Mogelijke komende wijziging door de NABV.

Ik zie het probleem niet van beperken van full auto? Dan maar richten ipv sprayen. Ik speel alleen maar singel shot en vind het zelfs nog beter dan full auto.

Verwijderd verschil tussen assault en DMR. Lmg's verliezen bestaansrecht. Wordt allemaal wel eenheidsworst en saai op het veld.

Ik speel zelf ook meestal alleen met semi, maar dat je een bepaalde manier van spelen leuk vindt betekend niet dat je het moet/mag/kan afdwingen voor de rest.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix en Denzel053
Ik zie het probleem niet van beperken van full auto? Dan maar richten ipv sprayen. Ik speel alleen maar singel shot en vind het zelfs nog beter dan full auto.

Beperken van full auto???
Ik ben blij dat ik uit de sport ben gestapt.
Full auto kunnen en mogen schieten was voor mij de charme van het hele airsoft gebeuren.
 
Ik wil niks afdwingen.
Lmg heeft inderdaad dan minder(lees: geen) waarde meer. Verschil dmr en assault weg is in mijn ogen niet zo erg. Ik speel nu als dmr maar zal niet klagen als ik naar 360 moet omdat dmr weg valt.
 
Dichte begroeide plekken is het fijn om er af en toe een full auto riedeltje doorheen te jagen dat weet je zeker dat je doel treft .
 
  • Leuk
Waarderingen: Rens Ruigrok
Ik zou het zonde vinden als de DMR klasse wegvalt. Veel aeg snipers moeten nu al van 500fps terug naar 430 dmr klasse. Als dat dan ook nog eens weg valt valt de hele contrasniperklasse weg...
 
Full auto mag van mij ook wel blijven hoor... ben niet echt een sprayer, maar idd zoals aangegeven is het soms met een bosje, of het moment dat je een groepje in je eentje moet neerhalen wel ff makkelijk....

Denk dat iedere klasse straks wel z’n eigen voor- en nadelen heeft. Afgelopen tijd was het haast een trend aan het worden dat er nagenoeg alleen maar snipers liepen, misschien heeft straks het halve veld een DMR, of trekt iedereen naar binnen op 0,9J en hoef je je niet meer druk te maken over MED’s....

We gaan het zien! Ik zie het allemaal wel als een positief iets
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7 en Arjen511
Tja, als sniper en lid van een CQB-team vind ik het helemaal niks. De verandering dat alleen bolt actions nog als sniper worden gezien is, naar mijn mening, belachelijk. Het betekent dat iemand met een AEG Dragunov SVD nu een DMR heeft en iemand met een spring Dragunov SVD een sniper. Maar heb al gezien dat er in België bij enkele organisaties straks met 2 DMR klassen wordt gespeeld, waaronder 2 sec. delay voor 500 fps. Dus de kans is groot dat je mij als sniper niet meer ziet in Nederland na 1 april. Wordt dus mooi met de PSG-1 naar Barchon of The Chambers. Naar het schijnt houdt B&A die DMR regel er eerst ook in, dus misschien dat daar nog een optie voor mij ligt.

Over de CQB moet ik nog maar zien hoeveel orga's dit gaan doen. Veel spelers hebben voor binnen en buiten dezelfde primary en dezen gaan echt niet iedere keer lopen klussen en ombouwen voor iedere skirm. Tel daar bij op dat veel handguns out-of-the-box al boven de 0,9 zitten. Denk zelf dat weinig orga's dit gaan volgen en dat alles bij het oude blijft.

De NABV kennende zal het wel 1 grote grap zijn. Niet voor niets wordt het 1 april ingevoerd.
 
Heb net vorig weekend mijn ares sr25 naar Com-bat airsoftshop gebracht om hem aan te passen op de nieuwe regels. Max 1.7 joule.wil hem als sniper /dmr gaan gebruiken.
Ik laat er een titan advanced mosfet inzetten.zodat ik eventueel nog misschien in het buitenland wel kan switchen.
Daarna ff naar het airsoftcenter geweest,maar daar zijn de meningen verdeeld,de 1 wil meganische blokkade voor autofire,iemand anders zegt weer dit is zo goed.... ..Ja je kan hem natuurlijk in het veld met je tel weer op auto zetten.maar kom op zeg. Net begonnen ,nu al in de war
 
  • Leuk
Waarderingen: Tommeh
Heb net vorig weekend mijn ares sr25 naar Com-bat airsoftshop gebracht om hem aan te passen op de nieuwe regels. Max 1.7 joule.wil hem als sniper /dmr gaan gebruiken.
Ik laat er een titan advanced mosfet inzetten.zodat ik eventueel nog misschien in het buitenland wel kan switchen.
Daarna ff naar het airsoftcenter geweest,maar daar zijn de meningen verdeeld,de 1 wil meganische blokkade voor autofire,iemand anders zegt weer dit is zo goed.... ..Ja je kan hem natuurlijk in het veld met je tel weer op auto zetten.maar kom op zeg. Net begonnen ,nu al in de war

You must be kidding me if they want half of the dutch community to switch their DMRs and mechanically lock them to semi... especially since I also just bought a Titan Advanced and installed it.
 
You must be kidding me if they want half of the dutch community to switch their DMRs and mechanically lock them to semi... especially since I also just bought a Titan Advanced and installed it.
Same here,new rules,butt soms people at NABV think different. Its all about trusting youre members that they won,t autofire were its not aloud.so no mechanical lock for me.
 
