Kroeskoppie

Well-Known Member
19 okt 2015
304
177
Trophies
14
Hoi mede-airsofters!

De laatste tijd ben ik mij aan het verdiepen in een nieuw airsoft pistol: de MK23 Socom.

Voor mij is deze pistol vooral bekend uit Metal Gear Solid, maar ik heb wel eens begrepen dat deze ook in enkele films is verschenen. Verder is hij vrij bekend als side-arm voor snipers omdat het zo stil apparaat is.

Na wat zoeken op het internet kom ik heel veel dingen tegen, zoals:
- er zijn een paar merken in omloop. De Tokyo Marui variant wordt vaak aangeraden, maar er zijn ook goedkopere varianten zoals van STTI en ASG.
- Het geheel is Non Blowback, wat er voor zorgt dat je qua gas prima performance hebt.
- Door de silencer is het een fors apparaat.
- Lange, 2 staps trigger pull.

Opzich lijkt mij de STTI een heel leuk, goedkoop apparaat om te proberen (alleen al voor de look), alleen heb ik sowieso geen enkele ervaring met NBB gas pistols en heb ik geen idee hoe zo'n silenced pistol speelt bij airsoft skirms. Verder heb ik er ook nog nooit 1 kunnen vasthouden, omdat ik ze nooit tegenkom/zie in het veld?

Ik ben dan ook benieuwd of er hier mensen zijn die ervaringen rond de MK23 (mag van ieder merk zijn, natuurlijk!) hebben en wanneer jullie deze gebruiken, plus de voor- en nadelen van dit type apparaat.

Alvast bedankt voor de moeite, ik wacht de reacties rustig af. :)
 
Heb zelf de TM gehad, ga morgen met mensen spelen die de STTI hebben. Ik vond het een tof ding maar hij is groot, echter wel licht doordat het allemaal plastic is, daarbij zit je met een lange trigger pull doordat je zowel de hamer moet spannen als moet schieten. Voor mij was het probleem dat doordat het een groot apparaat is het ook niet goed geschikt is voor mijn kleine handen en ik daardoor extra moeite had met de lange trigger pull. Ik hoorde van iemand die hem overkocht dat men STTI mags prefereert (welke ik 2 had) over de TM door de iets hogere FPS die ze hebben. Voor de rest doordat het geen blow back heeft is de gas efficientie heel hoog en voor de rest heb je een hoog volume, wat inhoud dat zwaardere bbs verschieten hier heel goed mee gaat, waardoor je natuurlijk weer een zeer goede range krijgt, zo goed dat men er DMR's van maakt en zelfs als sidearm makkelijk de 30 of 40m kills mee maken. De STTI is zeker een optie maar je moet dan nog wel een eigen supressor maken gezien die er bij komt een barrel extension is en voor de rest is het dan wel echt een aanrader om hem meteen te upgraden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kroeskoppie
Ik heb jaren geleden de TM gehad (helaas vlak voor de regulering in NL verkocht omdat de shurgard opslag te vol kwam te liggen). Het is inderdaad een ontzettend groot bakbeest en ik zou hem enkel aanbevelen als je zelf ook grote handen hebt. Met de silencer gemonteerd is het ding inderdaad ontzettend stil wat het een ideaal stuk gereedschap maakt voor de liefhebber van het sneaky werk.
Ik weet niet hoe het met de magazijnen van de STTI versie maar de magazijnen van de TM zijn zeer moeilijk te demonteren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kroeskoppie
De Stii of KJW variant (beide ook via ASG) hebben inderdaad een barrel extension er in zitten die er bij mij voor zorgde dat de FPS dik over de 420 ging.

Maar ik heb grote handen en vond ze heerlijk spelen als ik pistol only bij een CQB lokatie speelde.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kroeskoppie
Voor mij was het probleem dat doordat het een groot apparaat is het ook niet goed geschikt is voor mijn kleine handen en ik daardoor extra moeite had met de lange trigger pull.

