NABV gaat eigen weg?

@Toothpick ik zie je reactie en vroeg me af of je evt mijn bericht wilt quoten en miss nog wat toe te voegen heb:)

Tja ik kan je vinden in je post maar er zijn veel dingen waar ik ook niet teveel over kan/mag vertellen ivm dat dat onderhandelingen op de achtergrond zijn.

Al dat gehaat op de NABV.. ik snap het niet. ........

Ik heb niks tegen de NABV maar tegen de foute wetgeving. Zou cat IV worden kan de NABV net als de AAB bestaan. Alleen de personen die het niet eens zijn met het NABV beleid kunnen dan opstappen zonder dat ze hun aa niet meer mogen houden. Nee die kunnen ze dan juist behouden zonder lid te zijn.
Maar als NABV dienen ze meer te luisteren naar de leden anders gaan die weg.
 
@Toothpick

Ik blijf het vragen:
Wat is jullie plan als airsoft in cat4 komt en er komen strengere eisen ten aanzien van opslag (kluis bv), registratie van replica's en beperkingen? Eventueel aangevuld met het waardeloos maken van aa's door leuke kleurtjes?
Wie gaat dan de verantwoording nemen en die kosten voor 16000 mensen betalen?
 
  • Leuk
Waarderingen: BoomSmurf en Sander
Wat mij betreft voegt het niets toe behalve dat men dan nog stoerder tegen hun vriendjes kan doen wat voor iets cools ze hebben.
 
Ik generaliseer nu enorm, dus bij voorbaat: sorry!

Maar op mij komt het over dat een select groepje airsofters graag met een boner rondloopt door te doen alsof ze met een real steel rondzwaaien. Maar jongens, het is airsoft, het is een speelgoed dingetje en we rennen er met z’n allen als gekken op los.

Het is leuk, vermakelijk en heel tof om te doen, zeker re-enactment, maar we blijven een stelletje mongolen die iets na willen spelen en in de pauze broodjes frikandel weg zitten te proppen. Ga het dan voor jezelf niet zo inrichten dat het lijkt alsof je met de real deal bezig bent.

Dat jij je aan je trekkersiscipline houdt, vind ik netjes. Doe ik zelf ook. Maar nu de replica’s opschalen zodat ze qua wetgeving dichter bij real steel komen? Kom op zeg..
 
Ik ben het hier wel met @Joris eens, waarom zou je het moeilijker moeten maken dan het is, ja we betalen aan nu 78 euro per jaar aan een organisatie waar we misschien niet allen helemaal mee tevreden zijn en er zijn hier en daar wat irritante regels, maar behalve dat hebben we redelijk weinig over te klagen. We hebben een mooie lokatie om te oefenen, we kunnen als lid makkelijk alle replica's kopen en laten komen met de post en we mogen zelfs op eigen terrein schieten hoe klein je tuin ook is. Helemaal perfect wordt het toch niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Ik snap persoonlijk niet waar iedereen zich toch zo druk om maakt. En met iedereen bedoel ik dat handjevol mensen die telkens op facebook en andere platformen terugkomen en het hardst lopen te roepen.

Persoonlijk heb ik weinig moeite met de pak-hem-beet 80 euro per jaar waarvoor wij:
- Replica's thuis mogen bewaren
- Met replica's over de openbare weg mogen rijden
- In Nederland kunnen airsoften

Nu gaan dat 5tal mensen(want naar mijn idee zijn het er echt maar 5 die ik overal zie opduiken)een zaak aanspannen.
zodat we net als in België gewoon kunnen doen en laten zonder bemoeienis van de NABV.

Maar wat als de rechter dadelijk zegt: Prima, dan geen NABV, maar dan kap ik ook meteen heel het airsoft in Nederland af.
Dan kunnen we weer kluisjes in Belgie gaan huren en zijn we allemaal de dupe van de 5 mensen.

Nee, laat mij maar lekker die 80 euro betalen. Ik heb geen last van de NABV en zij niet van mij. Iedereen gelukkig.
En wat betreft dat RSL nu gaat sluiten... Tja, zal er niet wakker om liggen. Na 2 bezoeken was ik echt klaar met die locatie/organisatie. Maar dat is weer een heel ander verhaal.
 
Ik woon 15 min van RSL nooit problemen gehad met de organisatie , er is in die hele omgeving niets meer te doen wat airsoft betreft , blijft jammer want het terrein vond ik echt te gek .

Robin
 
@Toothpick

Ik blijf het vragen:
Wat is jullie plan als airsoft in cat4 komt en er komen strengere eisen ten aanzien van opslag (kluis bv), registratie van replica's en beperkingen? Eventueel aangevuld met het waardeloos maken van aa's door leuke kleurtjes?
Wie gaat dan de verantwoording nemen en die kosten voor 16000 mensen betalen?

Dit inderdaad, ik ga echt mijn ptw niet opfleuren door hem fel rood of een andere knal kleur te schilderen.
Maar mocht het wel gebeuren mag ik dan bij die actie voerders ff een schadeclaim indienen?
 
Ik sprak vandaag nog iemand in een winkel die lid was van de ledenraad NABV , vanavond was er weer een vergadering en ging er weer een avond tegen aan , weet je wel in eigen tijd en als vergoeding hooguit een kop koffie of zo , men doet zijn best en dat geloof ik wel in beide kampen , nu gaan we weer fijn de airsoft sport beoefenen en lol maken .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: Artilux
@Toothpick

Ik blijf het vragen:
Wat is jullie plan als airsoft in cat4 komt en er komen strengere eisen ten aanzien van opslag (kluis bv), registratie van replica's en beperkingen? Eventueel aangevuld met het waardeloos maken van aa's door leuke kleurtjes?
Wie gaat dan de verantwoording nemen en die kosten voor 16000 mensen betalen?

