Mogelijke komende wijziging door de NABV.

Het was ook niet mijn idee om een grote discussie op gang te brengen,.
Ik heb de nieuwe regels gezien wat betreft joule,en ook het filmpje van de nabv.
Ik begin net met airsoft,heb zelfs nog geen skrim gespeeld.eerst wil ik alles bij elkaar hebben.
Nu heb ik mijn eerste replica aangeschaft,samen met een sidearm.
Heb hem eerst ingeleverd bij een shop omdat ik zeker wil zijn dat hij aan de nieuwe regels voldoet.er word dus een titan advanced mosfet ingebouwd.
Toen ik daarna na het trainingscentrum van de nabv ben gegaan om samen met mijn kids een rondleiding te krijgen,en onze sidearm af te stellen.werden er dus twee verschillende (meningen) verteld.
Door twee verschillende medewerkers van NABV. Als newbee begrijp je het dan ff niet meer.
 
Het was ook niet mijn idee om een grote discussie op gang te brengen,.
Ik heb de nieuwe regels gezien wat betreft joule,en ook het filmpje van de nabv.
Ik begin net met airsoft,heb zelfs nog geen skrim gespeeld.eerst wil ik alles bij elkaar hebben.
Nu heb ik mijn eerste replica aangeschaft,samen met een sidearm.
Heb hem eerst ingeleverd bij een shop omdat ik zeker wil zijn dat hij aan de nieuwe regels voldoet.er word dus een titan advanced mosfet ingebouwd.
Toen ik daarna na het trainingscentrum van de nabv ben gegaan om samen met mijn kids een rondleiding te krijgen,en onze sidearm af te stellen.werden er dus twee verschillende (meningen) verteld.
Door twee verschillende medewerkers van NABV. Als newbee begrijp je het dan ff niet meer.
Dat is wel verwarend dat er da op het NAC twee verschillende meningen(uitleggen) over het dmr verhaal zijn.
Ik heb zelf pas mijn m14-socom die zowel semi als full-auto kan mechanisch omgebouwd naar DMR door de selector switch te demonteren waardoor deze alleen nog semi(single-shot) kan schieten.
Ik dacht eigelijk dat jou ares sr25 alleen semi kon schieten. Of vergis ik mij??
 
Het was ook niet mijn idee om een grote discussie op gang te brengen,.
Ik heb de nieuwe regels gezien wat betreft joule,en ook het filmpje van de nabv.
Ik begin net met airsoft,heb zelfs nog geen skrim gespeeld.eerst wil ik alles bij elkaar hebben.
Nu heb ik mijn eerste replica aangeschaft,samen met een sidearm.
Heb hem eerst ingeleverd bij een shop omdat ik zeker wil zijn dat hij aan de nieuwe regels voldoet.er word dus een titan advanced mosfet ingebouwd.
Toen ik daarna na het trainingscentrum van de nabv ben gegaan om samen met mijn kids een rondleiding te krijgen,en onze sidearm af te stellen.werden er dus twee verschillende (meningen) verteld.
Door twee verschillende medewerkers van NABV. Als newbee begrijp je het dan ff niet meer.

Is dan ook niet jouw fout, maar ga er maar van uit dat organisaties gewoon genoegen nemen met enkel de semi lock via de ETU. Daarbij de discussie hier is ook niet erg, er zijn gewoon een paar man die met hele rare ideeën kwamen die nergens op slaan zoals FA op een DMR.
 
