Meningen over Veluwe Airsoft?

JWieleman

Well-Known Member
17 jan 2018
548
254
Trophies
15
Ik zat net te kijken waar ik deze zondag heen ga, want geen zin om weer naar RSL of B&A te gaan. Ik kwam uit om misschien een keer een kijkje te gaan nemen bij Veluwe Airsoft, echter vind ik daar zowel op dit forum als op andere websites niet zo mega veel over. Iemand bekend met het terrein en mening erover? Ik kan bijvoorbeeld niet goed vinden met hoeveel spelers tegelijk gespeeld wordt gemiddeld?

Ik weet dat Wild Mountain en Dark Forest ook mooie woodland-terreinen zijn. Echter heb ik geen zin om zondagmorgen meer te rijden dan max 5 kwartier vanaf Amsterdam, daar ik zaterdag avond moet werken.

(Ik weet dat dit niet echt een review is, maar wist even niet anders waar anders onder viel).
 
Ben er al een tijd niet meer geweest (wil al wel een tijdje weer eens gaan, maar komt er steeds niet van.).
Maar de laatste keer dat ik er was was het 20 vs 20 dacht ik. Ik kan me daar erg vermaken en zeker als je er nog niet eerder geweest bent zou ik je aanraden er eens te gaan kijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en JWieleman
Ik weet het niet. Veluwe airsoft is een veld met opzichzelf een goede organisatie die lijkt te worden beperkt door het veld dat ze hebben.
Het veld is krap, gemakkelijk geheel vast te zetten door een goedwerkend team. Doordat het allemaal ook wordt gebruikt voor andere activiteiten is veel verandering om dit te verhelpen niet mogelijk. Zelfs al zouden ze alles verander vrees ik dat het gewoon te klein is. Dit is een veld dat door de rechthoekige dimensies maar effectief voor 60 %, waarschijnlijk minder wordt gebruikt.

Ik ben er minimaal 3 keer geweest, waarvan onder andere de eerste keer met eigen spullen. Ik zou er niet snel weer naartoegaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Ik ben er heel lang niet geweest maar ben het eens met Maffo.

Het is een klein rechthoekig veld. Je kan met een beetje replica al snel van west naar oost schieten zeg maar.

Ik weet dat Patrick (eigenaar) heel goed bezig is met aanpassingen om t zo goed mogelijk te maken. Zoals Maffo echter aangeeft ontkom je er haast niet aan omdat t gewoon klein is en de anderr activiteiten op t veld door moeten kunnen gaan. Misschien met scripted missies en minder spelers...?

Die keren dat ik er ben geweest (arcade skirm EN midcap only) kwam je steeds op dezelfde linie terecht met af en toe een doorbraak.

De fotos op hun facebook laten deze plek ook vaak zien.

Ik zou er gewoon gaan spelen en t gaan ervaren. Het is een prima veld voor gewoon wat knal werk. Ik zou er alleen niet iedere maand heen gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: JWieleman
Sluit me volledig aan bij @Maffo en @Jan. Ik ken een paar mensen die regelmatig spelen bij VA, en ik ken een paar Marshalls daar. De grootste beperking is inderdaad het veld zelf, waar ten opzichte van andere velden in Nederland, niet veel uit te halen valt.

Maar het is en blijft een oké locatie om af en toe te gaan knallen. Gewoon creatief zijn met de 2 grote choke-points die het veld kent ;)
 
Bedankt mannen! Ik denk dat ik er zondag gewoon een kijkje ga nemen en het zelf ga ervaren. Stel me gewoon in op dagje "chokepointen", dan kan dat al niet meer zo tegenvallen. Moet zeggen dat het veld er op foto's best leuk uit ziet, maar daar kan je natuurlijk de dimensie van het veld niet zo goed uithalen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
1x geweest en uitermate slecht bevallen. Kwam niet per se door het veld, daar dit best leuk is om op te airsoften. Het kwam meer door een aantal aanwezige spelers en de manier hoe men hiermee om ging.