Kluis is toch niet zo'n probleem? Zo duur vond ik mijn kluis niet. En voor het bedrag aan aa's dat ik er in heb staan heb ik ze liever daar in dan ikea kast met slot.
Maar kluis of registreren zal hem niet worden omdat ze daar geen capaciteit voor hebben.
Kleurtjes zou kunnen maar heb ik niet gehoord/gelezen in de werkgroep. Laat staan oranje flashhider.
Ook geen singleshot.
Dus ik maak me er niet zo druk om. En als het wel zo wordt wat ik niet verwacht (gezien de huidige status in de werkgroep) dan zou ik zeggen; overheid had foute wetgeving en dan gecorrigeerd, dus verhaal de kosten bij hun. (Sarcasme on: Maar pas op anders trekken ze de stekker uit airsoft en moet je naar kluisje in BE).
 
Kluis is toch niet zo'n probleem? Zo duur vond ik mijn kluis niet. En voor het bedrag aan aa's dat ik er in heb staan heb ik ze liever daar in dan ikea kast met slot.
Maar kluis of registreren zal hem niet worden omdat ze daar geen capaciteit voor hebben.
Kleurtjes zou kunnen maar heb ik niet gehoord/gelezen in de werkgroep. Laat staan oranje flashhider.
Ook geen singleshot.
Dus ik maak me er niet zo druk om. En als het wel zo wordt wat ik niet verwacht (gezien de huidige status in de werkgroep) dan zou ik zeggen; overheid had foute wetgeving en dan gecorrigeerd, dus verhaal de kosten bij hun. (Sarcasme on: Maar pas op anders trekken ze de stekker uit airsoft en moet je naar kluisje in BE).

Makkelijk gezegt zo, het blijft een feit dat airsoft niet zomaar in cat 4 is te plaatsen zonder een wetswijziging waarbij niet alleen jullie werkgroep (waar bestaat die eigenlijk uit?) dingen kan verzinnen maar de kamerleden ook.
Vind het ook jammer dat je zo nonchalant doet over de kosten van een kluis terwijl die voor vele airsofters al snel in de honderden of zelfS 1000+ euro zal gaan lopen.

Verder zijn jullie de initiatiefnemers die, naar mijn mening, lopen te zeuren als een klein kind en zie ik geen enkele reden waarom jullie niet verantwoordelijk zouden zijn voor de gevolgen van jullie acties.
 
  • Leuk
Waarderingen: BoomSmurf
Daarom klaar laten we het aub houden zoals het is , ik steun de NABV hierin .

Zo das er uit haha ;)

Vriendelijke groet

Robin
 
  • Leuk
Waarderingen: BoomSmurf
voorlopig is nabv ook juist de gene die ervoor zorgd dat we deze mooi sport/hobbie kunnen uitvoeren.
Wat mij betreft Mogen ze ook eens naar de egels kijken en hier Mogen kunnen best wat dingen in veranderen.
op zich zou ik zeggen als alle kosten gedekt zijn, het lidmaatschap wat omlaag mag.
(en er misschien wat meer als airsoft gemeeschap ervoor terugkrijgen)

Voor de rest ben ik voorlopig blij....
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Volgens mij vergeten veel mensen dat er ook een verzekering wordt betaald van die 78 euro per jaar... Denk als je die zelf moet gaan betalen je per jaar duurder uit bent !
 
  • Leuk
Waarderingen: BoomSmurf en Robin2k7
Zo eerst even positie inname: Vind de meeste klachten over de nabv ongegrond en vooral ene hoop geschreeuw zonder verder onderzoek.
Vooral de toon die word aangestaan in de diverse 'brieven' naar de nabv staan me totaal niet aan, vooral de vragen die messcherp zijn geformuleerd met lijkende intentie iedereen erin te duwen die durft te antwoorden.

Maar toch, er worden vragen gesteld en er is gerommel met de ledenraad, dus het is wel zo netjes als de nabv op enig manier reageert. Zou goed zijn om de gemoederen te beklijven. Nu is er vandaag een mail gestuurd waar ze zeker aan dit al refereren. Maar dan volgt er geen inhoudelijke reactie op de kritiek die wordt geuit! Dat vindt ik dan erg jammer. Noch lijkt dit te zijn behandeld in de ledenvergadering. Nog veel teleurstellender, want als de leden der ledenraad zich ongehoord voelen, waarom praten ze dan alleen over enkele aanstellingen?? Ik snap het niet, zeker niet van Wanda Roelofs, die het stuk heeft gepent waarmee de thread is geopend.

Ik wil graag weten: wat is die ''beleidsnota'' dan, wat is de reactie van de nabv op de kritiek en wat doet de ledenraad dan om hun situatie te veranderen als ze zich zo voelen? Ik heb nu het gevoel dat er veel wordt geschreeuwd, maar weinig wordt gepraat.
 
in een of andere post (weet niet waar, de anti's spammen overal de boel vol) werd door een redelaadslid gemeld dat wat vandaag uitgekomen is een beknopte versie is van wat er is besproken, de uitgebreide notulen zullen langer duren daar de vergadering zowat 5 uur geduurd heeft.