Dat is wel verwarend dat er da op het NAC twee verschillende meningen(uitleggen) over het dmr verhaal zijn.
Ik heb zelf pas mijn m14-socom die zowel semi als full-auto kan mechanisch omgebouwd naar DMR door de selector switch te demonteren waardoor deze alleen nog semi(single-shot) kan schieten.
Ik dacht eigelijk dat jou ares sr25 alleen semi kon schieten. Of vergis ik mij??
Staan maar 2 standen op safe en fire,maar je kan hem nog een kwart doordraaien daar staat niks en schiet hij fullauto
 
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter
Heb het ook met mijn G&G m14 EBR gedaan heb in de gearbox plaatje weggehaald die hem switch naar auto
 
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter
Heb het ook met mijn G&G m14 EBR gedaan heb in de gearbox plaatje weggehaald die hem switch naar auto
Welke veer heb jij er nu in zitten. Weet je al op hoeveel joule je nu zit?
Ik heb er op het moment een lonex m120 spring in zitten die met 0,30 bb's op 1,45 joule zit. Vorig week had ik hem nog getest op de schietbaan bij het Nac, en ik kon hem consistent op de 'pan' krijgen. Dat is ruim 55m spot-on...
Met 0,25 merkte ik dat ik hem iets met een boogje moest schieten (iets hoger mikken) maar toen ik hem met 0,40 teste kon ik hem presies op het doel richten door de rechtere (strakkere) baan van de bb.
 
  • Leuk
Waarderingen: WesleyB en Pascal-XM
Ik heb zelf het DMR single shot probleem opgelost door een replica met Fmark te nemen uit Duitsland, en met een GATE TITAN mosfet op single only. Werkt prima...alleen schiet deze nog op 300fps @.20 ... Ik had al een M125 en M135 veer gehaald met het oog op 450FPS, maar dat is inmiddels lager had ik begrepen. Ik wacht nog wel even met de "vaste" regels tot het verdere ombouwen.
 
Welke veer heb jij er nu in zitten. Weet je al op hoeveel joule je nu zit?
Ik heb er op het moment een lonex m120 spring in zitten die met 0,30 bb's op 1,45 joule zit. Vorig week had ik hem nog getest op de schietbaan bij het Nac, en ik kon hem consistent op de 'pan' krijgen. Dat is ruim 55m spot-on...
Met 0,25 merkte ik dat ik hem iets met een boogje moest schieten (iets hoger mikken) maar toen ik hem met 0,40 teste kon ik hem presies op het doel richten door de rechtere (strakkere) baan van de bb.
Mijn dmr schoot met een m120 470 fps xD veer afgeknipt toen 450. Door dat ik eeen bushing ben kwijt geraakt moet ik eerst dat nieuw halen dus weet nog niet hoe hard hij gaat schieten met m110
 
Ik wacht (richting) 1 April wel af. Misschien dat er dan meer duidelijk is of iets anders wordt.
 
Verhaal nabv is volgens mij vrij duidelijk.
Onder het motto : dit zijn de nieuwe regels, klaar, deal with it.

De manier waarop het gecommuniceerd is en de manier hoe en waarop bepaalde dingen tot stand zijn gekomen, daar kun je je vraagtekens bij hebben.
 
Ik zag vandaag deze langs komen: link
Is een goed idee en de eerste die meer doet dan alleen roepen. Kan betekenen dat de regels straks weer terug veranderen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix en QuickFix
Ik zag vandaag deze langs komen: link
Is een goed idee en de eerste die meer doet dan alleen roepen. Kan betekenen dat de regels straks weer terug veranderen.

Ik ben alleen bang dat hij van een koude kermis thuis komt. Afgelopen periode zelf een rechtszaak gevolgd mbt een vergelijkbaar onderwerp en daaruit blijkt dat de Nederlandse staat eigenlijk allergisch is voor alles wat met w@pens of daarop gelijkend te maken heeft. Kort door de bocht: ze vinden het wel best zoals het is en zijn absoluut niet van plan om te gaan bewegen in die hoek.

Neemt niet weg dat ik het idee goed vind dat hij wel wat doet!

Als je er echt van overtuigd bent dat hoe het nu gaat niet goed is en je kan daar niet langer mee leven, maar je wilt wel blijven spelen moet je actie ondernemen.

Mbt het veranderen van de regels zie ik het op korte tot middellange termijn niet gebeuren. Want zelfs als je buiten de NABV om replica's mag hebben zullen dus ook de orga's een manier moeten vinden om onder de vleugels van de NABV uit te komen om een skirm te organiseren en dat is natuurlijk weer een heel ander spel.

