MK23 VSS build

Henny_495

Well-Known Member
Trophies
8
Sinds verleden week ben ik in het bezit van een VSS mk23 carbine kit. Momenteel is dit de enigste die gemaakt is. De bedoeling van de vss kit is de mk23 om te bouwen tot een dmr build, met max 450fps. Nu heb ik twee mk23 liggen, waarvan 1 al geheel geupgraded en de andere wordt zsm gedaan (hadron tdc + hadron h-plate, maple leaf autobot bucking en maple leaf crazy jet 250mm barrel). Ik hoop met de 250mm barrel rond de 430 a 440 fps uit te komen.

Wat denken jullie?
 
Welkom!

Het is misschien netjes om je even voor te stellen op het daarvoor bestemde topic!

Verder veel succes met je build, ben wel benieuwd of het iets gaat/kan worden :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Cool project en heb mk23 dmrs al eerder zien voorbij komen, vooral handig omdat je side arm en primary dezelfde mags gebruiken. Enigste nadeel dat ik ondervond van de mk23 is de trigger pull is zo lang.
 
Klopt, dat is het enigste minpuntje van de mk23 (dubbele triggerpull). Ik heb eergistere een oude barrel op 300mm gezaagd, autobot bucking erop gezet en de tsc van mijn andere mk23 (de tdc komt hopelijk komende week in stock bij de shop) erop gezet. Ik kreeg een fps van 461 met 0.2 en 340 fps met 0.36 (in de mk23 speel ik met 0.36 bbs). Dit is met iets te, dus er komt een 250mm crazy jet barrel in. Door dat de barrel in de outerbarrel gaat lopen en deze is gevuld met foam is de VSS muisstil.
 
Vraagje, een kortere of langere inner barrel heeft toch geen invloed op je FPS? Naar wat ik begreep heeft enkel de breedte van een barrel invloed op je FPS. Ik kan switchen tussen m'n 260mm en 475mm, maar mijn fps blijft toch echt hetzelfde aangeven. Nu speel ik HPA en weet ik niet of daar verschil in zit hoor.
Daarnaast, na wat lezen zie ik dat die crazyjet aan het einde iets breder is, zodat de airflow de BB meenemt, wat geen invloed hoeft op je FPS volgens de fabrikant. Gaat dit effect van de airflow niet enigszins verloren als je de inner barrel in je outerbarrel gaat laten lopen (icm foam)?

Gewoon wat wetensvraagjes :) Wil namelijk ooit nog eens een DMR build gaan doen van mn oude JG.
 
Ik heb een paar mk23's gehad van ASG, en zonder silencer met inner barrel deden ze netjes 340. Met de silencer met inner barrel ging de fps over de 400. Weet niet hoe en waarom, maar heb het wel ervaren.
 
Dus je kan dan je fps laten meten op 340 voordat je begint. Je silencer erop schroeven en vervolgens spelen met 400 fps?? (ben hier zwaar op tegen btw). Beetje krom als je het mij vraagt haha. Nooit geweten dat dit mogelijk was!
 
Lengte heeft wel invloed op je FPS maar het ligt aan de setup, met HPA heb je de dwell en de druk die je afstelt waardoor je waarschijnlijk geen FPS toename ziet als je van de kortere naar de langere barrel gaat, mogelijk zelfs een kleine afname, andersom wss ook een afname maar dan zal je zien door de hoge dwell setting dat je opeens een gigantische joule creep krijgt.

In AEG en GBB zal je het duidelijk zien. BIj een AEG kan je de dwell niet afstellen en heb je dus een vast volume en met dezelfde veer een gelijke druk, dus een langere barrel op een full cylinder geeft veel meer FPS dan een korte barrel. GBB heeft een vergelijkbaar principe, zeker op een NBB waar al de gas druk naar de barrel gaat zal je op een langere barrel als er genoeg druk is een hogere FPS krijgen.

Also de silencer van de TM en Hadron hebben geen extra stukje inner barrel maar een foam insert waardoor je dus een silencing effect krijgt.

PS: Die crazyjet stuff, ik vraag me echt af hoeveel verschil het maakt, het zijn goede barrels maar dat zal grotendeels komen doordat de barrel zelf goed is niet vanwege de porting.
 
Bij de mk23 heeft de innerbarrel wel degelijk invloed op de fps. Ik haal met een 150 Crazy Jet 360fps (wel afhankelijk van temperatuur en welk gas). Ik krijg morgen de 250mm CJ binnen, dat zal me rond de 400 hopelijk brengen. De TM mk23 heeft geen innerbarrel extender in de silincer, maar foam.

Over de crazy jet, ik heb in een van mijn glocks getest wat het verschil is tussen een normale ML barrel en een CJ, de CJ kwam net even verder en gaf meer stabielere schoten.
 
Gistere met de VSS wezen skirmen (ik was naar de chambers). Ik moet nog een raiser halen voor de scope, want hij stond veel te laag. Helaas was het te koud voor de mk23 om echt een constante baan van de bbs te krijgen, na een paar schoten was de range al minder (hetzelfde probleem had ik ook met mijn mk23 die ik als side arm gebruikte).

Ik zit nu met een crazy jet barrel van 250mm op een gemiddelde fps van 420, gemeten met een kamer temperstuur van ongeveer 20graden.
 

Bijlagen

  • phpKnTntOAM (1).jpg
    phpKnTntOAM (1).jpg
    25,2 KB · Weergaven: 882
Mk23 conversion kit
Was bedoeld voor een dmr project
 

Bijlagen

  • _20200927_212553_copy_1216x589.jpg
    _20200927_212553_copy_1216x589.jpg
    218,7 KB · Weergaven: 262
  • DSC_2848_copy_1216x684.jpg
    DSC_2848_copy_1216x684.jpg
    268,3 KB · Weergaven: 258
  • DSC_2852_copy_1216x684.jpg
    DSC_2852_copy_1216x684.jpg
    173,6 KB · Weergaven: 258
Hey ik ben nieuw op dit forum en vroeg me af of iemand ooit een mk23 > vss kit heeft gezien die publiekelijk toegankelijke is. Ik zag dat jij dit ooit hebt gebouwd als project en vroeg me af hoe je dit had gemaakt. Is dit 3d geprint of zijn het machined onderdelen?

Alvast bedankt!!
 
Hey ik ben nieuw op dit forum en vroeg me af of iemand ooit een mk23 > vss kit heeft gezien die publiekelijk toegankelijke is. Ik zag dat jij dit ooit hebt gebouwd als project en vroeg me af hoe je dit had gemaakt. Is dit 3d geprint of zijn het machined onderdelen?

Alvast bedankt!!
Het is 3d geprint, met een aluminium kern in de upper voor extra stevigheid, heb hem al eens flink "mishandeld", ding is niet kapot te krijgen
 
Terug
Bovenaan