevalletje Shogun? Ik weet niet hoe ze nu zijn maar ik weet niet anders dan dat jaren lang (enkele jaren terug nog) dat ze vaak wat negatiever ervaren werden dan positief. Winkel zelf was vaak wel meestal positief, maar online en de Zwarte Markt werd vaak negatief ervaren. Maar nogmaals ik weet niet hoe ze nu zijn.

4. Quinn Heidema

Quinn Heidema Well-Known Member

Lid geworden:
    18 apr 2019
    Leuk Bevonden:
    25
    Qtac is failliet gegaan. Shogun niet aan beginnen. Er zijn tegenwoordig nog steeds prima winkels als Airsoft Legends, Krale schietsport en de 2de hands markt op airsoft bazaar.

Olaf vindt dit leuk.
  5. Hansworstenbrood

Lid geworden:
    15 jul 2019
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik ben erg fan van krale. Een van de weinige webshops die ook dezelfde dag nog verzenden. Goede prijzen en zover ik het kan inschatten heel deskundig personeel.

Olaf vindt dit leuk.
  6. Olaf

Olaf Well-Known Member

Lid geworden:
    3 jan 2019
    Leuk Bevonden:
    62
    Bedankt voor de reacties! Ik heb inderdaad al gekeken bij Unit 13 maar veel van wat ik zocht was uitverkocht. En omdat ik zag dat QTAC permanent gesloten was en de andere veel uitverkocht was, was ik bang dat Nederlandse shops langzaam verdwijnen.

7. John Wick

John Wick Well-Known Member

Lid geworden:
    16 jan 2018
    Leuk Bevonden:
    210
    Skirmshop.nl erg goede service en verstand van zaken.

Crix en Olaf vinden dit leuk.
  8. MarcoConnectorV

MarcoConnectorV New Member

Lid geworden:
    16 dec 2022
    Leuk Bevonden:
    3
    Hier een snel en makkelijk overzicht voor je online airsoft shopping spree, ingedeeld op land. Voor (eventuele) reviews, zie het "topic" linkje achter de shopnaam. Start vooral zélf een review topic als je ervaringen hebt met een shop!

Ken je een shop die er nog niet tussen staat? Plaats 'm dan in een reply, dan voeg ik 'm toe. Kom je erachter dat een bepaalde shop niet naar Nederland levert (m.u.v. België) laat dat dan ook even weten. Thanks!

Airsoft Search engine

Airsoft Elite partners

Nederland

België
    Let op: België verscheept per wetgeving geen airsoftapparaten naar het buitenland.

Duitsland

Engeland

Frankrijk

Griekenland

Italië

Oostenrijk

Polen

Tsjechie

Zweden

Zwitserland

Shoppen buiten de EU:
    Airsoftapparaten die ingevlogen worden van buiten de EU passeren de douane en worden mogelijk tegengehouden wanneer er twijfel bestaat over de legaliteit van het product. Op dit moment is nog niet duidelijk hoe de Nederlandse douane met airsoftapparaten omgaat. Wees je er ook van bewust dat je bij een bestelling uit een niet-EU land invoerrechten en BTW betaalt. In dit topic lees je daar alles over.

China

Hong Kong
    Ben je op zoek naar Tokyo Marui apparaten (zonder oranje dop), dan slaag je in Hong Kong zowat in iedere webshop. Ik ben zelf in 2012 in HK geweest en Dundas Street > Kwong Wa Street (Kowloon) is echt het walhalla voor airsofters. De sport daar leeft daar enorm, dus verwacht ook een degelijk aanbod in hun shops, met vaak erg scherpe prijzen (dichter bij de fabriek).

Japan

Taiwan

Verenigde Staten
    Let op: Airsoftapparaten uit de VS zijn allemaal voorzien van een oranje "flash hider" op de loop. In de meeste gevallen kun je hier wel weer een zwarte versie voor kopen, maar dat kost je nog eens $20 tot $50.

Tracker, Olaf en QuickFix vinden dit leuk.
  9. Oddball

Oddball Well-Known Member

Lid geworden:
    27 jun 2014
    Leuk Bevonden:
    861
    @MarcoConnectorV

Site van Echi Goya is niet langer Echi Goya maar een soort van dropshipper via Amazon.
    Voor Japan zou ik impulse101.jp toevoegen

Begadi verkoopt wel apparaten.

JK Army vermeldt in haar shipping voorwaarden dat ze geen apparaten naar Nederland versturen (kennelijk denken ze nog steeds dat het hier totaal verboden is)

Voor Taiwan:
    Kic (kicbbgun.com.tw)

MarcoConnectorV, QuickFix en Olaf vinden dit leuk.
  10. artist deidara

artist deidara Active Member

Lid geworden:
    6 dec 2017
    Leuk Bevonden:
    10
    MarcoConnectorV vindt dit leuk.
  11. Jorst

Jorst Well-Known Member

Lid geworden:
    6 jun 2016
    Leuk Bevonden:
    106
    GreatOak.nl zie ik niet in de lijstjes staan. Relaxte eigenaar, groot assortiment bestelbaar, wel een flinke voorraad maar loopt iets achter met het assortiment op de website.

En hebben een showroom in Wateringen. Heb er vaak besteld, paar keer de showroom bezocht en nooit problemen gehad. Helaas verkopen ze geen replica's.

12. Paashaas

Paashaas Member

Lid geworden:
    15 apr 2022
    Leuk Bevonden:
    7
    Hoezo grens gevalletje ? Ze zitten gewoon in Nuth, zuid limburg....

@MarcoConnectorV : ik mis hun nog in het lijstje van jou

13. victor

victor Well-Known Member

Lid geworden:
    11 jan 2017
    Leuk Bevonden:
    260

Deel Deze Pagina