Same here,new rules,butt soms people at NABV think different. Its all about trusting youre members that they won,t autofire were its not aloud.so no mechanical lock for me.

To be honest the rules say your DMR needs to be set to semi only - not mechanically disable auto (like it is said in German law). If NABV cannot count on people keeping their mosfets set to safe-semi-semi then I guess they don't believe in people calling their hits either.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kpl1boon, Crix en RG.
Well, i kinda think its a good rule. I still see somsome agression sometimes when 1 person thinks the other isnt following the rules and full auto sprays some1
 
Oké deze discussie slaat nergens op. Waar halen jullie vandaan dat het mechanisch onmogelijk moet zijn? Een mosfet is voldoende. Beloven je replica alleen op semi te houden terwijl hij full auto kan is dat niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix
Idd, ding moet alleen semi kunnen. Anders valt t onder assault en knalt hij te hard. Gewoon semi only maken...
 
Persoonlijk vind ik dat ik mij Replica als assalt evenals dmr moet kunnen gebruiken,
Met het quick spring systeem kan ik binnen paar min zeg maar mijn veer veranderen van FPS bijvoorbeeld van 350 naar ruim 420-430 (standaard zat deze erbij)

En als ik mijn replica wil gebruiken als DMR (scope bipod en dmr spelen) Zou dat moeten kunnen,
Dat mijn replica op auto kan schieten wil niet zeggen dat ik dat doe?) Dat vind ik het enige kromme aan deze regels, waarom mag mijn replica niet auto schieten,
Bijna iedereen met Mosfet erin kan heel simpel alles aanzetten en verandere in het veld.
Je moet je ook maar vanuit gaan dat ze eerlijk spelen (helaas zijn er altijd die dit niet doen maar dan moeten zo ook Mosfets verbeiden want die zijn bijna net zo makkelijk om te zetten naar auto als de switch naast je gun)

Dus ????

Ik kan mijn gun voor grote velden als Dmr gaan gebruiken ??
 
Het gaat hier denk om het stukje “bewijs”

Als er klachten komen over een DMR die “full auto” schiet en jij wordt er op een onverwacht moment uit gepikt kan jij je mosfet niet meer herprogrammeren, want er is iemand van de orga bij. Heb je een replica met full auto en semi (zoals praktisch iedere assault) kan je veel sneller ff je selector omgooien....

Zelfde met de quick spring change, wil je full auto? Dan is het 360FPS / 1.2J wil je DMR dan moet full auto uitgeschakeld zijn (mechanisch of elektrisch) ga je daarna lopen sleutelen... dan heb je dus een uitdaging... en zowel gezegd alles valt of staat bij fair play en als iedereen zo eerlijk zou zijn zoals ze zeggen te zijn zou deze discussie er al niet zijn ;)
 
Ik snap de discussie echt niet, er verandert aan de dmr alleen de joule output en er is geen officiele delay meer. Voor de rest niks, oftewel je replica kan semi only en zo niet dan is het geen dmr. Of je dit doet middels een stukje electronica of gewoon een aangepaste selector plate maakt niet echt uit. Mensen die met een qsc zowel de replica als dmr als assault willen gebruiken moeten of genoegen nemen met semi only op 360 fps of een programmeerbare etu of “mosfet” en dus niet “je moet me maar vertrouwen”, want inderdaad zoals peter al aangaf hadden we deze discussie dan niet nodig.
 
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter en RamonDales
"Je moet maar op me vertrouwen".

Is het feit dat mensen dit zeggen niet juist een van de redenen dat er cheaters zijn? Ik ga echt niet vertrouwen leggen in meer dan 17.000 leden dat ze niet 'perongeluk' even de full auto switch aanzetten en met 430FPS door het veld gaan raggen.

Gewoon lekker een mosfet erin, of je selector plate aanpassen. (of een DMR platform kopen wat überhaupt alleen safe/semi heeft)
 
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter
Persoonlijk vind ik dat ik mij Replica als assalt evenals dmr moet kunnen gebruiken,
Met het quick spring systeem kan ik binnen paar min zeg maar mijn veer veranderen van FPS bijvoorbeeld van 350 naar ruim 420-430 (standaard zat deze erbij)

En als ik mijn replica wil gebruiken als DMR (scope bipod en dmr spelen) Zou dat moeten kunnen,
Dat mijn replica op auto kan schieten wil niet zeggen dat ik dat doe?) Dat vind ik het enige kromme aan deze regels, waarom mag mijn replica niet auto schieten,
Bijna iedereen met Mosfet erin kan heel simpel alles aanzetten en verandere in het veld.
Je moet je ook maar vanuit gaan dat ze eerlijk spelen (helaas zijn er altijd die dit niet doen maar dan moeten zo ook Mosfets verbeiden want die zijn bijna net zo makkelijk om te zetten naar auto als de switch naast je gun)

Dus ????

Ik kan mijn gun voor grote velden als Dmr gaan gebruiken ??

Nee. Een DMR is een bewuste keuze. Je kan niet van 2 walletjes eten. Als je als DMR wilt spelen moet je je selector plate aanpassen of een mosfet installeren.

Met een goede mosfet kan je zoals gezegd nog steeds op skirm basis van rol verwisselen samen met je quick spring change system.