Heb het al eerder gezegd, maar ik heb NIKS met de NABV te maken en ben ook geen voor- en/of tegenstander ervan. Voor mij zijn de regels die op dit moment gelden zeker geen reden om de boel aan de kant te schuiven, sterker nog ik denk dat het het spel zelfs misschien wel weer wat leuker gaat maken. Maar ik ben heel benieuwd naar de uitkomst ervan en wens de initiatiefnemer ook heel veel succes, maar ik ga hem niet steunen erin...
 
  • Leuk
Waarderingen: Arjen511 en Denzel053
Uhm wellicht heb ik er overheen gelezen maar stel he stel dat de rechter zegt akkoord betekent het dan dat je als 13 jarige gewoon een replica in huis mag hebben ?

Ben er sowieso op tegen dit hele verhaal .

Robin
 
Uhm wellicht heb ik er overheen gelezen maar stel he stel dat de rechter zegt akkoord betekent het dan dat je als 13 jarige gewoon een replica in huis mag hebben ?

Ben er sowieso op tegen dit hele verhaal .

Robin

Nee dan mag een 13-jarige nog steeds geen replica hebben. Het enige punt waar deze persoon een zaak over wil aanspannen is het lidmaatschap van een erkende vereniging.

Maar naast dat zijn verhaal taaltechnisch van geen kant klopt zijn ook een aantal beweringen van hem totaal onjuist, onder andere:
- Dat je gewoon mee kunt doen aan evenementen. Als niet NABV lid kom je er zonder exemption van een erkende airsoftvereniging niet in. Alle evenementen in Nederland worden (zoals in de circulaire vereist) onder de verantwoording van een erkende vereniging georganiseerd. Dat betekent ook meteen dat zijn claim dat "organisaties wel om gaan zodra er veel mensen met een ontheffing zijn" ook niet klopt want die keus ligt namelijk niet bij de organisaties.
- Organisaties kunnen in een schietvereniging veranderen om onder de regels uit te komen. Organisaties zijn geen liefdadigheidsinstellingen, het zijn bedrijven die winst willen maken en waarmee de eigenaren en personeelsleden (deels) hun brood mee verdienen en die kun je niet de rechtsvorm van vereniging geven (een vereniging mag geen winst maken).

Verder berust een groot deel van de onderbouwing van zijn zaak op zijn persoonlijke mening en niet op harde wettelijke feiten. Een rechter geeft niks om een mening, een rechter kijkt naar de wet en die is voor airsoft volkomen correct.

Zijn zaak is volkomen kansloos en ik acht de kans dat hij het gefinancierd krijgt vrij klein (ook fijn dat hij niet gedacht heeft aan een eventueel vervolg in hoger beroep).
 
Ik zag vandaag deze langs komen: link
Is een goed idee en de eerste die meer doet dan alleen roepen. Kan betekenen dat de regels straks weer terug veranderen.

Point of order: Is het niet beter om hier een losse thread over te maken?

Ik ben het on topic eens met Oddball: kansloos. Ik denk zelf ook dat dit eerder beschadigend is voor de airsoftsport dan dat het positief zal zijn.
 
Point of order: Is het niet beter om hier een losse thread over te maken?

Ik ben het on topic eens met Oddball: kansloos. Ik denk zelf ook dat dit eerder beschadigend is voor de airsoftsport dan dat het positief zal zijn.
Dat denk ik ook maffo, wij als airsofters denken dat onze sport leuk en onschuldig is maar ik denk dat de gemiddelde burger daar anders over denkt en al dat gedoe met wapens(replica's) en uniformen maar eng vinden...

Maar dat is mijn mening..
 
Als hij zou weten wat hij zou doen zou ik hem hier wel in steunen. Als ik het verhaal lees heb ik er echter weinig hoop in dat het gaat slagen.