Meerdaags Airsoft Event

ChantingWoods

Member
18 jan 2023
11
2
Trophies
1
Hola!

Weet er hier iemand meerdaagse events aan te raden in België of Frankrijk of Engeland?

Dan hoeven we Duitsland niet door vanwege de F Markering.
Of, weet iemand waar je een F markering kan halen (als dat uberhaupt mogelijk is)

Thanks!

Ralf
 
Achteraf een F markering laten zetten (+ gravering kaliber 6mm en gravering Duitse importeur) is niet legaal daar enkel de Duitse importeur dit VOOR verkoop mag doen. Het is ook al voorgekomen dat Nederlandse spelers die geen bewijs van aanschaf in Duitsland konden tonen in de problemen kwamen.
Engeland en Frankrijk kennen volgens mij wel evenementen van 24 uur of langer. Let wel dat je dan al snel de milsim kant op gaat wat weer wat andere vereiste met zich meebrengt als een skirm.
 
  • Leuk
Waarderingen: ChantingWoods
Thanks voor de reactie. En jammer ik had de hoop dat er wellicht via een officiele route achteraf mogelijk een F markering gezet kan worden na een keuring of iets dergelijks.

En een Milsim is prima wat ons betreft :)
 
Thanks voor de reactie. En jammer ik had de hoop dat er wellicht via een officiele route achteraf mogelijk een F markering gezet kan worden na een keuring of iets dergelijks.

En een Milsim is prima wat ons betreft :)

Alleen airsoft replica's die meer als 0,5joule schieten hebben toch een f-mark nodig.
Dus als ik voor de reis door Duitsland een zwakke veer erin zet,, zodat hij onder de 0,5joule zit zou het toch geen probleem zijn, of zie ik wat over het hoofd?
 
Laatst bewerkt:
Alleen airsoft replica's die meer als 0,5joule schieten hebben toch een f-mark nodig.
Dus als ik voor de reis door Duitsland een zwakke veer erin zet,, zodat hij onder de 0,5joule zit zou het toch geen probleem zijn, of zie ik wat over het hoofd?

In de theorie volgens mij wel. Maar wat wil je bereiken met 0,5j?
 
Lijkt me duidelijk, zonder F mark door Duitsland heen komen en daarna weer een zware veer er in.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray75
Wat als ik de replica zonder F markering simpelweg uit elkaar haal en als onderdelen vervoer. Los van elkaar dus?
Ik heb 3 replica's met F markering dus een bak onderdelen is zo gek niet.

Lijkt me een eenvoudige oplossing.
 
De genoemde 'oplossingen' zoals het vervangen van de veer en het compleet uit elkaar halen lijken leuk maar er zitten haken en ogen aan.

Als de Duitse politie de boel niet vertrouwt ze jullie, of in ieder geval je spullen, alsnog mee kunnen nemen naar het bureau voor onderzoek. Wanneer dit gebeurt ga je dus je evenement missen.
Als de Duitse politie erachter komt dat je een combinatie van onderdelen vervoert die samen een illegale replica kunnen maken dan zit je alsnog in de shit. En dan heb ik het niet enkel en alleen over het ook vervoeren van +0.5J veren terwijl je een -0.5J veer in je replica hebt zitten. Denk ook aan bv programmeerbare mosfets e.d. of het meenemen van gereedschap om ze te verbouwen.
Ik quote een artikel van de Duitse douane:
Softair-Waffen sind Imitationen realer Schusswaffen, mit denen Plastikkugeln mittels Federkraft oder Luft- bzw. Gasdruck verschossen werden können. Softair-Waffen mit einer Bewegungsenergie der Geschosse unter 0,5 Joule werden als Spielzeug eingestuft. Dies gilt jedoch nicht, wenn sie mit allgemein gebräuchlichen Werkzeugen so geändert werden können, dass die Bewegungsenergie der Geschosse über 0,5 Joule beträgt.

Vrij vertaald: Een airsoft replica van -0.5J die met algemeen gereedschap weer om te bouwen is naar +0.5J is verboden. Dit is waarom je bij veel Duitse -0.5J replica's een gat in de cylinder hebt.

En daarnaast heb je natuurlijk altijd nog het leuke verbod op particulier bezit van op een wapen monteerbare lampen en lasers.

En zoals ik vernomen heb weet de Duitse politie wanneer de grote internationale evenementen zijn waarvoor veel spelers door Duitsland reizen en zullen hier ook specifiek op letten.

Dus al met al, wil je door Duitsland MET replica's dan koop gewoon in Duitsland Duitse replica's en zorg er te alle tijden voor dat je dat kunt bewijzen bij een eventuele controle.

Let bij zo een controle dan weer op met de volgende regel:
In Duitsland dient de replica in een aparte tas of koffer (met slot) vervoerd te worden in een ruimte van het voertuig die niet direct toegankelijk is voor de mensen in de auto. Dus bv een (deels) neergeklapte achterbank is in principe niet toegestaan wanneer je door Duitsland reist.
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix
Thanks voor de info! En ... We hebben Skirms in Engeland gevonden die interessant lijken. Maar eerst maar eens in NL een paar mooie events doen.
 
Hoe werkt het eigenlijk met Duitse replicas en upgrades? Kan je een betaalbare Duitse aeg kopen als body voor een hpa build of iets dergelijks?
 
Hoe werkt het eigenlijk met Duitse replicas en upgrades? Kan je een betaalbare Duitse aeg kopen als body voor een hpa build of iets dergelijks?

Ja, dat kan, geen enkel probleem. Ook (upgrade) onderdelen in Duitsland moeten aan dezelfde eisen voldoen en zijn dus zo gemaakt dat ze geen full auto boven de 0.5J ondersteunen.
 
oke, maar ik heb het in dit geval over een duitse replica naar nederland importeren, hier een 'nederlandse' hpa engine er in zetten (en eventueel via de fcu full auto uit zetten).

Ik neem aan dat dit ook geen enkel probleem op zou moeten leveren?

Dan kan je de replica ook in nederland volledig gebruiken en toch door duitsland heen komen.

Natuurlijk is dit alles theoretisch, aangezien ik zelf niet door duitsland hoef en daarbij ook de full auto mogelijkheid eigenlijk niet of nauwelijks gebruik, maar het gaat me meer om wat mogelijk zou zijn.
 
Laatst bewerkt:
oke, maar ik heb het in dit geval over een duitse replica naar nederland importeren, hier een 'nederlandse' hpa engine er in zetten (en eventueel via de fcu full auto uit zetten).

Nee, het is volgens Duitse regelgeving namelijk niet toegestaan om zelf technische ingrepen uit te voeren aan je replica. Natuurlijk binnen alle redelijkheid. Als je een bucking vervangt is dat niet te controleren maar een aeg ombouwen naar hpa gaat het hem niet worden.

Als je dat al zou doen moet je hem opnieuw laten keuren door een erkende Duitse wapensmid (kost iets van 200 euro) maar met een FCU die full auto mogelijk maakt en >0.5J schiet gaat die het niet goedkeuren.