nac airsoftmarkt 17 november

Ben benieuwd hoe het is! Moest de keuze maken tussen gisteren skirmen en vandaag naar de markt. Toch maar voor skirmen gekozen :D
 
Uitgerekend ik stond vandaag met een lekke radiator langs de weg op weg naar Geldermalsen. :(
Ik hoop dat het een geslaagde dag is geweest!
 
Reageer niet vaak, maar vond het erg interessante. Kinderen lekker laten airsoften en ik de markt rond gelopen. Na een aantal rondjes bij Krale een Glock 19x replica gekocht. Ook rond gekeken bij de stand van Maffo. Hoop mooi spul gezien en nog meer op het “te kopen lijstje” staan.

wat mij betreft volgend jaar weer.
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix
Vond de aangeboden waar wat tegenvallen. Replica's zat, maar allemaal dertien in een dozijn. Meest interessant qua replica's vond ik toch de 2e hands stand waar notabene een G43 van Shoei lag, een paar zeer interessante AK modellen en een APS 50 sniper (was helaas net te laat).

De Russische stand was toch wel even lekker om bij te kwijlen. Mooi uitgepakt met pracht spul. Top gedaan mannen. Vond het zelf een van de meest interessante stands van de hele markt.

Niet veel gescoord vandaag maar toch nog thuisgekomen met twee midcaps voor mijn AK, een Pakol uit Talibanistan en een silencer voor experimenten. En uiteraard het promo pakketje van Krale.
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix
Vond de aangeboden waar wat tegenvallen. Replica's zat, maar allemaal dertien in een dozijn. Meest interessant qua replica's vond ik toch de 2e hands stand waar notabene een G43 van Shoei lag, een paar zeer interessante AK modellen en een APS 50 sniper (was helaas net te laat).

De Russische stand was toch wel even lekker om bij te kwijlen. Mooi uitgepakt met pracht spul. Top gedaan mannen. Vond het zelf een van de meest interessante stands van de hele markt.

Niet veel gescoord vandaag maar toch nog thuisgekomen met twee midcaps voor mijn AK, een Pakol uit Talibanistan en een silencer voor experimenten. En uiteraard het promo pakketje van Krale.

Voor de duidelijkheid, die Shoei was niet de mijne :p (al heb ik wel een vermoeden van wie wel). Ik hoop dat deze een mooi nieuw thuis gevonden heeft.

Ik zelf kon uiteindelijk niet gaan, maar ik hoorde dat de prijzen die mensen voor hun 2e handsje vroegen nogal aan de hoge kant waren.
 
Hallo allen, hierbij een after action report.

Onze kraam op de markt was een groot succes. Zoveel blije gezichten en praatjes kunnen maken over wat we tentoon hadden. Onze kraam kon zo mee met alle professionals die om ons heen stonden. Nee sterker nog, wij hadden gewoon de beste kraam van de markt en daar ben ik trots op.
Degene die ons kenden waren blij ons te zien, degene die interesse hadden hebben we een goede duw in de rug gegeven, de mensen die al rondlopen in rusfor kit maar nog niet van de facebook groep wisten hebben zich nu bij ons aangesloten en de rest weet nu dat we bestaan. Hoe vaak we wel moesten zeggen 'nee sorry, dat is niet te koop' is niet op twee handen te tellen. Als we een verkoopkraam hadden gehad had de helft er niet meer gestaan haha.
De markt was een succes en zal er volgend jaar weer staan. Ik weet zeker dat wij er ook weer zullen staan.
Dank aan allen die me hebben geholpen met het opzetten!

Hierbij nog een aantal fotos en een video om nog even na te genieten.

https://imgur.com/a/5ia2BBo

 
Het was een erg leuke beurs Maffo, jullie kraam sprong er zeker tussen uit! Ik vond het ook erg leuk om te zien dat er niet alleen leveranciers aanwezig waren maar ook dit soort alternatieven. Dat lijkt mij zeker leuk om volgend jaar wat meer terug te zien.
Voor mij een erg geslaagde dag en ik hoop ook jullie weer volgend jaar terug te zien.
 
Zeker geslaagde dag geweest.
Nog ffies bij onze ruskie friends langs gelopen(stonden bijna vlak voor onze neus ;) ), een QD mount voor een Aimpoint Comp M4 gescoord en ook een originele mondings stop voor de Colt C7/C8NLD.
Heel veel vragen gehad bij ons aan de stand.
Zelfs ook nog van Krale en Shogun die ook mensen hebben die geïnteresseerd zijn in onze verbouwing van een standaard M4A1 naar Colt C7/C8nld.
Op het laatst nog iemand geholpen een KL scherfvest met platen te verkopen die de hele dag eenzaam bij de 2dehands markt heeft gehangen.
Volgens mij was deze ook van iemand van de Rusfed kraam?
Moe maar voldaan thuis gekomen en nu proberen om alle info verzoeken te honoreren.
Zeker geslaagde dag en hopelijk kunnen we dit volgend jaar herhalen.

Greets Roy aka Smitty
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix en MauriceV92
Voor de duidelijkheid, die Shoei was niet de mijne :p (al heb ik wel een vermoeden van wie wel). Ik hoop dat deze een mooi nieuw thuis gevonden heeft.

Ik zelf kon uiteindelijk niet gaan, maar ik hoorde dat de prijzen die mensen voor hun 2e handsje vroegen nogal aan de hoge kant waren.