Als voorbeeld neem ik een bepaald aantal personen welke "god-mode" aan had gezet. Hoe vaak en duidelijk je hen ook raakte (met zelfs afstanden van 10 meter op full-auto), ze pakte niet tot nauwelijks hun hits. Op zich geen probleem voor het veld zou je zeggen, ligt gewoon aan de spelers. Wij hier melding van gemaakt bij de aanwezige marshall en wat zegt ie: "ah joh, dat is het huisteam." So? Dan juist zou je ze moeten aanspreken.
Desalniettemin met goede moed verder gespeeld tot we met vijf man in een loopgraaf lagen te wachten tot de tegenstander hun vlag kwam capturen. Liet dit nou net desbetreffende speler van het huisteam zijn, welke na daar vijf man onder schot genomen te worden nog altijd geen hits nam. Per direct spullen gepakt en naar huis gegaan voor de grote pauze.

Elke keer als ik Veluwe Airsoft tussen de evenementenlijst zie op de NABV site denk ik weer "bah, met dat huisteam". Zou goed kunnen dat het tegenwoordig anders is, maar als er zo wordt omgegaan met je vertrouwde huisteam hoeft het voor mij niet nog een keer. Misschien ooit, maar niet op korte termijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Breek me de bek niet open over huisteams ja.... jammer genoeg heeft VA hier ook een hele sloot van :p
 
Ach, het alternatief voor zondag is anders RSL of B&A. Vooral bij B&A ook veel godmodes rondlopen.
 
Net ingeschreven voor as zondag. Kom alleen of met een intro (Die is nu alleen ziek, dus twijfelachtig). Mochten er nog meer gaan, laat maar even weten!
 
Goedenavond Allen,

Wij zijn bekend met de nadelen van ons speelveld, echter zegt de grote van een terrein niet gelijk iets over de speelwijze en gebruik hiervan.
Ook op grote terreinen kunnen choke points voorkomen en ook op grote terreinen heb je grote stukken speelveld, welke vrijwel niet worden gebruikt. Wij hebben hiervoor dan ook zowel spelmissies en regelgeving in der loop der tijd gecreerd om overal op het veld geweest te zijn tijdens je skirm/ bezoek.

Enkele reacties van forumleden zijn zeker gedateerd, daar waar Jan al aangeeft we veel te doen met terugkoppelingen.
Het betreffende huisteam is ook zeker niet meer bij ons actief, ook voor ons zijn er leermomenten geweest en toegepast.

Het bandjes en sanctiesysteem, wordt voor iedereen gehanteerd en nageleefd. Ook huisteamleden krijgen deze ''aantekeningen'' wanneer zij zich net als de speler niet gedragen en hierop wordt ook gehandeld. Overigens komen huisteamleden van één team niet wekelijks maar om de 6 weken, vaste gezichten kan dit ook niet zijn.

Maar Jan, wanneer kom je weer eens langs? Inmiddels zeker 3/4 jaar geleden? :)

Iedereen zijn eigen favoriete velden, bij ons ben je thuis voor een dag knallen.
Elk terrein zijn eigen community :)
 
Veluwe airsoft , veel filmpjes van gezien , ga er dit jaar zeker heen .

Robin
 
Ik heb me opzich best goed vermaakt! Denk dat we met man of 50-60 waren. Vond het binnen met betalen, omkleden, checken van de bbs etc echt heel erg goed geregeld. Het veld is opzich erg mooi, wat hoger en lager gelegen delen, leuke schaduwplekken en gevarieerd. Echter eindigde het vooral voor de pauze toch wel veel in een loopgraven oorlog. Na de pauze door wat andere spellen en regels, werd dat wel goed aangepakt vond ik.

Helaas speelde ik met me back up replica, die net wat minder range heeft. Het was toch wel redelijk wat 30+ meter overschieten tussen snipers en DMRs.

Ik ga zeker nog wel keer een kijkje nemen met mijn main en mogelijk komende sniper.

Edit: overigens stond er gister best wat wind buiten vond ik, maar was er hier op het veld niet zoveel last van! Daar je toch veel over de lengte van het veld schiet, wordt de wind mooi gebroken vanaf de zijkant door dikke bomenrijen aan beide kanten. De wind viel me eigenlijk pas op weer bij de auto.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter, Jan en RG.