Nabv ledenraad verkiezing

bvdzeeuw

Well-Known Member
7 jun 2015
852
487
Trophies
18
Ik zag een mail verschijnen van de nabv betreft de ledenraad verkiezingen.

Was de stukjes onder de fotos aan het leven waarin de kandidaten zich voorstellen. Tot mijn verbazing kwam ik volgend stukje tegen:

2upsax3.jpg


Ik snap oprecht niet dat je als nabv dit "oke" vind om je op deze manier kandidaat te stellen voor de ledenraad.
Hoe serieus neem je het dan als nabv zijnde?

Voor de duidelijkheid: geen aanval op de kandidaat in kestie!

Er stonden wel andere goede introductie's tussen gelukkig :)
 
Beetje bijzonder wel. Ook bij de andere kandidaten verschilt het niveau enorm. Zijn maar een paar die ook echt noemen wat ze willen bereiken als raadslid. Maakt mij nou uit waar je werkt joh.. :confused:
 
In principe zal iedereen waarschijnlijk zelf een motivatie tekst mogen hebben schrijven en heeft de NABV daar geen template voor gegeven of invloed op gehad, vandaar dat je van die uiteenlopende stukken krijgt.
 
In principe zal iedereen waarschijnlijk zelf een motivatie tekst mogen hebben schrijven en heeft de NABV daar geen template voor gegeven of invloed op gehad, vandaar dat je van die uiteenlopende stukken krijgt.

Precies dat!
Ik heb mijzelf (Maurice Vermeul) verkiesbaar gesteld.
Er werd in het "aanmeldformulier" om een korte motivatie gevraagd. Het was niet helemaal duidelijk wat er met die motivatie gedaan zou worden.
 
Agh, over het geheel genomen vallen de motivaties me dit keer niet tegen. De vorige verkiezingen was het veel erger.
 
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter
Ik mis bij heel veel kandidaten kort wat punten waar ze voor staan en wat ze zouden willen bereiken.. hierdoor vallen imo al veel kandidaten af.
Jammer dat er idd niet soort format door NABV is opgesteld zodat iedereen gelijke kansen heeft (ookal heeft die gene dat in eigen handen natuurlijk).

Ik heb tevens op andere fora wel aantal kandidaten voorbij zien komen die hun motivatie uitte!
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Ik mis bij heel veel kandidaten kort wat punten waar ze voor staan en wat ze zouden willen bereiken.. hierdoor vallen imo al veel kandidaten af.
Jammer dat er idd niet soort format door NABV is opgesteld zodat iedereen gelijke kansen heeft (ookal heeft die gene dat in eigen handen natuurlijk).

Ik heb tevens op andere fora wel aantal kandidaten voorbij zien komen die hun motivatie uitte!

Persoonlijk ben ik daar wat terughoudend in. Je wilt toch de leden van de NABV vertegenwoordigen?
Enerzijds zou je kunnen denken als kiezer, top die gozer snapt het, daar snap ik op!
Anderzijds wil je dat die punten overeen komen met wat de kiezer wilt.

Persoonlijk merk ik dat de NABV heel erg zoekende is in de mate en vorm van communicatie met de leden.
Dat kan / moet beter.
Als ik voor mijzelf spreek lijkt de NABV vaak noodzakelijk kwaad, een blok aan je been. Terwijl het bergen heeft verzet om de airsoft te brengen tot het punt dat het nu is. Dat moeten ze door zetten maar daarom is het nóg belangrijker geworden te luisteren naar de leden.

Ik kan wel gaan roepen dat ik in ben voor andere wetgeving (wat ik in andere fora vaak lees) maar heb dat niet geverifieerd met de leden.
Dat zal voor mij een eerste stap moeten zijn.
 
Uitslag binnen, en ik snap echt helemaal niet hoe iemand met 1 zinnetje die gewoon helemaal niks over haar motivaties zegt,de meeste stemmen kan krijgen..wtf?!
 
Resultaten zijn binnen en @bvdzeeuw zal wel verstelt staan dat deze Dame de meeste stemmen heeft gekregen. Ik probeer niet direct conclusies te trekken, maar ik vraag me af waarom mensen op basis van dit stukje tekst op haar hebben gestemd? Heeft ze een persoonlijke campagne gehouden? Veel vrienden binnen de airsoft? (lijkt me moeilijk als je nog niet lang speelt) Denken de stemmers dat haar ervaring in de schietsport hier naartoe vertaalt (lijkt me moeilijk gezien je puur target schiet)? Of is het puur de reden die ik probeer te vermijden omdat ik dan meteen weer een lul lijk.
 
heel vreemd...