Grappige is, was dat ongeveer het eerste wat ik dacht "het zal toch niet?". Maar het antwoord was eigenlijk gelijk al "nah". Denk niet dat deze G43 een nieuw thuis heeft gevonden. Er werden nogal wat grappen gemaakt over de prijs van 2750,- euro. Hoop mensen kennelijk niet bekend met deze maker en deze replica. Het was dat ik de centen niet had maar anders was ie waarschijnlijk meegegaan. Blijf het prachtige dingen vinden.

De prijzen voor de 2e hands replica's waren inderdaad over het algemeen behoorlijk hoog. Maar moet wel zeggen dat er toch best wel bijzondere zaken tussen lagen die je niet dagelijks op een veld ziet. Had zelf mijn zinnen nog gezet op een APS M50 shell ejecting sniper. Deze komen (of kwamen kan ik beter zeggen) met drie verschillende typen shells. De lichte variant produceerde zo'n 400 tot 450 fps. De middel variant tussen de 550 en 600. En de zware variant tussen de 700 en 800 fps. Een hel om te laden aangezien er een apart systeem bij zit en je de shells moet laden met gas. Maar voor mijn speelstijl niet zo'n ramp. Nog naar de bank gerend om te pinnen. Helaas bij terugkomst was hij weg.
Tevens lagen er enkele mooie AK modellen, waaronder met grenade launchers. Ook weer een hoop mensen die kennelijk na 1 of 2 skirms er weer achter waren gekomen dat sniper spelen toch niet hun ding was (maar wel de hoofdprijs vragen voor een Well MB01 stock).

Misschien ook maar beter dat de prijzen zo hoog lagen. Na de aanschaf van mijn AK al tot de conclusie gekomen dat mijn opslagkasten te klein zijn (er past gewoon geen replica meer bij) dus misschien maar beter dat ik niks qua replica's heb aangeschaft. :(
 
  • Leuk
Waarderingen: Oddball
haha die Well snipers, er lagen er een hoop he! Ik had 3 replica's ter verkoop liggen en ben ze allemaal kwijt. In dat opzicht een geslaagde dag.
Ik zag op een moment dat er 4 mensen naar een MP5 aan het kijken waren. Daar was het bijna wie het eerst zn portemonnee pakt heeft hem.
Ik stond zelf een lange tijd bij de NABV kraam en de schietbaan. Hebben jullie daar nog gebruik van gemaakt?
 
  • Leuk
Waarderingen: Akita
haha die Well snipers, er lagen er een hoop he! Ik had 3 replica's ter verkoop liggen en ben ze allemaal kwijt. In dat opzicht een geslaagde dag.
Ik zag op een moment dat er 4 mensen naar een MP5 aan het kijken waren. Daar was het bijna wie het eerst zn portemonnee pakt heeft hem.
Ik stond zelf een lange tijd bij de NABV kraam en de schietbaan. Hebben jullie daar nog gebruik van gemaakt?

Ik heb mijn gekocht Glock 19 nog staan proberen bij de schietbaan. Erg handig om je aankopen gelijk te kunnen proberen.
 
Zeker geslaagde dag geweest.
Nog ffies bij onze ruskie friends langs gelopen(stonden bijna vlak voor onze neus ;) ), een QD mount voor een Aimpoint Comp M4 gescoord en ook een originele mondings stop voor de Colt C7/C8NLD.
Heel veel vragen gehad bij ons aan de stand.
Zelfs ook nog van Krale en Shogun die ook mensen hebben die geïnteresseerd zijn in onze verbouwing van een standaard M4A1 naar Colt C7/C8nld.
Op het laatst nog iemand geholpen een KL scherfvest met platen te verkopen die de hele dag eenzaam bij de 2dehands markt heeft gehangen.
Volgens mij was deze ook van iemand van de Rusfed kraam?
Moe maar voldaan thuis gekomen en nu proberen om alle info verzoeken te honoreren.
Zeker geslaagde dag en hopelijk kunnen we dit volgend jaar herhalen.

Greets Roy aka Smitty
Klein vraagje, mag je eigenlijk zo'n vest doorverkopen aldan bezitten m.b.t. helling van spul van defensie?
Sommige mensen op forums zijn hier nogal vaag over?!
 
Ik heb mijn gekocht Glock 19 nog staan proberen bij de schietbaan. Erg handig om je aankopen gelijk te kunnen proberen.

lachen!
Misschien heb ik wel naast je gestaan.
Had zo'n mooi hesje aan met 'Ledenraad'.

Veel plezier met je aankoop iig :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Dennis_k
Klein vraagje, mag je eigenlijk zo'n vest doorverkopen aldan bezitten m.b.t. helling van spul van defensie?
Sommige mensen op forums zijn hier nogal vaag over?!

officieel is het inderdaad heling net als de mondingsstop. Het vest kan evt via defensie afgestoten zijn maar dat gebeurd niet met mondingstoppen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Thomaskrop
Was een leuke markt, ik vond hem vrij netjes druk bezocht. Goed te zien dat de sport toch wel leeft.

Mooi om alles eens bij elkaar te zien (de verschillende merken etc. sinds er meer variatie was dan in de winkels) en een vrij aardige 2e hands Tavor op de kop getikt die ik na check mooi als backup/leen replica kan gebruiken.