Het is inderdaad een ontzettend groot bakbeest en ik zou hem enkel aanbevelen als je zelf ook grote handen hebt.

Maar ik heb grote handen en vond ze heerlijk spelen als ik pistol only bij een CQB lokatie speelde.

Hmmm. Nu heb ik zelf niet de meest kleine handen (handschoenen maat L of XL), maar wel opvallend dat er nu dus al 3 mensen zijn die aangeven dat je dus grotere handen moet hebben. Dat is al een fijn detail om te weten. :cool:

De STTI is zeker een optie maar je moet dan nog wel een eigen supressor maken gezien die er bij komt een barrel extension is en voor de rest is het dan wel echt een aanrader om hem meteen te upgraden.

Gezien de prijs leek mij het ook wel nodig om te upgraden; ik kan mij niet voorstellen dat iets van €40,- enorm zuiver schiet. Mits het voor mij een handig iets is om mee te spelen, is dat ook voor mij een overweging.

Ik heb filmpjes gezien dat men de suppresor los weet te halen door de gelijmde voorkant te verwijderen. De barrel extension wordt dan verwijderd. Lijkt mij priegelwerk om te doen door een lijmlaag, maar natuurlijk geen ervaring mee. o_O

De Stii of KJW variant (beide ook via ASG) hebben inderdaad een barrel extension er in zitten die er bij mij voor zorgde dat de FPS dik over de 420 ging.

Apart. De meeste review die ik dan vindt op Youtube over de STTI, gaven met de barrelextension rond de 340 FPS, maar Taiwangun geeft ook 420 FPS aan. Was dit met Nuprol 2.0 of met een ander green gas?

Ik ga in ieder geval de volgende skirms opletten of ik iemand tegenkom met een MK23, het lijkt mij toch handig om eerst even vast te houden, gezien het aanraden van grote handen. :rolleyes:
 
Ik heb Mechanix Mpact in XL.

Ik gebruik ProTech gas en waar mijn TM HiCapa 310 doet dat gas en de mk23 rond de 340 (Stii en KJW) was het beide met silencer erop dik over de 420.

Ik heb zelf de silencers ook aangepast maar probleem was dat de laatste 5 die ik had gekocht zo verlijmd waren dat de voorkant niet los kon. Dus zaagde ik er met de verstekzaag gewoon helemaal doorheen, alles er uit, isolatiemateriaal er in en weer dichtlijmen. En extra padding onder de hamer geplakt, scheelde weer wat onnodig geluid.
 
Vandaag even de STTI vast gehad en in actie gezien, het ding schiet met een goede zware bb, lees .32 of zwaarder, gewoon mooi 30 misschien 40 meter, want met het blote oog kan ik dat allemaal niet fatsoenlijk inschatten, dit was met een totaal stock ding. De silencer is idd niet makkelijk om te bouwen, de eigenaar had het gedaan door de kap eraf te laten zagen, het eruit te slopen en daarna hem er weer op te lijmen. Echter door een ongeluk was het gelijmde stuk wel los gekomen van de STTI vandaag XD. In principe zou je dat los krijgen wel kunnen oplossen met een goed heet water bad of een hitte pistool om het los te weken. Als je graag een stille sidearm wil hebben voor niet te veel geld die je dan aardig ver kan laten schieten met wat upgrades dan is het een aanrader.
 
Heb zelf een tm mk23. Ben er weg van.
Fluister stil, even halve skirm wennen aan de triggerpull en wanneer je magazijn leeg is.
Zijn genoeg mensen die met upgrades zoin 60 meter accuraat schieten binnen de fps limiet.
Alleen omdat tie zo stil is willen mensen hun hit wel eens niet nemen.
 
Ik heb de stti versie. Beste side arm die ik ooit heb gehad! Zelf zie ik geen meerwaarde in het kopen van de TM versie. Ik heb hem helemaal ge-upgrade dus beetje onzin om €100 extra aan een behuizing uit te geven. Mocht ik hem laten vallen en het plastic breekt dan koop ik voor 40euro een nieuwe en heb ik er gelijk een extra magazijn bij :p

Ook ik heb de voorkant van de silencer afgezaagd -> barrel eruit halen en het dopje van je silencer terug lijmen met pvc lijm. Gaat geen kant meer op daarna. Wel eerst uiteraard je demper maken voordat je de boel weer vast lijmt.

Verder heb ik een 150mm crazy jet barrel erin zitten, auto bot maple leaf bucking icm hadron H nub. Moet alleen nog de TDC mod aanschaffen.
Kwa prestatie's; ik kan 2 mags leeg schieten op 1 lading gas in de zomer. Schiet .32 tot een meter of 50. Fps is 240fps. Dus als ik de fps wat zou verhogen komt die nog wel een stuk verder. Echter schiet ik liever accuraat dan ver. Het is tenslotte een side-arm.

Edit; Trigger pull is misschien wennen. Het is niet zo snappy zoals bij blowback replica's
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo
Ik heb Mechanix Mpact in XL.

Ik gebruik ProTech gas en waar mijn TM HiCapa 310 doet dat gas en de mk23 rond de 340 (Stii en KJW) was het beide met silencer erop dik over de 420.

Ik heb ook Mechinix Mpact, alleen dan in L. Zal qua grote handen dat wel snor zitten.

Lijkt mij dan wel duidelijk dat de innerbarrel van de silencer eruit moet, aangezien dit de FPS schijnbaar serieus te veel verhoogd.

Vandaag even de STTI vast gehad en in actie gezien, het ding schiet met een goede zware bb, lees .32 of zwaarder, gewoon mooi 30 misschien 40 meter, want met het blote oog kan ik dat allemaal niet fatsoenlijk inschatten, dit was met een totaal stock ding. De silencer is idd niet makkelijk om te bouwen, de eigenaar had het gedaan door de kap eraf te laten zagen, het eruit te slopen en daarna hem er weer op te lijmen. Echter door een ongeluk was het gelijmde stuk wel los gekomen van de STTI vandaag XD. In principe zou je dat los krijgen wel kunnen oplossen met een goed heet water bad of een hitte pistool om het los te weken. Als je graag een stille sidearm wil hebben voor niet te veel geld die je dan aardig ver kan laten schieten met wat upgrades dan is het een aanrader.

Dankje voor deze test en korte review, kan ik heel veel mee! Het dopje van de silencer moet duidelijk goed verlijmt worden, merk ik al.
Alleen omdat tie zo stil is willen mensen hun hit wel eens niet nemen.
Die klacht hoor ik vaker, inderdaad. Jammer, maar ook wel weer een beetje begrijpelijk.

Heb ik ook gezien. ;)
Ik heb de stti versie. Beste side arm die ik ooit heb gehad! Zelf zie ik geen meerwaarde in het kopen van de TM versie. Ik heb hem helemaal ge-upgrade dus beetje onzin om €100 extra aan een behuizing uit te geven. Mocht ik hem laten vallen en het plastic breekt dan koop ik voor 40euro een nieuwe en heb ik er gelijk een extra magazijn bij :p
Opzich ook niet zo'n slechte denkwijze. :rolleyes:

Ook ik heb de voorkant van de silencer afgezaagd -> barrel eruit halen en het dopje van je silencer terug lijmen met pvc lijm. Gaat geen kant meer op daarna. Wel eerst uiteraard je demper maken voordat je de boel weer vast lijmt.