Daarnaast maar totaal van 1,787‬ mensen die gestemd hebben.. denk nog geneens 10% die daadwerkelijk of de mail heeft gelezen of de moeite heeft genomen om te stemmen... Wel erg laag..
 
Ik sta met een bek vol tanden.
Meer heb ik er niet over te zeggen anders ga ik mensen tegen de schenen schoppen.
 
Met dat ik de foto zag in het lijstje van kandidaten had ik al zo`n vermoeden dat ze veel stemmen zou krijgen.

Zoals al aangegeven, er word op basis van de verkeerde dingen gestemd.
 
Ik deel de verontwaardiging van Rebelattack en de anderen na hem .

Heb haar profiel op facebook gekeken er is niets op dat profiel dat ook maar enigzins verwijst naar airsoft .

Heel merkwaardig dit .

Ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen .
 
Ik vind het typisch dat ik regelmatig op het forum of op het veld kritiek hoor jegens het beleid,transparantie en regelsgeving van de nabv (terecht of onterecht buiten beschouwing gelaten).
Hierdoor ontstaan er veelal discussies tussen voor- en tegenstanders. Nu krijgen mensen met het stemmen voor de ledenraad de kans (indirect) invloed uit te oefenen op het bestuur en vervolgens stemt nauwelijks 10% van alle leden.
Waarbij ik vermoed dat de reden tot het stemmen op een bepaalde kandidaat niet vanuit het juiste oogpunt is genomen.
Er stonden naar mijn mening enkele kandidaten op de lijst die een stuk beter geschikt zouden zijn voor de ledenraad.
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix en Robin2k7
Zowel jammer als gelukkig komen er door het vertrekken van de meeste raadsleden en de toename naar 24 leden totaal de meeste ook in de raad. Ik ben hier deels blij mee, want hierdoor kunnen de personen die misschien niet de populariteit mee hadden, maar wel de juiste motivatie alsnog in de raad. Echter dit geld ook voor de mogelijk iets minder geschikte kandidaten. Ik ga iig proberen in de gaten te houden hoe het zich ontwikkelt.

Mogelijk dat ik mezelf ook had moeten opgeven, maar ik denk niet dat ik de stemmen had gekregen en mogelijk ook niet de juiste instelling heb voor een ledenraad, daarbij ben ik nogal kortaf en kort door de bocht wat niet helpt. Het was mogelijk wel een mooi leermoment geweest, misschien maar over 4 jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7 en Pietjepuk123
Mijn stem had je gehad hoor Rebel, Als ik zie hoe jij mensen helpt en informeert op het forum heb je denk genoeg kennis van zaken en kan je een goede rol vervullen binnen zo raad en misschien juist tegengas geven bij rare beslissingen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Zowel jammer als gelukkig komen er door het vertrekken van de meeste raadsleden en de toename naar 24 leden totaal de meeste ook in de raad. Ik ben hier deels blij mee, want hierdoor kunnen de personen die misschien niet de populariteit mee hadden, maar wel de juiste motivatie alsnog in de raad. Echter dit geld ook voor de mogelijk iets minder geschikte kandidaten. Ik ga iig proberen in de gaten te houden hoe het zich ontwikkelt.

Mogelijk dat ik mezelf ook had moeten opgeven, maar ik denk niet dat ik de stemmen had gekregen en mogelijk ook niet de juiste instelling heb voor een ledenraad, daarbij ben ik nogal kortaf en kort door de bocht wat niet helpt. Het was mogelijk wel een mooi leermoment geweest, misschien maar over 4 jaar.

We zullen het snel genoeg merken. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat we bevoordeeld zijn en mevrouw haar functie uitstekend vervuld. Ik ben wel een voorstander van vrouwelijke leden in de raad aangezien zij ook deel uitmaken van de community en wellicht een hele andere kijk op dingen hebben waardoor er goede ideeën op tafel komen.

Naar mijn weten ben je behoorlijk actief op het forum en onderbouw je je mening altijd. Dus behoorlijk wat mensen zullen je kennen; wellicht win je wel een plek in de raad. Ik denk als bepaalde kandidaten zich actiever online hadden gepresenteerd (zoals op dit forum door bv een q en a topic) ze veel meer stemmen hadden kunnen verwerven.
 
Ik heb zelf niet gestemd en dat komt niet omdat ik geen interesse erin had, maar puur door de mega gebrekkige communicatie vanuit de kandidaten zelf. Ik wil me best 'even' inlezen in het hoe en wat, maar ga er geen dagstudie van maken. Ik kende geen van de kandidaten en door alle gebrekkige motivatiepraatjes durfde ik geen goede keuze te maken. Liever laat ik het dan over aan leden die er meer verstand van hebben of zich wel hebben ingelezen dan een keuze maken die niet goed geïnformeerd was.
 
Laatst bewerkt: