minimalen ruimen voor opslag

ed68

Well-Known Member
20 aug 2020
73
13
Trophies
5
kan iemand me vertellen wat ongeveer de minimaale opslagruimte is voor een specna arms m4

ben aan het kijken voor kasten en kisten maar weet niet wat je minimaal nodig heb om alleen je replica op te kunnen slaan lengten zie ik wel maar de hoogten ?
 
Het hangt een beetje van het model af natuurlijk, maar een gemiddelde M4/M16/416 is minder dan een meter lang, dus als je iets van 1.20m aanhoudt, dan zit het meestal wel snor.

Vergeet niet dat airsoft replica's uhm... replica's zijn van real steel, dus de afmetingen komen ook (redelijk) overeen.
M16_and_AK-47_length_comparison.png

Oké, bovenstaande is een M16, maar die zijn doorgaans langer dan een M4 (die is meestal rond de 88 à 90 cm lang)
 
Laatst bewerkt:
Het hangt een beetje van het model af natuurlijk, maar een gemiddelde M4/M16/416 is minder dan een meter lang, dus als je iets van 1.20m aanhoudt, dan zit het meestal wel snor.

Vergeet niet dat airsoft replica's uhm... replica's zijn van real steel, dus de afmetingen komen ook (redelijk) overeen.
M16_and_AK-47_length_comparison.png

Oké, bovenstaande is een M16, maar die zijn doorgaans langer dan een M4 (die is meestal rond de 88 à 90 cm lang)

oke bedankt weet je ook de dikte lengte staat op de meeste site ik kwam wel een koffer tegen die had deze maat 1060x400x150 LXBXH IN MM
 
ik had zo locker gevonden alleen de maten zijn te klein
 

Bijlagen

  • bc02b857-19e2-485e-b99b-6ca030602175.jpg
    bc02b857-19e2-485e-b99b-6ca030602175.jpg
    54,2 KB · Weergaven: 184
Ik denk dat het beter is om eerst de replica te kopen voordat je er een mooie kast bij zoekt; je koopt doorgaans ook niet eerst de velgen voordat je een auto aanschaft.

De meesten hier maken iets zelf van wat hout van de bouwmarkt (beetje lastig nu de winkels fysiek gesloten zijn, maar je kunt het bij de meeste winkels wel on-line bestellen en afhalen) of nemen een kant en klare kast (kledingkast, stalen archiefkast of locker/garderobekast) en richten deze naar smaak in.
Onthoud dat de enige regel waar jij je aan moet houden dat derden (zonder NABV lidmaatschap) niet zomaar bij je replica's kunnen; in principe is een foedraal (of je kledingkast) met een slotje al genoeg.

Zodra je weet welke ruimte je exact nodig hebt (dus ook voor mags, accu's en andere toebehoren) kun je rondkijken voor een mooie opbergruimte.
Op Marktplaats kun je vaak wel voor een redelijke prijs een geschikte kast vinden.
 
Laatst bewerkt:
yep heb nu van me werk een soort kist mee genomen voor de eerste opvang die komt vast teleggen met een muur oog met een slot .
 
Ik heb als opslag 2 militaire wapen kisten voor mijn replica’s dit bedrijfje zit in aalsmeer en adv op marktplaats en is via google makkelijk te vinden.
Als de naam wilt weten moet je maar even een pm sturen weet niet of ik die hier mag noemen ivm reclame maken
 
Naam noemen is geen probleem , in de zin van : joh ik heb een kist van ...... En die werkt lekker bla bla bla.

Uitgebreide reclame topics is uiteraard een ander verhaal.