Verder heb ik een 150mm crazy jet barrel erin zitten, auto bot maple leaf bucking icm hadron H nub. Moet alleen nog de TDC mod aanschaffen.
Kwa prestatie's; ik kan 2 mags leeg schieten op 1 lading gas in de zomer. Schiet .32 tot een meter of 50. Fps is 240fps. Dus als ik de fps wat zou verhogen komt die nog wel een stuk verder. Echter schiet ik liever accuraat dan ver. Het is tenslotte een side-arm.

Edit; Trigger pull is misschien wennen. Het is niet zo snappy zoals bij blowback replica's
Dit zijn wel de upgrades die ik vaker voorbij zie komen, dus ik had ook al een beetje uitgezocht wat dan allemaal zou kosten. Ik heb ook liever accuraat, trouwens.

Ik wordt in ieder geval wel enthousiast van alle uitleg, dus ik ga het zeker in overweging nemen. Bedankt, allen. :cool:
 
Nah het is een USP, lijkt er veel op maar dat is hem niet, ze zijn regelmatig uitverkocht.

ahh okay, zit er aan te denken om ook een stti mk23 te halen. Ik lees alleen wel dat je snel joulecreep kan hebben, is er een manier om dit tegen te gaan?
 
ahh okay, zit er aan te denken om ook een stti mk23 te halen. Ik lees alleen wel dat je snel joulecreep kan hebben, is er een manier om dit tegen te gaan?

entrepot heeft ze ook voor 40 euro (nog in stock). Geen lange barrel, geen super zware bbs XD, zwakker gas (duster gas) en daarbij heb je het voordeel dat ze vaak niet strak tegen de 360 fps aan zitten. Mogelijk dat je kan kutten met de valves en etc., maar doordat het een NBB is, blijf je het wel houden.
 
entrepot heeft ze ook voor 40 euro (nog in stock). Geen lange barrel, geen super zware bbs XD, zwakker gas (duster gas) en daarbij heb je het voordeel dat ze vaak niet strak tegen de 360 fps aan zitten. Mogelijk dat je kan kutten met de valves en etc., maar doordat het een NBB is, blijf je het wel houden.

het plan was sowieso dan al om de stock barrel uit de suppressor te halen. Maarja heb er geen zin in dat ik b.v. met .25 of .28 zonder joulecreep speel en omdat er met .30 getest word ik wel joulecreep heb oid. Hoe stil dat ding is interesseert me vooral heel erg
 
Als jij niet bewust gaat creepen dan zal je geen creep hebben. Als je de barrel uit de demper haalt en vervolgens gewoon greengas gebruikt schiet die 200fps ofzo. Blijf je prima binnen de limieten
 
  • Leuk
Waarderingen: RamonDales
Out of the box zonder de silencer schiet hij 280 FPS op green gas, je hebt dan nog 70 fps om mee te spelen voordat je over het limiet zit, dat is aardig wat en anders kan je er altijd nog voor kiezen om bijvoorbeeld duster gas te gebruiken.
 
  • Leuk
Waarderingen: RamonDales
http://www.taiwangun.com/en/gas-4/s...istol-stti?from=listing&campaign-id=14&q=stti

Ligt het aan mij of is de oude mk23 van stti niet meer? Weet iemand hier meer over?

Taiwangun haalt producten die niet meer op voorraad zijn automatisch van de website, totdat ze weer op voorraad zijn. De STTI MK23 die ik bezit (heb hem uiteindelijk gekocht dankzij dit topic, bedankt allen!) heb namelijk wel bij Taiwangun gekocht toen ie nog in stock was.

De FPS zonder silencer is bij mij rond de 280, met silencer 380. Dus de inner barrel heb ik uit de silencer verwijderd. Afgelopen week heb ik het geheel geupgrade, maar daar heb ik nog geen resultaten van. Ik heb hier geen FPS meter, helaas. Over de JC kan ik je dan nu ook even nog niets zeggen.

De replica waar je naar doorlinkt is absoluut een andere, het is geen MK23. Desondanks wel een geinig dingtje voor als je geen silencer wilt, denk ik.